6.2 kiisell punppu onkelmaa.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja john_thompson, 17.3.2011.

  1. john_thompson

    john_thompson 1st gear

    eli tuli tossa hommattua jokune aika sitte fleetu kuuskekkosella ja ilmeni seuraavaa. kylmänä lähtee käymään ja kuumana (1-5min ajosta) mut ns lämpimänä eli hetken seisonneena (10min ja eteenpäi) ei enää lähe vaikka sahais akut tyhjiks. seuraavana aamuna kyl taas lähtee jahka on saanu tosissaa jäähtyä kunnolla. testasin pudottaako siirtopumpulta takas tankkiin ja eipä sitä ongelmaa ollu paine pysys hienosti. hehkut toimii iha fine ja starttaa iha mukaval nopeudella. no yks suutinputki auki ja tuli huomattua että ns.lämpimänä on heikko paine. eli voisko olla niin että jakaja pumppu on kylmänä piukempi jollo jaksaa truutata paremmi ja kuuma taas väljä jollo suihku heikko ja siks ei herää tulille.

    niijoo ja bensalla kyllä lähtee ku lusikallise lorauttaa imuun....

    muute peli käy normaalisti.

    oon kuullu juuri yhe vastaavan tapaukse että kylmänä lähti paremmi käymää tarinan ja siinä oli jäbät heittäny lunta pumpun päälle aina enne starttaamista :D mut ongelma tarttis saada fiksattua.

    eli lähenkö ettimää uutta pumppua? onko jotain mestoja mistä kandee kysellä/korjaamoja jotka korjaa pumppuja? onk niitä pumppuja erillaisii ja mite vaikuttaa potkuihi (sitäkin vois haluta hiuka enempi)? että tämmöstä. mimmi joutuu muute menee duunii bussilla jollen saa pian autoa korjattuu ja thats gay as hell! :pinup:
     
  2. rasse

    rasse 1st gear

  3. john_thompson

    john_thompson 1st gear

    juu alkuperäne siirtopumppu on viel. sielt kyl tuntus tuleva oikee vaa pirun kova paine mut ei tuo sähkönenkää huonoa tekis. mistä sais selville tarkat paineet ja pännit mitä missäki pitäis olla....
     
  4. Panze

    Panze 3rd gear

    Sait yv,n
     
  5. kapa

    kapa 3rd gear

    jonkunverran noissa mikkä kuumana ei lähde käymään on ollu semmosta vikaa että on rullakenkien männät takellellu eli pumppu kappaleiks vaan.
     
  6. john_thompson

    john_thompson 1st gear

    oon tätä onkelmaa koittanu tääl intervebsis täsä selvitellä ja törmäsin myös googlen kautta tälläseen

    Message:
    If it won't start and the engine is hot, poor some cool water over the injector pump, not much, may be 20 oz of cool water. If it starts after that, the solenoid on top of the injector pump is bad

    oli josai foorumilla vaan....
    voisko olla se magneeti härpäke siel sisäl ryytyny tai jotain...

    mut mut veikkaan että mulla on pumppu tien pässä ku kyllä tuota joutuu sahaamaa kylmänäki aina sen 5 sekkaa enneku alkaa pärisemää...
     
  7. hara64

    hara64 1st gear

    mulla taas on mitä ilmeisemmin pieni ilmavuoto jossain mutta ei kai se voi vaikuttaa että kylmänä aamuna (kuten tänään -12c) käyntiin lähtö on hyvä mutta käynnissä pysyminen on yhtä tuskaa,käynti aaltoilee ihan saatanasti ja kuhan hiukan lämpenee niin käyntikin tasaantuu.
    lämpösenä tärähtää heti tulille ja käy tasasesti,kuin kissa kehräis.
     
  8. rasse

    rasse 1st gear

    Oisko ongelma se ettei anna sitä ennakkoa kylmänä lisää..
    Jollen väärin muista niin pitäis tuon COLD ADVANCE SOLENOID piirin heittää ennakkoa 10 astetta lisää jotta kävis kylmänäkin paremmin. Se anturi on ainakin vanissa siellä rintapellin vieressä MAP anturin vieressä....
     

Kerro tästä muillekin!