G20 6.2D Vanin Tail LPS 20A sulake palaa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja cronos, 25.3.2011.

  1. cronos

    cronos 1st gear

    Otsikon mukainen ongelma, tässä hieman taustaa:

    Sulakkeen takana on siis parkit, äärivalot, mittariston ja kojelaudan valot.

    Kyseinen sulake palaa aina kun valokatkaisijan nuppia hieman vetää parkeille päin---->otin valokatkaisijan irti ja sen takana olevasta liittimestä kytkin kokeeksi kyseiseltä sulakkeelta tulevan virtajohdon ja parkeille ja mittaristolle menevät virtajohdot yhteen hyppylangalla ja parkit toimi ja kaikki muutkin valot paloi kuten kuuluukin, eli vika näyttäisi olevan katkaisijassa--->kauppaan ostamaan uusi katkaisija ja innolla liitin kiinni siihen ja parkit päälle---->sulake paloi taas kuten vanhallakin katkaisijalla---->kokeeksi 30A sulake tilalle joka ei palanutkaan, sitten asensin valokatkaisijan paikoilleen sulake jaksoi sen aikaa mutta paloi taas kun parkit kytki pois ja päälle, eli hermothan tuossa menee koetukselle.

    Tuleeko kellekään mieleen mitä ihmeellistä muuta tuo valokatkaisija kytkee parkki asennossa kuin nuo yllämainitut valot?, kun niissä ei ainakaan oikosulkua ole.
    Voiko tuolta katkaisijan takaa lähteä erillinen piuha peräkärryn pistokkeelle alkuperäisesti, muuta en keksi?
     
  2. cronos

    cronos 1st gear

    Mittailin nyt sitten kaikki piuhat tuolta katkaisijan takaa ja löytyikin vielä 1 tummanruskea ohut johto johon parkkien ollessa päällä kytkeytyy virta tuolta sulakkeelta ja jostain syystä tuo ohut johto on oikarissa maihin vedin sen poikki niin johan rupes parkit pelaamaan, jonnekinhan tuo piuha on virran tuonut aika sitten näyttää jos joku sähkölaite puuttuu, vielä kun sais tuon keskuslukon pelaamaan joka lopetti toimintansa tän katkaisijan räpläämisen aikana, juttua siitä tuossa toisessa topicissa.
     
  3. rasse

    rasse 1st gear

    Ruskea on yleensä ollut parkkivalot eteen oma ja taakse oma. Olisko että vetokoukun pistokkeelle on vedetty parkkivalo tuosta johdosta ja onkin vaikka pistokkeessa maissa.
     
  4. cronos

    cronos 1st gear

    Juu elikäs nuo tuplaruskeat jotka tulee yhdestä nastasta menee parkeille ja sivuvaloille ja vihreä menee oman sulakkeen kautta mittaristolle ja lämppärin säätimien valoille....nämä ei ole minun autossa oikarissa...löytyi sitten lisäksi yksinäinen mustan ruskea piuha joka kytkeytyy parkkien kanssa ja josta on ryöstetty näköjään joku kumman virtapiuha keskuslukon kaukosäätimen boksille, se ryöstetty piuha ei ole oikarissa, mutta tuo alkuperäinen mustanruskea oli yhteydessä runkoon ja sen katkaisun jälkeen ei sulakkeetkaan enää pala.

    Mysteerio on se että mikä piuha tuo on, paitsi väliäkö sillä jos mitään ei puutu.

    Ainoona ongelmana on ettei keskuslukko enään pelaa ollenkaan, edes ovista, rele vaan naksaa mutta lukoissa ei tapahdu mitään ja tuo ryöstetty piuha takaisin tuohon parkki nastaan.
     
  5. cronos

    cronos 1st gear

    olihan kytkentähelvetissä setvimistä mutta nyt pelaa:
    elikäs mustanruskeasta(oikarissa) olevasta piuhasta ryöstetty piuha meni keskuslukon kaukosäädinboksille syy? varmaan jotain tekemistä ton parkkien vilkkumisen kanssa keskuslukkoa kytkettäessä, oikari oli kuitenkin polttanut konehuoneesta löytyneen sulakkeen josta tulee virta kaukosäädinboksille, eli oikarissa ollut piuha poikki ja ryöstöpiuha takas kiinni ja uusi sulake, ovet pelaa taas kaukosäädöllä, mutta ei ovien alkuperäisistä katkaisijoista, sitten kaukosäädin boksilta löytyi 2maadoitus piuhaa jotka irronneet jostain paikasta jota en löytänyt, ne kun kytki maihin niin johan alkoi ovien kytkimetkin toimia, toivottavasti sulakkeet nyt kestää, on kyllä sen näköistä piuhahässäkkää koko auto täysi, että saa nähdä mitä menee seuraavaksi, heh.
     

Kerro tästä muillekin!