Buick 300 cid

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja jopotti, 23.2.2011.

  1. Joh.3:16

    Joh.3:16 Gearhead

    Taisi olla 66-67 tuotanossa toi 340 kone??Kopukoita pikkasen enemmän kun 300:ssa.Todennäköisesti levinneisyys vähäistä näillä leveysasteilla.
     
  2. jopotti

    jopotti 3rd gear

  3. olle

    olle 3rd gear

    340 koneessa oli 220hp.ja 260hp.versiot.Aikanaan tohkeissamme 80 luvulla intoilimme että kova kone kun on 340.Luulimme tolloina että sitä voi verrata Mopar 340 koneeseen joka toki oli potentiaalisempi kone kaiken kaikkiaan.Jokunen noita Buickin 340 koneita kuitenkin meillä on,kevyt sievä pikkukone sekin on.Amerikan serkut ovat tehneet mukavia hybridi koneita,joissa 340 kampura naitettu 300 koneeseen ja näin on tehty 348 muistaakseni 0,40 porauksella.Konehan painaa edelleenkin n.195kg.eli kevyt murikka.
     
  4. Jupe

    Jupe Gearhead

    Eikös tuo kuvauksessa väitä että: "toimii 64 lohkossa jos käytetään 65-67 300-340 kansia". Siitä että pitääkö tuo paikkaansa en uskalla sanoa mitään.
     
  5. Jupe

    Jupe Gearhead

    Juu näinhän se oli ja tuota levinneisyyttä täällä ajattelin. Ei ole mulle tullut koskaan vastaan kyseistä konetta täällä niemellä.
     
  6. Jupe

    Jupe Gearhead

    Kolmesatasen voi stroukata näinkin: monsterimoottori
     
  7. Multipower

    Multipower Gearhead

    Täältä osoitteesta löytyy moinen motti..? Josta päästäänkin vähän ot-kysymykseen, että miten tunnistan, että onko buickini motti tosiaan 340? edellinen omistaja kertoi, että siinä on sellainen, mutta ei osannu 100% varmaks sanoa, josta minäkin sitten rupesin epäröimään. Tekniikkahan tuossa on muutettu...
     
  8. olle

    olle 3rd gear

    66 340 MA 2-barrel.MB 4-barrel.MX low compression.67 340 NA 2-barrel.NB 4-barrel.
     
  9. PauliP

    PauliP 1st gear

    Jos jollakulla sattuu olemaan ylimääräisenä 340-moottori, niin minulla on tyhjäkonehuoneinen '67 -auto johon sellaisen mielelläni laittaisin.
     
  10. C-barge

    C-barge Gearhead

    Uudessa Hot Rodissa, vai oliks popular hot roddingissa, oli juttua "oddball" moteista ja esimerkkitapauksena buickin 300 mikä oli stroukattu yms. Hassua muuten tossa mopar 340 vs buick 340 vertailussa on se, että mopar ilmoitti omansa tehoksi 275 heppaa, eli vaan 15 enemmän kuin rossa tehokkaammassa buickissa. Kulultaanhan toi mopen 340 vastaa sitten aikalailla 360-370 heppaseks ilmotettua leetukan LT1 mottia.
     
  11. olle

    olle 3rd gear

    Eiks toi Mopar340/ 275hp.ollut noin niinkuin veroteknisistä syistä ilmaistu teholukema.Muistaakseni ne penkittivät autolehdissä järjestään yli 300hp.tehdasuusista koneista aikanaan,kun perstuntuma testeissä pisti kuulemma ukot epäilemään värkin tehoja.
     
  12. C-barge

    C-barge Gearhead

    Sen aikasia hevosia on voinut penkittääkin, mut tän päivän hevosten kanssa niillä ei oo mitään tekemistä. Mä luulen, et toi usein esitetty "veroteknisistä syistä" on ollut aika vähemmistöä ja suurempi tekijä on ollut markkinointiosaston sana. En osaa noista muista motoreista sanoa, mut mopsi julkaisi taannoin alustakirjassaan eri moottotreidensa "true horsepower levels", ja siellä oli melkosiakin poikkeamia ilmotetuista, Muistaakseni ainoo niilläkin jossa se poikkeama listassa oli ylöspäin, oli 340.
     
  13. olle

    olle 3rd gear

    Mielenkiintoista,siis oliko muut Mopar enginet alempi tehoisia kuin oli ilmoitettu?
    Tehonmittaus tapa vielä muuttaa lukemia,tarkoitan siis nykyajan ja sen aikuisten eroja,mutta mehän mielellään muistellaan vaan SAE bruttoja:)
     
  14. C-barge

    C-barge Gearhead

    Joo, listan mukaan ei muistaakseni muita ollut. Jos en ihan väärin muista, niin aika lähelle pääs 170 cid kutonen (101 heppaa ilmotettu). Jos en aivan väärin muista niin 440 six packille listassa oli laitettu 340-370 heppaa ja 426 hemille 390-410.
     
  15. Traveler

    Traveler 3rd gear

    Mulla olisi yhdet valusarjat, joista voisin ehkä luopua hyvän asian vuoksi :) rautakantisesta koneesta.
    Laita Jupe kuva sarjoista, niin voi sanoa juu tai jaa.
     
  16. Jupe

    Jupe Gearhead

    Pukkasin sähköpostia tulemaan...
     
  17. jopotti

    jopotti 3rd gear

    Eksyi tallille moottori jossa lohkossa NL 9194 stanssi,on ilmeisesti -67 mutta mikä ? kannet rautaa mutta mielestäni nopeesti katottuna imukansi alumiinia. (2bbl).
     
  18. Jupe

    Jupe Gearhead

  19. jopotti

    jopotti 3rd gear

    Kiitos osoitteesta.
    Ei ole ylimmäärästä lohkoa kun hommasin tämän koneen varmuuden vuoksi varmistaakseni kesän cruisailut jos en saa nykyistä toimimaan.
     
  20. Jupe

    Jupe Gearhead

    Arvatkaas mitkä on fiilikset?

    Vuosia, vuosia sitten sain ostettua moottorin jota olin jo jonkun vuoden himoinnut. Saman ikäinen ja saman kokoinen kun mun Buickin oma alkuperäinen kone, mutta tehtaan alkuperäinen HP versio. Purin sen, porautin, maalasin lohkon, kaveri toi jenkkilän työmatkalta matkalaukussaan hengittävämmän nokan ja sitten alkoi tauko. Syntyi tyttö, alkoi oman talon rakentaminen ihan nollasta, kenttäsirkkelillä runkotarpeet ja niin edelleen, syntyi poika ja talokin eteni, muutettiin uuteen omaan kotiin. Osina oleva kone seurasi tarkasti mukana jokaisessa muutossa ja jatkuvasti takaraivossa takoi ajatus että jonain päivänä taas pääsee harrastamaan. Matkan varrella löytyi peltisarjat rapakon takaa, männät vaihtuivat vielä korkeampi puristeisiin ja surrasipa eräs kansiguru kannetkin tehoja ajatellen vähän parempaan asentoon.

    Nyt tyttö on täyttänyt jo 7 ja lähtee kouluun, mutta on sitä vihdoin ja viimein tapahtunut jotain sille moottorillekin, se on nyt nokalla. Öljyt + vedet sisällä, pakoputkisto peltisarjoineen kahta kiristintä vaille valmis ja tankki odottaa tuoreempaa bensaa. Huomenna on SE päivä! Laatikkoon, ohjaustehostimeen ja koneeseen jokaiseen hitunen lisää öljyä, vielä kurkistus syyläriin, putkiston kiristimet paikoilleen, auto alas pukeilta, pikku pyöräytys startilla jotta näkee että öljynpaineet varmasti nousee, tulpat paikoilleen ja piuhat kiinni, sitten startti...

    Tuohon alun kysymykseen, täytyy tunnustaa että hivenen jännittää... on tätä hetkeä niin monta vuotta odottanut. Täytyy vaan toivoa että mikään paikka ei petä...
     

Kerro tästä muillekin!