Duramax Silverado GM

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja MaxDura, 27.8.2006.

  1. Laaseri

    Laaseri 1st gear

    Joo tuota itsekin ihmettelin, kun omasta boksiviritetystä tuli öljypumpun kulmat jakolaatikon kuoresta läpi. Samalla uusittiin kardaanin tukilaakereita. Täytyy varmaan laittaa lisää voimaa että alkaa kestämään :lol:
     
  2. Durapex

    Durapex 3rd gear

    Samaa mietin kun muistin MaxDuran joskus tän maininneen. Youtubessa oli joskus kotimainen video jossa Duramax Chevy vääntää kardaanin nurin. Tais olla palstalainen? Ja ko. auto oli korotettu, samoin kuin Persuksen. Tästähän vois hätäinen päätellä että se korotus on osasyyllinen...

    Millaisessa tilanteessa sulla Persus se sulake palo?
     
  3. MaxDura

    MaxDura Gearhead

    Toi jakolaatikon öljypumpun kuoresta läpi tuleminen on tyyppivika, eikä riipu tehoista. Suunnittelu on vaan mennyt hieman perseelleen siinä ja öljypumppu ottaa tukea kuoresta liian ohuilla laipoilla jotka ajan saatossa syö reiän jakiksen kylkeen.

    Mun autolla oli ajettu noin 110k mailia kun sen ostin, mulla ollut jotain 6-7 vuotta erilaisilla viritysasteilla, ensin käyttöautona, nykyisin enemmänkin harrastepelinä. Erona muihin saattaa olla se, että madalsin sen heti kun aloin nostamaan tehoja. Kardaanikulma ja etuvetareiden kulmat meni aika lailla negatiiviseksi silloin, mutta aika nopsaan laitoin myös caltracsit pitämään perää vähän kulmassa kiihdytyksissä. Luulen että se on ainakin auttanut pitämään takaristikoita ehjänä.
    Etupään kestoon mulla ei oo mitään selitystä, muuta kuin hyvä tuuri. Toistaiseksi kaikki on toiminut korjaamatta eikä oo noihin uusia osia tarvinnut vaihtaa, vaikka muuten mennäänkin aika lailla osia etukäteen vahvistaen, eikä yhtään totaalirikkoa ole vielä tapahtunut minkään osan kanssa autossa poislukien yksi sulatettu vaihteisto ja ahtimiin imetty ilmanputsari.
    Aina on ehditty kone tai laatikko avata ennen sulamista :rotfl:
     
  4. persus

    persus 3rd gear


    muutaman kerran vaa kiihyttelin sillee vähä räväkämmin,mut ei kuitenka mitää sellaista päätöntä menoa!ja sit rupesin vaa eilen töihi ajaes tunnustelee että nyt kyl täristää vähä ajaessa ja kaasun ku laski ni täristys loppu ni arvasin heti että varmaan ritikko kaput! ja ku kurkkasin sitä ni eihän siel ollu yhes kupissa neuloja enää ollenka,sorvasin sinne nylon holkin laakereiden tilalle että pystyy pari päivää ajamaa ennen ku saan ristikon!
    ja on varmasti kyllä korotus osasyylline,ainahan siinä kardaanin kulmat kärsiii mut ei noi kuitenka missää nimessä mitkää pahan näkösen kulmat ole vielä!
     
  5. supo1340

    supo1340 Gearhead

    Hinkkasen Tomi Korjalassa pitää autokorjaamoa ja sillä on sellaset laitteet millä koodeja luetaan ja hoidetaan. Siinä Ahtiaisen ja Sunnan vieressä. Parollin takana.

    enpä oo tollasta firmaa ennen huomannukka! :eek: jos ei täällä selviä ni tarvii varmaan käydä tuolla!maanantaina on kyl paikallisee GM liikkeesee varttu aika vikakoodien lukuu,mut saa nähä selviääkö mitää :odroll:

    noista päästöistä ja kulutuksista ku oli puhetta ni itellä ei kyl juurikaa pölläytä mitää mustaa eikä kyllä muutakaa väriä mut haukkaa kyl täs sekalaisessa ajossa parin tankkauksen perusteella 17-18 litraa satasella
    ...tässä on tosiaan se edge juice ja rajotin on poistettu,edellinen omistaja sanoi että on ajanut tännä mittarin pohjaan eli 200km/h :eek:

    eikä täss kyl mikää viittaa suuttimien kusemisee....hyvin käy ja käynnistyy eikä öljy haise löpölle...voi olla jopa että olis suuttimet vaihdettu jossaa välissä jenkeissä ku venttiili kopista on jossaa välis ollu ne ylemmät osat auki ku on selkeästi jälkeen päin laitettu mustat silikoonit!(maxdura muistaakseni kertoi että se voisi viitata että suuttimet on vaihdettu) minkä takia näissä muuten on noi venttiilikopat kaksiosaiset?[/quote]
     
  6. supo1340

    supo1340 Gearhead

    LB7 öljynpaine

    Onko tietoo ? Mulla -01 Duramax ja siinä vaivana alle 20psi öljyn paine kun moottori on norm. lämmin. Kylmänä paine noin 50 psi. Eri öljyjä olen kokeillut ja parhaaseen tulokseen olen tullut 10W-60 Gulf Racing öljyllä.
    Autolla ajettu 87 tmile. Vaiva ollut noin 20 tmile. Öljynputsarin jalka on vaihdettu. Suuttimet on tod.näk. vaihdettu edellisen omistajan toimesta
    Ameriikassa. Olisko öljypumpun vaihdosta apua ? Mistä moottorin hajoituskuva tai pumpun vaihto ohje löytyis ?
     
  7. hecatti

    hecatti 3rd gear

    mittaa ihan oikealla mittarilla ne paineet , voi näyttää se oma mitä sattuu.
    kuiten noin vähän ajettu , mut jos ollut löpö öljyn seassa ni sit onkin eri juttu :wc:
     
  8. supo1340

    supo1340 Gearhead

    Unohdin mainita että mittasin paineet mekaanisella ( tosin Motonet halpis ) mittarilla viime kesänä. Tyhjäkäynnillä näytti alle 20 psi.
     
  9. persus

    persus 3rd gear

    ite meinasin kans kysyä että haiseeko öljy löpölle? mulla on tyhjäkäynnillä kans välillä paine 20psi luokkaa vähän yli mut sit ku on kierrksia ni välillä jopa 70psi
     
  10. persus

    persus 3rd gear

    Hinkkasen Tomi Korjalassa pitää autokorjaamoa ja sillä on sellaset laitteet millä koodeja luetaan ja hoidetaan. Siinä Ahtiaisen ja Sunnan vieressä. Parollin takana.

    minkäköhän niminen yritys kyseisellä sepällä on? :eek: korjaako työkseen näitä vehkeitä nimen omaan?
     
  11. supo1340

    supo1340 Gearhead

    Löpö ei haise öljyn seassa ja olen tehny "paperitestinkin". Olen ruvennu miettimään että onko öljypumpussa joku halkeama joka lämmetessään laajenee ja päästää paineen laskemaan.
     
  12. Dakar

    Dakar 1st gear

    Mitä moottoriöljyä käytätte? Mulla on koneessa Kendal 15w40.
    Pitäis vielä joskus kokeilla Mobil Delvac:ia. Vaihdoin viime viikolla öljyt ja kun
    katsoin manuskasta että öljyntäyttö määrä olis 9.5l katoinko oikein?
    Käytättekö lisäaineita dieselin yhteydessä? Ite lorautan talvella 2tahti-öljyä
    dieselin joukkoon.. kun herjas yhtä suutinta..
     
  13. persus

    persus 3rd gear

    itellä on koneessa edellisen omistajan toimesta vielä synteettinen tai täyssynteettinen velvoline 5w 40...moni varmaan sitä mieltä että ei kuulu tähän koneeseen.,..mut en mä tiiä...ei tuo ainaka vuoda mistää vaikka on noin notkeaa...mul olis kans yks pytty tota mobilin 15w40delvaccia...vois vaikka lorauttaa ne seuraavaks...mut toisaalta sit pitäs melkeen kuitenki talveks laittaa taas notkeammat...ni en mä tiiä onks tosta sit mitää haittaa jos on synteettiset öljyt kokoajan?????
     
  14. supo1340

    supo1340 Gearhead

    Tomi korjaa työkseen kaikenlaisia autoja, veneitä ym., on myöskin pitkänlinjan harrastaja. Nykyistä firman nimeä en muista. Mopar man !
     
  15. persus

    persus 3rd gear


    olikohan tai onkohan sil sellanen haalean oranssi baarcuda? ja joku tumman vihreä dodgen pick-up???
     
  16. persus

    persus 3rd gear



    siis barracuda :oops:
     
  17. Tami3

    Tami3 1st gear

    Uudemmas Duramaxis vähimmäispaine muistaakseni 1300rpm pitäsi öljynpaine olla vähintään 23psi.Öljyksi Kendall 15W40 Duper D-3 ja 07 ja uudemmat DPF:llä Super DXA liquid titanium 15W40 täyttää ja ylittää vaaditun CJ-4 luokituksen.
     
  18. supo1340

    supo1340 Gearhead


    Tomilla -67 Coronet kisa-auto ja -69 Coronet 2-D HT 383:lla.
     
  19. persus

    persus 3rd gear


    mitä tuo CJ-4 luokitus tahtoo tarkoittaa?ootteko laittanu talveks notkeampaa ku toi 15w40
     
  20. kojo

    kojo Gearhead

    Tuolla on selitetty noiden luokituksien erot ihan härmäks http://fi.wikipedia.org/wiki/Moottori%C ... uokitukset

    Tosta viskositeetistä oisin sitä mieltä et sillä kannattas mennä mitä valmistaja suosittelee (ei oo rutamaxin kirjaa kotona, mut 15w kuulostaa aika jäykältä, varsinkin jos joutuu ees satunnaisesti käynnisteleen ilman esilämmitystä)

    Oon tässä päissäni miettiny pitäskö hommaa rutamaxin ohjelmointikilkkeet noiden 6,5 ohjelmointikilkkeiden kaveriks, oisko kysyntää?
     

Kerro tästä muillekin!