Astron vaihdelaatikosta muutama kysymys.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja +niklas+, 5.4.2011.

  1. +niklas+

    +niklas+ 1st gear

    Eli otsikkokin jo hieman kertoo. Kylmänä päästää kierrokset melko korkealle ( huutaa ) ennenkuin vaihtaa isompaa ja silloin kunnon nykäsyn seurauksena. Lämpösenä toimii ihan ok. Voisiko tuo johtua vain huonoista laatikkoöljyistä ? Edellisessä astrossa ei muistaakseni tuollaista ongelmaa ollut. Moni puhuu turbiinin lukosta. Miten voin todeta että oma lukkoni pelaa ? Olen hieman lastenkengissä näiden kanssa ja neuvot on tarpeen :)
     
  2. rasse

    rasse 1st gear

    Kattele ekaksi ne öljyn pinnat lämpimänä...(ei liikaa eikä liian vähän)
    Ensiapuna on antaa käydä kylmänä tyhjäkäyntiä 10 min ja jollei apuja niin laatikkoremppa edessä...
     
  3. +niklas+

    +niklas+ 1st gear

    Mitä tarkoitat tuolla ensiavulla ?
     
  4. nani

    nani 1st gear

    Mulla tekee ihan samaa ja on tehny kaikilla th700:lla. Tv-vaijeria löysäämällä vaihdot varmaan pehmenee, mutta luistaa melko varmaan lämpösenä enemmän. Tekee samaa vaikka olis just rempattu laatikko, etten usko että on syytä huoleen, auttaa vähän kun laitat auton käymään hetkeks ennen liikkeelle lähtöä ja vaihde vapaalle. Itse laitoin vielä webaston pakoputken puhaltamaan laatikon kylkeen.
     
  5. chevy56

    chevy56 1st gear

    delet
     
  6. +niklas+

    +niklas+ 1st gear

    Lukko tuntuu pelaavan. Reippaammalla kaasun polkaisulla näyttää kylmänäkin vaihtavan. Lämpösenä ei mitään ongelmia. Eiköhän tuo ihan kunnossa ole. Kuitenkin kyseessä vm90 auto :) Kiitos neuvoista.
     

Kerro tästä muillekin!