capricen kulutus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja fordgranada, 24.3.2011.

  1. impala67

    impala67 Double Gearhead

    tarkistapa että kun seuraavan kerran tuntuu huonommalta, ota ilmanputsari auki ja tsekkaa missä asennossa huikkaläppä kaasarin päällä on? sekin voi jumitella?
     
  2. PauliP

    PauliP 1st gear

    Voisi olla tps-vika. Se vaikuttaa myös siten että lukkoturbiini jää päälle liian kovalla väännöllä ja tulee voimanpuutetta. Vaikuttaa myös sytytysennakkoon ja seoksiin. Ei välttämättä anna vikakoodia jos on vaan kulunut. Lisätietoja löytyy oldsdmobile.fi -sivuilta.

    Tai sitten alipainevuoto.
     
  3. pällinkutka

    pällinkutka 1st gear

    mulla 305 ja th200 vie 20litraa satasel ja kiihdytykses alkaa putkesta kauhee pauke kuulumaan ja tasa kaasul pientä nykimistä havaittavis.. nii ja check engine muistuttaa aina välil olemassa olostaa :cry:
     
  4. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Pällin kannattaa varmaan lukea/luetuttaa vikakoodit niin selviää mikä vikana.

    Kokeiles fordgranada ottaa joku liitin kaasarin kyljestä irti, syttyykö SES silloin?
    Aattelin vaan että jos joku on joskus tehnyt källin ja kytkenyt uusiksi tuon valon...
     
  5. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    Eihän tuota chevyn ruiskukonetta voi verrata oldsin supertaloudelliseen 307 kaasarikoneeseen edes samana päivänä :soosoo:
     
  6. Anti-Midas

    Anti-Midas Gearhead

    caprice

    Tekstissä pätkä,,, mikä muuten mahtaa olla kun väliin ihan yht äkkiä rupeaa ohjaus puoltamaan penkkaan päin paljon!!! saa tavallaan ohjata koko ajan tielle päin,,,,, vaikea selittää,, sitten yht äkkiä taas kulkee ihan suoraan

    Viittaa siihen, että jarrut jumittelee ja varmasti nostaa kulutusta.
     
  7. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    se on kanssa outo vika kun rupeaa yht äkkiä ohjaus puoltaan oikealle oikein kunnolla,,,,,,, tänään rupesi puutumaan ja ohjaus puoltamaan samaan aikaan :eek: pysähdyin ja akunkenkä irti ja tupakiksi sitten piuhat kiinni niin auto toimi kaiki puolin loistavasti :eek: se kulkee todella tasaseen ja hienosti ja vääntää hyvin aina kun on käyttänyt piuhaa irti,,on niin pehmeä ja upea kyyti,,,sitten yht äkkiä puutuu ja ohjaus vielä puoltaa oikealle,,, ei kai ne voi toisiinsa liittyä :rotfl: :mad:
     
  8. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    puolto liittyy tod näköisesti juuri jarruihin :(
     
  9. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    olisko ketään harrastajaa täällä päin joka osaa säätää tään koneen jos ostaa uuden tuon vacuum breakin ja tps..... osaako ne tuolla kun auto menoss keskiviikkona huoltoon tuonne american poweriin :eek:
     
  10. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    ryyppy tuntuu noin muuten autossa toimivan hienosti ainakin silloin kun on ollut yön yli akunkenkä irti :lol:
     
  11. GM60

    GM60 Gearhead

    Eikös se Kuusankoski maksa sen 60e pitkäkatostakin! Hah!
     
  12. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    toivottavasti oli sarkasmia :eek: prkl :poff:
     
  13. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Saattaahan joku Kuusankoskellakin maksaa tommosesta 60€ ja varmaan enempikin mut sillä ei oo mitään tekemistä sen kanssa mitä moisesta maksais Kuusakoski joka on ihan eri juttu ja sijaitsee ihan muualla :wink:
     
  14. grantorino

    grantorino Gearhead

    kyllä tuo 17-19 litrankulutus on melko normaalia kasikoneessa ja vielä raskaassa autossa, mikäli ajat nopeusrajoitusten mukaan etkä ole tien tukkona, kesäolosuhteissa kuivalla kelillä voi päästä hieman pienemmällä.
    ei ikiliikkujaakaan ole vielä keksitty.
     
  15. jani10106

    jani10106 1st gear

    tuli kans hommattua tommonen bensa kaprice 307+200 yhdistelmällä,mahtaskohan joku tietää mikä on vikakoodi 31? mistään koodi listoista ei löydy koko numeroo...32 löytyy.
    penssiiniä tuntus kans vievän perstuntumalta ehkä liikaa,ja oireena on huono käynti kylmänä vähän aikaa,lämpösenä pelaa normaalisti.

    granada miehelle terveisiä :)
     
  16. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    Topicin aloittajahan kertoi, että alkuun oli vienyt 12-13 ja sitten kulutus pompannut tuonne "melko normaaliin". Kyllä kunnossa oleva virittämätön kasi menee pienemmällä muutenkin, kuin kesäkelissä ja alamäessä. Oma cutlass 403 koneella talven aikana keskimäärin 15l ja ajot on työmatkaa 15 km suuntaansa ja puolet siitä helsingin keskustaa. Kesällä ja alamäkeen tuo menee varmasti kans tuonne 12-13 seuduille. Ja tiedän, että on kevyempi auto mutta onhan konekkin vastaavasti isompi.
     
  17. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    kiitos terveisistä,,,,,,juu tosiaan kulutus pomppasi,,nyt kun jaksaa akun kenkää repiä irti niin menee aikas pienellä koneen kokoon ja auton painoon nähden 8) kyllä pääsee pienemmällä vaikka ei kesäkeli :soosoo: nytkin varmaan 14 -15 pintaa,,,talvirenkailla ja osa matkasta kaupunkiajoa :-? eikä kone vielä edes kunnon säädöisssä,,uskon myös että helposti saa viemää vain 12-13,,, tientukkeesta en tiedä mutta mittarin mukaan90,,eli sitä mitä tällä kyseisellä pakettiautolla saa ajaa :wink: hyvin vääntää mäet samalla vauhdilla kun hieman lisää kaasua :lol:
     
  18. chevy56

    chevy56 1st gear

    delet
     
  19. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Omaa kulutusta tolla 307+200-4r yhdistelmällä en ole saanut oikein kertaakaan kunnolla mitattua. Ainoastaan noita epämääräisiä "kun viisari on puolen tankin kohdalla, tankkaa" niitten perusteella on kyllä aika hurjiakin lukemia(n.20-25 mailia 14 litralla, kyläajo ja sopiva kenkä).. Luistava laatikko ja rikkinäinen tps kyllä verottaa lompakkoa paljon enemmän.

    Loota kuntoon ja tps vaihtoon. Vaihdelaatikkoon tulee aikapaljon uutta osaa, tarkoituksena ois laittaa myös toi Transgo shiftkitti siinä samalla.
     
  20. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Tää nyt varmaa on turhaa taas sanoa... Mutta itsellä kun oli 88 caprice classic, se veti seka-ajossa 14 tai matkassa alle 11.
    Matkamittari piti alle 10 prosentin heitolla paikkansa joten melko todellisia lukemia noi oli.

    grantorinon kannattaa omat vehkeensä viedä jonkun sellaisen säädätettäväksi kuka ymmärtää niistä hieman enemmän :wink:
     

Kerro tästä muillekin!