Yllättäviä moottorivalintoja

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja heikkisj, 2.11.2010.

  1. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Onhan noita muitakin, mm.

    Monteverdi Sierra = Dodge Aspen

    Monteverdi Sahara = International Scout

    Siinä on 126 korinen S-Mercedeskin saanut kantikkaampia muotoja... :odroll:
    http://www.tobiasullrich.de/monteverdi/ ... index.html
     
  2. ata

    ata Gearhead

    Bitterin ideana on ollut käyttää Opelin tai yleensä GM:n tekniikkaa ja alustoja ja sisustankin osia ja italialaistyylistä muotoilua niihin yhdistettynä. Monet Bitterin laitteet ovat ihan näyttävän näköisiä laitteita ja varustettu yleensä GM:n V8- tai R6-tekniikalla, yleensä pääasiassa kasilla. Aiemmat mallit perustuivat Opel Diplomat V8:n alustaan ja tekniikkaan, myöhemmät mm. Opel Senatoriin, Opel Omegaan, Pontiac GTO:hon, Holden Statesmaniin tai viimeisimpänä Opel Insigniaan (jota myös Buick Regal-nimisenä myydään USA:n markkinoilla).
     
  3. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Aargh! Toi Blatseri on vielä rumempi kuin Ford Bronkko.

    Avo Aspeni ei näytä hirveältä. Hienompi kuin yks laikka minkä oon nähny.
    Ja toi S Mese. Yaks, sehän on kuin Tsaikka, oikeestaan vielä rumempi.
     
  4. mikkis83

    mikkis83 Gearhead

    Yksi Bitter, saksan kilvillä varusttu, kuuluu olevan jossain itä-rajan suunnalla ladossa.

    Sori OT
     
  5. teddy99

    teddy99 Double Gearhead

    Mitähhhh..? Minkähänlaiset markkinatutkimukset on tehty kun on todettu, että S-sarjan Mersun ostaja haluaisikin ostaa autonsa 10 vuotta vanhemman Fiat 132 näköisenä ??

    Tollaiseen markkinatutkimus puljuun minäkin haluan töihin. Siellä täytyy olla tiimillä joka ilta pikkujoulut.
     
  6. 69

    69 Gearhead

    Marsun mitään väliä ole, mutta toi Aspenin raiskaus tolla makarooni naamalla :x
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Pitäähän italialaistenkin saada nauttia laadusta :odroll:
     
  8. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    Tuosta tuli mieleen kun ´06 ettin kiisselimersua itelle, nii nettiautossa oli 500 SEC jossa oli koneena (vissiin 5-pyttynen) 2-litranen diiseli. Joku Suomi-ilmiö?
     
  9. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    Koska ne pelaa, kuluttaa vähän tahi kohtuullisesti? En oo monesti nähny bensakoneisia autoja, missä on mittarissa miljoona tai yli, mutta diiseleitä oon nähny livenä muutaman, ja yli 800tkm ajettuja vaikka kuin perkeleesti. Siinä on säästetty ihan yks tahi kaks markkaa vaikkapa 25 vuoden aikana?
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ja ot:ksi ei ne jeesuksenkaan aikaset, (taino rajotetaan vähän että 80 luvun) dieselit niin ''robusteja'' ja kamaloita ole!

    Varsinkin kun täällä vedetään suorilla putkilla kovalla metelillä ja ympäristöstä piittaamatta niin sitten joku alkaa dieselin melusta ja saasteista huhhuu!



    Itelläkin nyt 1.6 varmaan mooseksen keksimä vaparidiesel, voi sanoa että ''hieman'' tullut säästöä tässä 4000km aikana jota olen ajellut 350-400km per 20euroa ja ihan vitosellakin mennään satasta PINTAkaasulla ja isonkaan mäkeen ei vauhti hyydy vitosella alle 80km/h ja kyllä ihan 1.3 corollakin tekee samaa....


    Dieselin arvot on vaan paperilla heikot, enhän ennen koeajoa itsekään meinannut ostaa autoa jonka huippunopeus 140km/h ja kiihtyvyys 0-100 19sekuntia. Todellisuus tarua ihmeellisempää!


    Ja tuo suorituskyky lienee rehellisesti ainoa parjattu asia täällä kun kuka välittää vähän epätasaisemmasta käynnistä tai saasteista noin halpojen autojen hintaluokissa?

    Ja voihan noista uusistakin dieseleistä vängätä mutta se vielä turhempaan kun eroa bensaan enää missään vähän.

    Niin ja tämä oli se kuuluisa IMO ilman suurimpia vänkäyksiä.
     
  11. mie

    mie Gearhead

    "Ymmärtää kyl, mut jaksaako enää sit ymmärtää et jotkut kehuu jeesuksen aikasia vaparidieseleitä vielä tälläkin vuostuhannella kunhan merkki vaan on oikee?"

    Tuo kommetti kuulostaa kyllä, että moista et ole ikinä omistanut. Ainoan negatiivisen kommentin jeesuksen aikaisista vaparidieseleistä voi sanoa, että suorituskyky/ohituskiihtyvyys yms. on perseestä. Toisaalta taas saat ajella miten haluat ja eräänkin -88 tähdellisen kulutus ei ylitä 6,5 litraa missään tilanteessa. Erittäin letkeä työmatka-auto 2000-luvulla vaikka 20-30km motarilenkillä suuntaansa päivässä. Kiihtyy kuin kirjahylly, mutta ei ole ikinä ongelma ollut.

    Eikä ole tarvinnut tinkiä muista hankinnoista, kun ei tartte miettiä ostaako muksuille jotain ,vai ostaako isi 95E:tä taas 17litraa 100km matkalle, oli kesä tai talvi.
     
  12. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

  13. cuda69

    cuda69 Gearhead

    on laturi vähä löysästi kiinni
     
  14. JariV

    JariV 2nd gear

  15. Hullunen

    Hullunen 3rd gear

    joo kaveri oli käynynnä tuolla pajalla ni oli joku seppä ollu vaihtamassa vaniinsa 6.5 riisselin tilalle 6.2 :eek: ei kuulemma nuo alumperin pensaks tehyt konneet ole oikein kestäviä :rotfl:

    tainnu vissiin vähä mennä nuo 5.7,6.2,6.5 sekasi tuolla asentajalla,ei oo tainnu detroit diisseli tehä koskaan nuita pensakonneita, mista sitten pensa kriisin aikaan muunneltiin nuo 5.7 ja 5.7dx

    hjyvia konneita nuokin tietty jos ei tartte hyvin paljo voimaa ja oikeella käytöllä ihan kohtuu lujiakin.

    tietty kaikenhan saa rikki jos haluaa :p

    ja kyllä nimen omaan 6.5 pois ja 6.2 tilalle :-?

    mutta makunsa kullakin, en tosin ole kuullu että onko tätä yhistelmää nyt sitten lliikenteeseen saatettu vai onko joku puhunu vähä järkiä tälle asentajalle.
     
  16. voima

    voima 3rd gear

    Re:

    Huomasin tämmösen jutun täällä..Minulla oli 70-luvulla Kapitan V8 oli Chevyn 283 ja Powerklide,muistaakseni perä Chevyn 12 pulttine lukoton,josta hajosi sitten tasauspyörästön rattaat.hitsaamalla tuli kuntoon ja samalla lukkoperä :)
     
  17. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Re:

    Eiks toi ollut jotenkin niin että kuuskekkonen on taloudellisempi kone kuin 6.5. Mekaanisena ja vaparina kai simppelimpikin?

    Oma puolihullu visio on hankkia sikahalvalla konevikainen f350 super duty 6.0 power strokella, mielellään joku King Ranch versio, ja IDIttää eli IDIoida se, ts vaihtaa koneeksi 6.9 tai 7.3 IDI.
     

Kerro tästä muillekin!