Hurriganes

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja timuli, 27.3.2004.

  1. Japi

    Japi 1st gear

    Ei muuten tiedä vaikka isäsi ja minä oltaisiin lapsuuden kavereita. Kaverini löysi tyttöystävän juuri tuolta keikalta. Johon olen omalla tavallani syypää (olin puhemiehenä ja rohkaisijana). Avioituivat myöhemmin ja saivat lapsia. Onko isäsi nimi "Kari"

    Harmi myös ettei 70 luvun puolelta löydy/taltioitu live materiaalia (ekaa levyä lukuunottamatta). Lava bändinä Hurriganes oli parhaimmillaan. Onhan sillä vielä Tukholman Grönä Lundin yleisöennätys nimissään vieläkin. Jota ei edes ABBA pystynyt rikkomaan. Niin ja Bad Companyn (Tukholman) lämppärinä Hurriganes joutui lopettamaan kesken, muuten Bad Companyn pojat ei olisi noussut lauteille. Hurriganes villitsi ja oli soittaa Bad Companyn pojat suohon.
    ps. 60 luvulla oli Renegades, 70 luvulla Hurriganes ja 80 luvulla Dingo. Sen jälkeen ei ole tullutkaan oikein mitään vastaavaa.
     
  2. Mr. Breeze

    Mr. Breeze 1st gear

    japi: Eipä ole isäukon nimi Kari. Ja onhan Hurriganesilta julkaistu cd-muodossa tuo Live in Stockholm -77, joka ei ole hullumpi taltiointi ollenkaan.
     
  3. Mr.Speed

    Mr.Speed Gearhead

    Joskus penskana (80-luvulla) muistan kuulleeni Hurriganesia radiosta (biisi oli tietysti "Get On")ja se tais kolahtaa jo silloin. Myöhemmin sitten Hurriganesin suosio oli hiipunut eikä sitä kuullut edes radiosta, ja koko juttu jotenkin unohtui...kunnes pari vuotta sitten käytiin katsomassa "Klassikko"-elokuva jossa "Get On" pauhaa monessa kohtaa. Jotenkin se sitten taas kolahti, ja sen jälkeen on tullut ostettua melkein kaikki levyt Ceedeenä, ja luettua Hurriganes kirjakin. Oli se meininki varmaan rankkaa 70-luvulla, kun Hurriganes oli suosionsa huipulla ja pahin jenkkiauto buumi käynnissä...olen kyllä kateellinen teille jotka olitte meinigeissä tuolloin mukana, mutta parempi kait myöhään kuin ei milloinkaan :smile:
     
  4. harri60

    harri60 Gearhead

    -73 kolahti ja aina tuntuu hyvältä ainakin 4 ensimmäistä albumia. Hurriganesia ilman olisi Suomessa ROCK tyhjiö. On se vaan ollut kimmokkeena monelle yhtyeelle.
     
  5. jaketin

    jaketin Gearhead

    vuonna 74, roadrunner levy oli juuri ilmestynyt. kaveri oli ostanut sen, joten tuli kuunneltua sitäkin levy eräskin kerta. nauhoitin sen itselleni...
     
  6. PauliP

    PauliP 1st gear

    Nostetaas tämä aihe esille kun sain juuri viestiä että Remu & Hurriganes 40v. Anniversary Tour esiintyy Himoksella V8 Summer Meetissä 2011. Viikko ennen Juhannusta.

    Henkilökohtaisesti odotan innolla, entäpä muut?
     
  7. Putte

    Putte 1st gear

    pari kertaa nähnyt ton nyky Ganesin ja enää ei halua edes nähdä. Niin surkeeta se nykyään on. Remu esimerkiksi saattaa olla ihan eri kappaleessa kuin muu bändi ynnä muuta sekavaa. Aika aikaa kutakin.
     
  8. ramman

    ramman Double Gearhead

    Multa kans löytyy kaikki ganes levyt. Ja tosiaan tolla uudella virityksellä missä Remu soittaa ganes piisejä milloin kenenkin kanssa ei ole mitään tekemistä Hurriganesin kanssa.
     
  9. FA18

    FA18 3rd gear

  10. ramman

    ramman Double Gearhead

    Jep. Kerran nähny noi black devillisit livenä, Oli kyllä helvetin hyvä meininki pojilla 8) Eiks Remu käyny noittenkii kans soittamassa jossain ?
     
  11. PauliP

    PauliP 1st gear

    Älkääs nyt, niinhän se menee että uudet autotkin on parempia kuin vanhat, siltikkin niitä vanhoja rakastetaan. Viimeksi kun Ganesia olin Jyväskylän autonäyttelyn iltabileissä kattomassa muistaakseni 2005 niin ei haitannut yhtään ettei se ollut enää sama kuin silloin ennen.
    On mun autotkin vähän vuosien myötä rapistuneet, mutta ei haittaa.
     
  12. DamnNoNamesLeft

    DamnNoNamesLeft 2nd gear

    No tostakin voi olla monta mieltä.. :odroll:

    Mut perhanan hyvää on Hurriganesin musa, nytkin kuuntelen..
     
  13. Putte

    Putte 1st gear

    Kyllähän sekin saattaa vaikuttaa tohon nykyiseen Ganesiin suhtautumiseen, kun on elänyt ton aikakauden kundien kanssa samoilla kulmilla ja nähnyt bändin nousun ensin levyttämään ja sen jälkeen suursuosikiksi. Mun mielestä tää nykyinne lämmittely vaan ei toimi, se on vanhalla maineella ratsastamista (rahastamista).
     
  14. mopsi

    mopsi Gearhead

    No kai se niinkin on,mutta kyllä se HURRIGANES vaan se juttu ollut on... :wink:
     
  15. Putte

    Putte 1st gear

    Kyllä se oli meille tosi kova juttu 70-luvun alussa jo ennen ekan levynkään ilmestymistä. Ja pitkään sen jälkeenkin, ja vanha kunnon Ganes on levyiltä kuunneltuna edelleenkin kova juttu.
     
  16. Remu63

    Remu63 1st gear

    Ganes on vaan niin kova juttu että kestää vuodesta toiseen 8)
    Alkuajoille ei ihan kerinnyt mukaan mutta mutta jostain -76 saakka
    tullut kuunneltua.Remun nykytouhut ei ole houkutelleet keikalle mutta muutama viikko sitten oli täällä kotinurkilla niin tuli käytyä kuuntelemassa.
    Oli juuri sitä mitä arvelinkin.Paras kuunnella vaan sitä vanhaa hyvää levyiltä :D
     
  17. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    mäkin kerkesin kyytiin, vasta roadrunnerin ilmestymisen vuonna -74 :)

    edit. kaseteilta tulee kuunneltua kun ei oo vasta kuin roadrunneri liitetty kerran. :-?
     
  18. impala67

    impala67 Double Gearhead

    ganesista on monta hyvää muistoa, ja varmaan lisää tulee...
    bändin ruotsinsuosion tajusin ekalla powerin reissulla kun näin 50´sen kiirunacaddyn jossa oli hirveä määrä porukkaa, pyöri koko tapahtuman ajan ympäri vuorokauden pelkkää hurriganesia huudattaen.

    hupaisaa oli sekin kun lukioaikoina itse löysi bändin ja jossain kotibileissä soiteltiin kaverin kanssa sitä paskalla mankalla muiden huudattessa bananaramaa kämpän ykköskamoilla, niin heti tuli luokan jupitkin selittämään tohkeissaan että kyllä hekin ennen tykkäsi ganesista mutteivat kehtaa myöntää...vaikken itse tiennyt bändistä kuin 16 golden greatsin verran.

    jostain syystä jäi mieleen se että cisse totesi jossain haastattelussa että diggaa tsekata länkkäreitä telkkarista siten että syö peltilautaselta papuja matto niskassa...tms.

    ja itsenäisyyspäivän rock bileissä sliipparit soitti jonkun getonin potpurin jalat haarallaan ja kysäis saadaaks me ny kymppitonni, ja moikkailivat cisselle eturivissä. kevyttä kuittailua bändin yksittäisestä (?) keikkapalkkiosta.
     
  19. PauliP

    PauliP 1st gear

    Hyvät sivut ja hyvä stoori Cisse Häkkisestä terveisiä vaan kirjoittajalle, kulttuuriteko.
     
  20. Substitute

    Substitute Gearhead

    Hurriganes ilta menossa Radio Suomessa nyt, hyvää juttua
     

Kerro tästä muillekin!