astron puhallin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja juupajuu, 8.2.2011.

  1. juupajuu

    juupajuu 1st gear

    asto vm -90 ongelmana puhallin lakkas toimimasta.
    kytkimen johdot oli hiukan hapettuneet ja niiden putsaus auttoi hetkenn kuitenkin puhallus loppui kokonaan johtoihin tulee virta (onko joku keino esim johdon pätkällä pakko-ohjata virta puhaltimelle johtojen värit oli muistaakseni oranssi ruskea musta sininen..)
    ja ilmeisesti puhaltimen moottori on siinä hanttarin jaloissa..?? ei ihan pikku homma irroittaa, eli jos olis hiilet/moottori menny joutuuko sen koko hökötyksen siitä irroittaa että pääsee moottoriin käsiksi. se konehuoneen rele C4 näyttää ehjältä.. ja se "kennoston sisällä oleva" puhaltimen nopeus rele on putsattu ja langat näyttivät ehjiltä.. jos saisi jotenkin noita vaihtoehtoja rajattua alkaen esim kytkimestä...
     
  2. jakezzz

    jakezzz 1st gear

    ellen nyt ihan väärin muista niin puhaltimen moottori on kylläkin konehuoneen puolella suht helposti saatavilla...voi olla että sotken pitkäkattoon tai vaniin.

    Ihtellä muinoin astrossa antautui se kytkin ja sen kun vaihtoi niin jo pelas.
    Toinen ongelma on se rele joka sieltä tulipellistä löytyy...se temppuili myöskin ikäännyttyään (jäi huutamaan täysillä vaikka virrat veks tai ei herännyt ollenkaan).

    noi on aika halvat vaihtaa mutta fiksummat kertokoon enemmän.
     
  3. Fence

    Fence 1st gear

    Eilen kaverin astroa ihmeteltiin että kun ei puhallin taho toimia.
    Sisällä oleva moniasentokatkasija uusittu viikko-kaks sitten kun edellinen hajos käsiin ja liitinkin ottanut joskus maailmassa "hieman" lämpöä mutta edelleen temppuili.
    Ratkasuna oli se konehuoneessa oleva puhaltimen rele joka kyllä naksui kun katkasijaa sisällä käänteli mutta ei yhdistänyt... kurkkaus releen sisään antoi tuomion että oli parhaat päivänsä nähnyt ja hapettunut.
    Pikakorjauksena hienolla hiekkapaperilla kosketinpintojen puhdistus jonka jälkeen taas toimi kuin uusi.
     
  4. chevy56

    chevy56 1st gear

    delet
     
  5. chevy76

    chevy76 1st gear

    Multa lakkasi pyörittämästä yhtäkkiä kokonaan..Otin äsken moottorin käteen ( ei ollu helppo irrottaa, kun piti siinä ahtaassa rakosessa irrottaa moottorista puhallinosa että sai tulemaan ylös ) ja annoin sille suoraa virtaa ja ei inahtanutkaan..Eli liekö hiilet loppu..Muistaako kukaan mitä tuo maksoi uutena..Tai jos jollain on PK-seudulla moinen irrallaan joutilaana, niin sua tarjota
    0400553610
    Pexi
     
  6. juupajuu

    juupajuu 1st gear

    Seuraava selvisi.. vaihdoin kytkimen ja releen.. ei vaikutusta. Irroitin moottorin ja johdoilla koitin hönkiä sitä -> ei vaikutusta mutta hiukan kyljestä kopauttamalla pyörähti joten hiilet.. moottorin koppa auki ja huomiona hiilet täysin finaalissa yritin sitten kaivaa niitä esiin mutta se runko johon hiilien säätö jousi kiinnittyy olikin muovia ja kävi naps.. no tilasin uuden moottorin hintaa oli 65€ no uusi moottori paikkaan ja pyörii täysillä mutta kaksi muuta tasoa ei toimi.. olisiko vika nyt sitten siinä lanka härpäke releessä vai missä?
     
  7. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Olis samaa ongelmaa,tuo systeemi on vähän epäselvä mutta meneekö näin: Siihen jousivastushärpäkkeelle tulee katkaisijalta virtaa releen kautta niihin kolmeen rivissä olevaan liittimeen,ja siitä alimmasta erilleen olevasta liittimestä sitten pitäis lähteä itse moottorille se virta kulloisenkin katkasijan asennon mukaan? Eli jos moottori on kunnossa niin pitäis pyöriä kun syöttää virtaa siihen piuhaan?
     
  8. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Ja miks niihin kaikkiin liittimiin tulee koko ajan 12v oli katkasija missä asennossa tahansa? Eikös se pitäs tulla yhteen kerrallaan+moottorille lähtevään?
     
  9. chevy56

    chevy56 1st gear

    delet
     
  10. Buick462

    Buick462 Gearhead

    Moro!

    Mulla olis uusi puhallin Astroon 1990-95.
    Four Seasons 35584.
    20€.

    0500-595909
    -Timo
     
  11. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Joo tuo kaavio avas peliä huomattavasti,ajattelin väärinpäin ton vastus-rele yhtälön.. :oops:
     
  12. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Eikös tuo moottori oo sama 85 alkaen? Mä voin ostaa buick462 sulta sen moottorin.
     

Kerro tästä muillekin!