Volvo V70 ropleemaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Midnightbandit, 22.3.2011.

  1. Midnightbandit

    Midnightbandit 1st gear

    Volvolandiaan ei pysty rekisteröitymään niin kysytääs täältä.
    Potilas vm.00 v70 2.4 20v tekee semmosta et välillä kun valuu liikenne valoihin, risteykseen yms. niin tyhjäkäynti käy noin viidessäsadassa ja pysyy siellä muutamia sekunteja ja sit palautuu normaaliksi n.800rpm.
    Kylmänä vikaa tuntuis esiintyvän useemmin ku lämpimänä mut välillä ei oo vioista tietookaan ja mitään häiriövaloja ei tuu mittaristoon.
    Vedot on tuntuis olevan tallessa ja tyhjäkäyntiä käy nätisti ja kylmänä/kuumana lähtee hienosti käyntiin.
    Noissahan on ollu ilmamäärämittareissa onkelmaa niin voiskos vika johtua siitä? Ilmavuoto jossakin päin?
     
  2. z28

    z28 Gearhead

  3. dean66

    dean66 Gearhead

  4. Simo

    Simo 1st gear

    Minulla on samanlainen auto, automaatilla. Samantapainen ilmiö esiintyy myös. Tuntuu, kuin automaatti ei jotenkin "päästäisi vetoa irti". Voisko olla esim. turbiininlukko.
    Öljyjen täysvaihto ei vaikuttanut asiaan mitään.
     
  5. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    en ole perehtynyt vikaan, joten heitän tällaisen arvauksen: kaasuläpän sulkeutumisen hidastin temppuilee nopeissa kaasupolkimen nostoissa :eek:

    en tiedä onko ruotsalainen insinööri tunkenut sellaista sinne konehuoneeseen, mutta heidän mielenliikkeensä tuntien sellainen voisi hyvinkin löytyä sieltä..
    :odroll: :rotfl:
     
  6. F-body

    F-body Gearhead

    Vaikka ei mittarissa näy koodeja tai vikavaloja niin kannattaa viedä töpsölin päähän. Omassa oli ilmamäärämittari hajalla ja samat oireet. Ei tosin Volvossa.
     
  7. JJ

    JJ Gearhead

    Kaasuläppäkotelo vaihtoon...ihanan kallista...taitaa olla Volvolla ohjelmointeineen n.900€. Ensin voisi tosin kokeilla kotelon ohjelman päivitystä Volvolla, saattaa tosin olla lyhytaikainen apu.
     
  8. Masinisti

    Masinisti 3rd gear

    Kaasuläppäkotelo, Magneti Marelli laatua.
     
  9. G20

    G20 Gearhead

    Samoilla linjoilla JiiJiin kanssa. Tosin siittä on jo jokunen vuosi kun työkseni Volvoihin sekaannuin mutta kaasuläppäkoteloita noihin vaihdettiin. Jos oikein muistan niitä yritetiin elvyttää puhdistamalla mutta vika korjaantui vaihtamalla uusi ja ohjelmoinnilla.
     
  10. Damned

    Damned Gearhead

    Kaasuläppäkotelo eli ETM siellä takkuaa.

    Itsellä korjaantui toistaiseksi puhdistamalla (sitä paskaa tosiaan oli siellä niin että piisasi), mutta vaihtoonhan se ennemmin tai myöhemmin menee.

    Ja se mitään yhdeksää sataa maksa, pöh. Nelisensataa euroa maksaa parannettu malli, jossa hiililiukujen sijaan on optinen tai magneettitunnistin kertomassa tietokoneelle missä asennossa läppä luuhaa. Näitä saa Autotronixilta MUTTA vain jonkun firman kautta (eivät myy yksityisille). Ohjelmointi tapahtuu sitten Volvon huollossa mutta sekään maksa kuin satakunta euroa.
     
  11. Midnightbandit

    Midnightbandit 1st gear

    Täytyy varmaan yrittää jotakin kautta saada osa tuon autotronixin kautta itelle josko se sillä lähtis pelaamaan niinku kuuluu..
     
  12. smuige

    smuige Gearhead

    tyhjäkäyntiluistin pesu on kanssa auttanut volvojen tyhjäkäyntipulmiin noin yleisellä tasolla
     
  13. G20

    G20 Gearhead

    Voin olla väärässä mutta tossa aiheen aloittajan koneessa ei taida olla mitään erillistä "tyhjäkäyntiluistia" tai joutokäyntiventtiiliä/moottoria vaan sen homman hoitaa juurikin samainen kaasuläppämoduli läppää raottamalla..?

    200/700/900-sarjan vanhoissa B200/B230 patarauta koneissa taas tyhjäkäyntiventtiilin takertelu oli yleisempää. Niihinkin venttiilin pesu lähinnä tekohengitystä ja lopullisesti vaivasta pääsee kun vaihtaa suosiolla koko venttiilin.
     
  14. macer

    macer 1st gear

    itelläni auttoi toi kaasuläppäkotelon putsaus.tosin kai jossain vaiheessa tarvii vaihtaa,mut ei enää oma robleema kun vaihtu auto :D
    ja autoasi kautta uusi kotelo olis ollu n. 550,-
     
  15. Larry

    Larry Double Gearhead

    Lambda vaihtoon?
     
  16. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    .

    no ei nyt ruveta ihan hulluttelemaan :soosoo:

    ps. kerro kuitenkin ihan uteliaisuuttaan, että miksi ja kumpi sekä miten se vm. 00 lambda oikein 2.4-koneessa toimii ja onko siinä jotain erityistä............................................................................................................................................................................................................................................................................................. .. .
     
  17. Larry

    Larry Double Gearhead

    En kerro sillä tuo oli veikkaus. Huomasithan kysymysmerkin?
    Ajattelin vaan kun noita on saanut ainakin Bemareihin vaihdella
    melko usein käyntiongelmien vuoksi.
    Eli ei siis hullutella näissä Volvoissa tuollalailla.
    Jatkakaa.
     
  18. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    .

    ^ :rotfl:

    sen etummaisen ovh n. 300, takimmaisen ilm. enemmän, kun on pidemmät johdotkin... :poff:

    denso ilm. ainut toimittaja, kun jollekin boxi-insinöörille sattu pikku fiba ja boxi toimiikin eripäin kuin perinteiset lambaadat. normi zirkonilambda toimii siten, että jännite nousee seoksen rikastuessa ja happijäämän vähentyessä, mutta juuri tuossa vanhakoppaisessa 00-mallissa (uusi koppa tuli samana vuonna) boxissa onkin ilmeisesti johdot ristissä :poff: :rotfl: eli on tasan yksi vaihtoehto tuolle lambdalle ja siitä riistetään 3 vihreää :rotfl: (no kyllähän kaiken voi kiertää ja kaartaa, mutta keskimääräiseltä kuluttajalta tarkoitin.. :odroll: )
     
  19. rasse

    rasse 1st gear

    Vaikuttais ihan kaasuläppäkotelon vialta. Jotkut on putsauksella ja uudella ohjelmoinilla saanut elvytettyä mutta kuitenkin jatkossa on vaihto edessä.
    Jos sen halvimmalla haluaa niin tuossapa juttua http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php
    sivuilta missä ne kaikki volvot nykyään on...

    http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php

    Toimitamme myös huollettuja kaasuläppäyksiköitä, joihin on vaihdettu laadukkaampi asentotunnistin. Läppäyksiköt meille toimittaa Autotronix Finland Oy. Hinta 400,00€
    Heidän kautta voidaan suorittaa myös NAVI-yksiköiden huollot.

    Yhteystietomme:

    Sercap Huoltopalvelut Oy - www.sercap.fi

    Alakorkalontie 9
    96300 Rovaniemi
    044-0760422
    jp(a)sercap.fi

    Huoltokuja 1
    94400 Keminmaa
    040-717 3871
     
  20. Midnightbandit

    Midnightbandit 1st gear

    Kotelon putsaus tuntu auttavan, tosin samalla vaihdettiin bensan/ilman- suodattimet sekä tulpat ja nyt pelaa ok.
     

Kerro tästä muillekin!