6,2d pari kysymystä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja router2, 20.3.2011.

  1. router2

    router2 1st gear

    Onko kaikissa 6,2d fleetsideissa vm 88-91 alkuperäisenä moniurahihna? ja vanissa taas kiilahihnat??Vai Voiko pikkarissakin olla kiilahihnat tehtaalta lähtiessä?
    Vai miten tää homma menee..
     
  2. john_thompson

    john_thompson 1st gear

    mulla 89vm kuuskakkone fleetu ja kiilat on
     
  3. hara64

    hara64 1st gear

    -91 sileäkylki ja monta uraa.....hihnassa
     
  4. rasse

    rasse 1st gear

    Itse olen ainakin ymmärtänyt että 6,2 on noilla kiilahihnoilla ja 6,5 on yhdellä moiurahihnalla... Tuskin nyt kukaan kiilahihnan tilalle laittelis moniuraa (tuskin on saatavissakaan)
    Olisko myllysi kuitenkin 6,5L.... (jos on yksi hihna niin 6,5 ja jos useampi erillinen hihna niin 6,2)...
     
  5. hara64

    hara64 1st gear

    paha mennä sanomaan kun seevykin on kerenny olla mulla vasta vähän aikaa.

    mitäs visuaalisia eroja on muita kuin tuo kiilahihna-moniura
    noilla 6,2silla ja 6,5silla??

    en ole koskaan tollasta kuusvitosta livenä nähny :oops:
     
  6. downtown

    downtown 3rd gear

    oman muistikuvan mukaan viimeisissä kuuskakkosissa on ihan moniurahihna
     
  7. pl

    pl 1st gear

    90 fleetside 6.2d moniurahihnalla
     
  8. router2

    router2 1st gear

    Itelläkin oli aikoinaan -88 fleetsidessä moniurahihna..Mutta nyt kun ajetellut ostaa jonkinlaisen pickupin niin olen huomannut että kumpaakin hihnaversiota on pellin alla..

    Perus kone on varmaan sama kummassakin?Taitaa ainoa ero olla vaan toi apulaitteiden pyöritystapa?Entä pystyykö moottorin vuosimallia jostain tarkastamaan?
     
  9. rasse

    rasse 1st gear

    Jälleen sitä oppii uutta kun vanhaksi elää..
    Kyllä se on tosi että ekat 6,2L moniuralla oli jo -88 tarjolla. Nuo koneet oli sitten Pikkareissa ja Subbareissa +Blazer.... vanissa ei niitä juurikaan ollut,oisko tilan takia tms. (ihmejuttu)... :rotfl:
     
  10. emmamari

    emmamari 1st gear

    chevyn 6,2dsl

    noissa koneissa olis ainakin oili tikuissa eroja:6,2.ssa se öljytikku lähtee siit koneen päältl sinne kuskin puolelle takaviistoon,kun taas 6,5.ssa se öljytikku nököttää nätisti siinä kuskin puolen kannen kyljessä!!!siitä sitä voisi ainakin verrata,ja tietysti pumpuissa luulis olevan eroja,ainakin olettaisin näin...niinku (jakajan/syöttöpumppa)!?!
     
  11. caprice307

    caprice307 Gearhead

    Tiedossa on myös vm. 92/93 6.5 diesel kiilahihnoilla...
     
  12. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

    Uudempikorisessa pick-upissa('88>)/suburbanissa('92>) on aina moniurahihna, vanhempikorisissa p-u/sub/blazer(>'91) kiilahihnat ja vanissa kiilahihnat 6,2d-koneella (>'93), moniurahihna tuli 6,5d-koneeseen ('94>).

    Suomessa dieselöidyistä ja muutenkin täällä "räpelletyistä" voi tietenkin löytyä ihan mitä vaan, kun on käytetty niitä osia, mitä on sattunut löytymään :rotfl: :rotfl: :rotfl:

    ...ja se alkuperäinen moottorihan selviää valmistenumerosta esim. tällä: http://www.decodethis.com/
     

Kerro tästä muillekin!