Onnea Heikki !

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Qjet, 29.11.2010.

  1. Heikki

    Heikki Gearhead Admin

    Vaikka näin vaalien alla voisi kuvitella, että koko maailma pyörii puolueiden ympärillä niin todellisuudessa niin ei ole. Minä olen ensisijaisesti ihan tavallinen nipinnapin toimeentuleva pieksämäkeläinen perheenisä ja harrasteautoilija, joka on päätynyt eduskuntavaaleihin ehdokkaaksi sen vuoksi, että en ole malttanut istua katselemassa miten asioita hoidetaan vaan haluaisin että niitä hoidettaisiin paremmin.

    Sama pyrkimys vaikuttaa asioihin pelkän sivustaseuraamisen sijaan on myös vienyt minut mukaan järjestämään harrasteautotapahtumia ja kehittämään niistä parempia, sama pyrkimys on saanut minut aikoinaan puuhaamaan aktiivisesti harrastuksemme eteen ensin paikallisyhdistyksissä ja sittemmin valtakunnallisellakin tasolla edunvalvonta-asioita pohtien. Edelleen sama pyrkimys on saanut minut aikoinaan perustamaan Overdrive.fi -keskustelufoorumin ja sama pyrkimys sai myös vuosi sitten perustamaan Pro Motopark -liikkeen tuon Pro Hällinmäen vastapainoksi. Ja paljon muuta tuossa matkan varrella.

    Meikäläisen asenne yhteisten asioiden hoitoon on pitkälti lähtöisin harrasteautoilun parista, niistä hetkistä kun 1980/90-lukujen taitteessa päädyin mukaan alan yhdistystoimintaan. Se on vienyt sittemmin mukaan Big Wheelsin kautta Pieksämäen matkailunkehittämiskuvioihin ja Overdriven kustannustoiminnan kautta Pieksämäen yrittäjien hallitukseen sekä muutama vuosi sitten mukaan kunnallisvaaleihin. En ole politiikassa mukana siksi, että olisin pienestä pitäen halunnut valtaa tai suunnitellut uraani. Olen mukana siksi, että olen pyrkinyt saamaan asioita paremmiksi ja siksi monet ovat toivoneet, että lähtisin mukaan ehdokkaaksi. Harrasteautoilun parissa olen ollut aktiivinen jo yli 20 vuotta, kunnallispolitiikassa vasta kolmisen vuotta ja eduskuntavaaliehdokkaana muutaman kuukauden. Hieman perspektiiviä asioihin siis.

    Overdrive.fi ei siis ole Kokoomuksen foorumi eikä Heikki Skyttä koe olevansa mitenkään Kokoomuksen asialla. Joku puolue kuitenkin on valittava ja hyvinkin pieksämäkeläisistä paikallispoliittisista lähtökohdista valitsin Kokoomuksen. Täällä meillähän Kokoomus ei ole valtapuolue, olemme demarivetoinen rautatiekaupunki, johon on liitetty kepuvaltainen maalaiskunta. Koen olevani pieksämäkeläinen harrasteautoilija - se on mun identiteetti.
     
  2. Kalle Koo

    Kalle Koo 1st gear

    Jospa ei nyt tuskailtaisi tyyliin: "Mitä yksi ihminen siellä eduskunnassa muka voi meidän harrastajien eteen tehdä?" Jos kansalaisilla on tuollainen asenne, KETÄ sitten kannattaa ylipäätään äänestää?
    Ihmetellään mieluummin: "Kuinka yksi ihminen on jo saanut näin paljon aikaan harrasteautoilun edistämiseksi!"

    HEIKKI EDUSKUNTAAN.
     
  3. onbuicks

    onbuicks Gearhead

    Osaatko Heikki nimetä Uudenmaan vaalipiiristä vastaavalla tavalla ajattelevaa ehdokasta?
     
  4. Heikki

    Heikki Gearhead Admin

    Enpä osaa uudeltamaalta suositella ketään, ei ole ainakaan mun tietooni tullut yhtään alan harrastajaa, joka olisi siellä ehdokkaana. Hämeessä on tosiaan moottoriurheilumies Timo Heinonen (kok) ja mobilisti Kalle Jokinen (kok), Vaasassa Juha Mäenpää (ps) ja Pohjois-Savossa on jenkkiautotaustalla ehdokkaana Jenni Ylikotila (vapausp.). Etelä-Savossa moottorimiehiä ei ehdokasjoukossa meikäläisen lisäksi taida olla, persuehdokkaatkin on täällä kai enemmän vihreään kallellaan yleisönosastomielipiteiden perusteella.

    Tulkaa moikkaamaan:

    Olen mukana muutamissa vaalitilaisuuksissa eri puolilla maakuntaa ja olisi kiva jutella välillä moottoriharrastajienkin asioista.

    Olen esim. huomenna 31.3. Pieksämäellä lukion vaalipaneelissa klo 9.45-11.15, Mikkelissä MAMK:n vaalitorilla (Patteristonkatu 3) klo 12.30-13.30 sekä Ramin Konditoriassa (Kauppakeskus Akseli) klo 14.30-15.30. Savonlinnassa Kahvila Herkkupekassa (Olavinkatu 53) klo 17.00-18.00 ja Rantasalmella Kokoomuksen Vaaligaalassa (Luontokeskus Oskari) klo 19-21.

    Ensi maanantaina 4.4. olen Mikkelissä (Kauppakeskus Akseli) klo 11-11.45, Juvalla Kahvikulmassa 13.45-14.15 (Poikkitie 1), Savonlinnassa Kahvila Herkkupekassa klo 16.30-17.15 ja Rantasalmella Nesteen kahviossa klo 18.00-18.30 sekä Joroisissa Kunnantalon valtuustosalissa klo 19.00-19.30. Tällä rundilla on mukana joku Katainenkin.

    Ensi viikolla tiistaina ja keskiviikkona 5.-6.4. Pieksämäen kevätmarkkinoilla molempina päivinä lähes koko ajan.
     
  5. sepi-ukko

    sepi-ukko Gearhead

    Noh politiikasta en mitään tiedä , mutta uudellamaalla on ehdolla brittimotoristi erään brittipyöräputiikin pitäjä Timo Juurikkala, joka ainakin käy samoilla rompepäivillä kuin minä. Puolue on vihreä, mutta henkilö on ainakin samall aaltopituudella
     
  6. Putte

    Putte 1st gear

    Timo on kyllä ihan hyvä tyyppi, mutta noi vihreät aina vähän arveluttaa. Brittipyöriä hän on harrastanut pitkään, ainakin 80-luvulta, jolloin itse opin hänet tuntemaan. Ja viihtyi hyvin sekä Impalan kyydissä että ratissakin.
     
  7. harri60

    harri60 Gearhead

    :mad: vihreät.
     
  8. Heikki

    Heikki Gearhead Admin

    [​IMG]

    Tämän päivän kiertueella muutama ympäristöaiheinen vaalipaneeli... voi olle, että asuvalinta herättää närkästystä? :D
     
  9. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Todennäköisesti suurin osa tavllisista tallaajista ei ymmärrä sanaakaan sun paidasta :rotfl: :rotfl: , joten se siitä närkästyksestä!!

    Lykkyä pyttyyn vaaleissa Heikki, jos olisin sun vaalipiirissä, saisit ainakin mun äänen, nyt se taitaa mennä samalle kuin tähänkin asti, ei tosin ole sekään automies eduskuntaan päässyt (vink, automiehen auton rekkari on 313 :wink: :wink: )!!
     
  10. Heikki

    Heikki Gearhead Admin

    Lähinnä se onkin suunnattu tietyille aktivistipiireille, jotka on aina joku kantaaottava paita päällään vaalitilaisuuksissa ;)

    Olipahan tournee, liki 14 tuntia sitten suunnistin tien päälle ja äskein kotiuduin. Nyt on tän päivän politiikkakiintiö täynnä ja on puhuttu maakuntien elinvoimaisuudesta, kyläkouluista, pienyrittäjien arjesta, matkailusta, peruskoulun kieltenopetuksesta, maahanmuutosta, eläkeindeksistä, Natosta, opintotuista, ydinvoimasta, avioliittolaista, norppien suojelusta, uusiutuvan energian käytöstä, nopeusrajoituksista, teiden ylläpidosta, junaliikenteestä, Karjalan palauttamisesta, talouskriisin hoidosta, Ruotsin ilmavoimista, Motoparkin moottoriradasta, internetin liiketoimintamalleista ja ties vaikka mistä... *puuh*
     
  11. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Tsemppiä Heikki.

    Sehän se on, vaikka olisi hyväkin tyyppi, mutta kun ääni menee puolueelle niin läpi voikin päästä joku vanha stallari.
     
  12. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Tuossa viime viikolla huomasin Helsingissä rättisitikan, jonka katolla oli vaalimainos. Joku vihreiden ehdokas oli kyseessä, nimeä en kuollaksenikaan muista.
    Ryhdyin vain miettämään, että hetkinen, miksi vihreiden ehdokas kiertää ympäri kaupunkia mainostamassa itseään tuollaisella vanhalla yksityisautolla? :)
     
  13. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Timo Juurikkala vaikutti tutulta nimeltä ja kas, hänhän on kirjoittanut Mobilistiinkin. Hänellä on mm. Brough Superior ja sitä on sanottu mp-maailman Rolls-Royceksi. Ja mies jonka ainoa kesäkulkuneuvo on BSA ei voi olla läpeensä paha. Mutta en varmaan itse kuitenkaan äänestäisi juuri tuon puolueen takia. Voi joutua aika usein selittämään harrastustaan puoluetovereilleen:
    Elämäntapa
    En tosiaan tunne miestä lainkaan mutta voisi kuvitella että hän ainakin ymmärtäisi harrastamisen (ja yrittämisen) ongelmia. Olisi ihan periaatteessa hauska kyllä keskustella miehen kanssa..

    Ja Heikiltä pyydän anteeksi jos kommenttini sotkee threadia, tuntui vain luontevalta pistää noiden edellisten perään vaikka tämä ei otsikkoon liitykään. Mutta eipä Timo olekaan suoranaisesta Heikin kilpailija.
     
  14. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    kai niitä on fiksujakin vihreitä, jotka tajuavat ettei uusi vähäpäästöinenhybridisähköaurinkopaneeliauto välttämättä olekaan kokonaisvaltaisesti hyväksi ympäristölle..
     
  15. raggar

    raggar 3rd gear

    Juurikkalasta oli pieni juttu Mobilistissä vuos-pari sitte. Sanoi siinä että aluksi vanhat moottoripyörät auheutti närkästystä puoluetovereissa mutta ovat sittemmin todenneet hänen elämäntapansa hyvinkin ekologiseksi.

    Myytiin muuten pari viikkoo sitten -66 Valiant vihreiden paikallisosaston puheenjohtajalle :wink: Mopareita heiltä löytyy jo ennestään. Sanoinkin tälle naisihmiselle että kai sinä oot seuraavissa eduskuntavaaleissa ehdokkaana.
     
  16. Heikki

    Heikki Gearhead Admin

    Kuusi päivää vaaleihin. Huh. Muistakaahan äänestää =)
     
  17. janiluo

    janiluo Gearhead

    Vaikkei äänisaalis tällä kertaa riittänytkään aikuisten BB-taloon niin silti onneksi olkoon yli 500:sta äänestä!
    Toivotaan että vaalityö tuottaa muuta kautta tulosta ja pääset vaikuttamaan harrasteajoneuvoasioihin jatkossa uusin kontaktein.
    Vielä on neljä vuotta aikaa toteuttaa uutta sotasuunnitelmaa.
    :D
    - Jani -
     
  18. Putte

    Putte 1st gear

    Ei aivan Heikillä riittänyt äänet, eikö Etelä-Savossa ole enempää harrastajia. :wink:
     
  19. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    Pohjois-savossa olis voinu riittääkkin? Ite olisin todennäköisesti Heikkiä äännestänyt, vaikka ei samaa puoluetta edustakkaan.
     
  20. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Harrastajia tosiaan luulisi olevan, olettaisin että ongelmana voi olla se että tämä rakas autoharrastuskenttä on niin pirstoutunut, kunnon roddari äänestää ennemmin kommunistia kuin mobilistia - ja päinvastoin...
     

Kerro tästä muillekin!