Astro -90 -service engine soon-

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Stögö_, 11.3.2011.

  1. chevy56

    chevy56 1st gear

    delet
     
  2. rasse

    rasse 1st gear

    42 The EST signal did not change when the ECM applied bypass voltage to the ignition module.
    Tällä tarkoitetaan siellä virranjakajalla olevaa sytkämodulia jonka virtapiirissä katkos/elementti rikki.
    Tämä ongelma voipi poikia juurikin tuon 44 herjan kun seoksen on mitä sattuu... samalla kun vaihtaa tuon sytkämodulin kantsii vaihtaa sinne jakajaan kela sekä tarkistaa ettei se jakajan sakarapyörä ole halki...
    Käyppä lukaseen tuo oma taisteluni Astron parissa...siellä juttuja ja kuvia aiheeseen liittyen...
    http://www.teoriakoe.net/mainosjakonen/foorumi/phpBB2/viewtopic.php?f=11&t=3513&hilit=It's+alive
    Sensoreista kirjoittelin tuolla...
    http://www.teoriakoe.net/mainosjako...p?f=11&t=4156&p=32760&hilit=It's+alive#p32760
     
  3. Stögö_

    Stögö_ 1st gear

    joo o

    Ei tässä oikeen tiedä mistä alottaisi. meinasin lähteä lamdan vaihdosta liikkeelle. ja sitten myös tarkistaa alipaine letkut ja pakoputken yms. kun mietin tota 42. että voisiko se koodi johtua mitenkään lambdan viasta. kun auto todellakin toimii täysin moitteettomasti. niin en sillä jaksaisi uskoa sähkövikaan.(tietysti olen väärässä kun en ymmärrä) lähtee käyntiin kelillä kuin kelillä.. ei nyvi. en huomaa mitään häiriötä toiminnassa. ajaa voi ja vaikka miten kauan. siis moitteeton toiminta. ehkä hieman käy välillä tyhjäkäynti parkissa ollessa alempana. mutta koskaan auto ei ole sammunut. ja tosiaan tämä service valohan syttyy aina vasta noin 10km ajon jälkeen. ja jos käyttää auton puhuksissa niin sama juttu taas.

    tilasin jo perushuolto paketin eli kaik öljyt ja suod. tulpat ja ilm.puts. ja tuon lambdan. ensi viikolla saattaa jo olla aikaa lähteä korjaamaan. jos ei tuolla lambdalla häviä niin sitten siitä eteenpäin. näin kehoitti tuo myyjä ainakin southwestillä. ja kiltisti uskoin näköjään.
     
  4. Stögö_

    Stögö_ 1st gear

    42 The EST signal did not change when the ECM applied bypass voltage to the ignition module.
    Tällä tarkoitetaan siellä virranjakajalla olevaa sytkämodulia jonka virtapiirissä katkos/elementti rikki.
    Tämä ongelma voipi poikia juurikin tuon 44 herjan kun seoksen on mitä sattuu... samalla kun vaihtaa tuon sytkämodulin kantsii vaihtaa sinne jakajaan kela sekä tarkistaa ettei se jakajan sakarapyörä ole halki...
    Käyppä lukaseen tuo oma taisteluni Astron parissa...siellä juttuja ja kuvia aiheeseen liittyen...
    http://www.teoriakoe.net/mainosjakonen/foorumi/phpBB2/viewtopic.php?f=11&t=3513&hilit=It's+alive
    Sensoreista kirjoittelin tuolla...
    http://www.teoriakoe.net/mainosjako...p?f=11&t=4156&p=32760&hilit=It's+alive#p32760[/quote]


    Jaa. että meinaatko tuolla sitä hei moduulia? jätin sen pois tilauksesta myyjän kehoituksen vuoksi. hän ihmetteli sillä että kun auto toimii muuten moitteettomasti (ehkä hieman bensaa imee turhan paljon.. tai sitten oma jalka vaan painaa liikaa) niin lähdettiin lambdasta tosiaan liikkeelle.
     
  5. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Pakosarjavuodot kannattaa sitten tutkia ennen lambdan vaihtoa.
    Vuoto jossain ennen anturia voipi tehdä selvää siitä uudestakin nopeasti.
     
  6. Stögö_

    Stögö_ 1st gear

    kiitoksia vastauksista ja neuvoista. :)
     
  7. rasse

    rasse 1st gear

    Jollei käynnissä huomaa mitään vikaa niin tuskin kantsii sitä sytkämodulia vaihtaa... Voipi olla että sen moduulin liitos voi olla likainen ettei aina saa kunnon kosketusta tms....
    Ei se lamdanvaihto mikään huono ajatus ole, saapahan ainakin yhden mahdollisen ongelman poistettua.
    Jos vielä tuon jälkeen vikoo lamdaa niin alipainevuodot, moottorin lämpötila anturi...
    Varmin tapahan on saada piuhan nokkaan että näkee sen että vaihtaa varmasti sen 120 sekentin kuluttua moodia jolloin alkaa ottaan antureilta tietoa (reaaliaikaista) jollei vaihda niin menee perussäädöillä jolloin kulutuskin on isompaa...
    Tuon moodin vaihtumisen kyllä huomaa auton käynnissäkin kun kattelee siinä 2 minsan kohdilla....
     

Kerro tästä muillekin!