Ajoneuvovero rästissä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja jepujee, 23.7.2006.

  1. finjale

    finjale 1st gear

    Trafilla on erittäin hienostunut systeemi noissa veroasioissa.

    Itse kun yritin katsastaa meidän pari vuotta vanhaa käyttöautoa niin ei mennyt auto leimasta läpi kun oli muka veroja jäänyt maksamatta. Hermot kireällä kaasu pohjassa kotiin ja tutkimaan maksetut laskuni kun olin 100-varma että olen sen veron ajat sitten maksanut. Olihan se ja vielä etuajassa. Soitin trafiin ja muija siellä väitti kiven kovaan että minulla on veroja perässä. Pulssi alkoi nousemaan itselläni jo melko liki maksimia kunnes se ämmä sitten tutki heidän ohjelmiaan tarkemmin. Kertoi sitten että olen MAKSANUT LIIKAA veroa, sitten sekosin lopullisesti. Kerroin mielipiteeni trafin systeemistä ja vaadein kirjallisen vastauksen että miten saata...sa voi olla niin tyhmä systeemi että jos asiakas yksinkertaisuudessaan maksaa liikaa veroa niin status muuttuu veroja perässä muotoon. Se asiakaspalvelija oppi puhelumme aikana useamman kirosanan ja kyllä hänelle kerroin etteihän se sinun vikasi ole jos teidän systeemi on täysin lapsenkengissä mutta että jos hän kertoisi esimiehilleen että verolappuun pitää painaa teksti että älä vaan helvet..sä maksa liikaa.

    Mainitsin vielä ohimennen että tuolla meidän autolla ajetaan työmatka-ajoa n. 40 tkm vuodessa ympäri maata niin olisi se todella mahtavaa jossain 500 km:n päässä kotoa kun sheriffi ruuvaisi kilvet irti ja sakottaisi vielä kaupan päälle kun on verot muka maksamatta.

    Nyt yritän kaikkeni etten enää koskaan milloinkaan vahingossa maksa liikaa veroja tai muita maksuja.
     
  2. take

    take 3rd gear

    Eipä kuulu vastausta. Onko kenelläkään neuvoa miten tän kanssa pitäis menetellä? Maksaa juu jotta auton saa liikenteeseen, mutta mitäs sitte? Pääseekö myyjä kuin koira veräjästä? Vai onko kyseessä mahd. petos tms. rikosnimike jolloin asian voisi antaa poliisille?
     
  3. Nupa

    Nupa Double Gearhead

    Maksat ja sitten ulosottoon vaan
     
  4. take

    take 3rd gear

    Eli otan yhteyttä ulosottomieheen tai vaikka Intrum Justitiaan? Ne hoitaa perinnän vaikka toimeksiantajana olisi yksityinenkin?
     
  5. virta

    virta Gearhead

    Mulle kävi kans noin,maksu maksettu mutta jotenkin kohdentunut väärin ja näyttää että veroja pystyssä.
    Tuntuu että arkipäivää nuo virheet heille,tulee vaan aika isoa lasku jos ne kilvet aiheetta joskus lähtisi.
     
  6. Nupa

    Nupa Double Gearhead

    Niin kait.
    Kannattanee soittaa paikalliseen ulosottovirastoon ja kysyä tarkemmin?
     
  7. Putte

    Putte 1st gear

    Kannattaa myös muista se, että jos toi kaveri saa varattomuus merkinnän, niin maksat itse kaikki perintä kulut. On syytä miettiä, ottaako kympin takia tuon riskin.
     

Kerro tästä muillekin!