Astro päästöt, co ja hc kaksinkertaiset ym..

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja letkume, 15.3.2011.

  1. letkume

    letkume 3rd gear

    EDIT:

    leimalla tuli päästöistä valitusta:

    CO melkein 3x

    HC sallittu 600 -> 1095

    PERKELE.

    Antaa 44 vikakoodia edelleen. Olisko lambda sitten sökö??

    --------

    Eli joutuu kerjäämään kierroksia. Yskii.

    Sammuu valoihin, eikä käynnisty enää tai käynnistyy huonosti.

    Antoi kerran vikakoodin 44.

    Ideoita?
     
  2. PauliP

    PauliP 1st gear

    Jakopää?
     
  3. rasse

    rasse 1st gear

    EGR juminut auki asentoon (karstaa voipi olla ventiililin välissä tai sitten ihan tarttunut kiinni aukiasentoon)
    Käyppä katteleen vaikka tuolta oireista...
    http://www.teoriakoe.net/mainosjakonen/foorumi/phpBB2/viewtopic.php?f=11&t=4156

    Tuo koodi 44 viittaa lamdaan mutta se voi tulla ihan siitä että seokset sekaisin tuon EGR:n takia ... EGR yleisin mikä vikoo...
    Koodi 44 >>>>
    44 Oxygen sensor voltage was under 0.25 volts for 50 seconds of closed loop operation.
     
  4. letkume

    letkume 3rd gear

    Autossa on aika pitkään vilkutellut jotain vikavilkkua, mutta se on lähinnä jätetty huomiotta. Vikavalon käytös on viitannut juurikin EGR venttiiliin. Maantiellä kaasua höllätessä jne.. Koodia ei ole luettu kuin kerran silloin tuo happianturi.

    Tämä tai sitten jotain imuvuotoa oli oma arvaus myös.

    Jos jollakulla on jotain muita ideoita, niin mielellään kuunnellaan.
     
  5. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Vaihda jakajan kansi ja tulpat.
     
  6. letkume

    letkume 3rd gear

    Joo, tarkotus olis. Auto ollu mulla jo vuosia, enkä muista vaihtaneeni moisia.
     
  7. letkume

    letkume 3rd gear

    CO melkein 3x

    HC sallittu 600 -> 1095
     
  8. letkume

    letkume 3rd gear

    Arvauksia..?
     
  9. janiluo

    janiluo Gearhead

    Eikö lambdan, tulpat, pyörijän jakajan kannen ja tulpanjohdot voi vaihtaa ensin jos ei ole aikoihin vaihdettu ja vasta sitten ruveta etsimään sitä vikaa jos on enää tarvis?
    Perushuollon voi tehdä ehjäänkin autoon.
    :wink:
    - Jani -
     
  10. chevy56

    chevy56 1st gear

    delet
     
  11. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    päivän kevennys:
    vähäistä on !
    fukushimassa veden säteily 10 miljoona kertaista normiin verrattuna.

    Pitäis aika varmaan alkaa boikotoimaan kaikkea jaappanialaista !!!! :mad: :rotfl:
     
  12. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    ja asiaan: missa kunnossa on optispark???
     
  13. letkume

    letkume 3rd gear

    Letkut ok, egr tukittu..

    Entäs tuo tbi pohja? Olen kuullut tuosta, että "läppärungon" ja imusarjan tiiviste olis hyvä ehdokas.


    Jaa, en tiennytkään että Astrossa on optisparkki ...
     
  14. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    ensviikolla jo menis oman 94 camaron katsastaa, saas nähdä miten käy, viimeksi katsastin v 2008... :oops:
     
  15. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    ^hups, tää olikin astron ongelman ratkontaa, heh heh
     
  16. letkume

    letkume 3rd gear

    Camarossa ei ole käyntiongelmaa.. Ehkä. Viimeksi käynyt syksyllä..
     
  17. prunssi

    prunssi 1st gear

    Meillä astrossa myös päästöjen kanssa ongelmaa.

    Tyhjäkäynnillä: CO% 5.28, CO2 11,00, HC ppm 342, O2 0,26
    Kierroksilla: CO% 4,32, CO2 12,20, HC ppm 352, O2 0,40 ja Lambda 0,850

    Eli co hieman korkealla. Vikaa on koitettu nyt paikantaa ja vian jäljillä ollaan:
    Vitospytyssä tulppa musta ja tulpan kierteet ainakin öljyiset, muissa tulpat maitokahvin väriset. Sytytys on kaikinpuolin ok ja säädetty ennakko nollaan. Kansi on remontoitu juuri äsken. Puristukset mitattiin tänään ja ne on ok.

    Voiko männärenkaat olla silti huonossa hapessa vaikka puristuksetkin ok? Mikä muu aiheuttaisi yhdessä pytyssa huonon palamisen?

    Auto siis -90 astro 4.3
     
  18. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Hyvinhän tuo näyttäisi polttavan kun hc noinkin alhaalla pysyy helvetin rikkaasta seoksesta huolimatta.
     
  19. prunssi

    prunssi 1st gear

    Niin. Onko tuo yhden sylinterin musta tulppa syy vai seuraus rikkaasta seokseen päästömittauksessa ja miksi se on vain yhdessä pytyssä? Onko ajatuksia mistä lähtisi etsimään ratkaisua tuohon reiluun bensan saantiin?

    Suuttimet antavat ainakin hyvän näköistä suihkua. Lämpötila -anturin toimivuus on mitattu. Alipainevuodot eliminoitu ja tbi:n tiivisteet uusittu.
     
  20. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    musta tulppa varmaan suurimmalta osin seuraus, se että muissa ei ole yhtä mustia voi johtua monesta asiasta mutta se tuskin on ongelma tuo 0.85 lambda on noin 12.5 afr arvona eli täyskaasulle ihan normaali seos joten ei se vielä välttämättä tulppaa nokea jos koneen käyntilämpötila on riittävä.

    Lambda anturin mittauksella ensin aloittaisin vian määritystä, jos ei sopivaa testeriä satu olemaan millä pääsee livedataa katsomaan.
     

Kerro tästä muillekin!