351 W ei lähde käyntiin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja VADE, 11.4.2011.

  1. VADE

    VADE 1st gear

    Kasasin tuossa Voortin 351 W ja nyt siitä ei puutu kuin käyntiin lähtö..

    Kone porattu ja laitettu tietty uudet mukit jne. Nokka vaihdettu edelbrockin n 270 asteinen, saman valmistajan performer RPM imusarja ja päällä Carterin 650. Jako kohdallaan, sytkä säädöissä ja kipinä hyvä, bensaa tulee, mut ei vaan lähde tulille. Heti kun alkaa pyörittää niin se hetken lupaa muutamalla kierroksella ja sit ei mitään.. Eniten ollut toimintaa kun jakaja on ollut 180 astetta pielessä.. Jakaja on muuten vanha kärjellinen, mutta uusilla osilla..
    Jonkin aikaa jo tutkittu ja kaikkea kokeiltu.

    Sen katsoin Edelbrockin sivuilta että nokka ei ihan oo ihanteellinen tuolle imusarjalle, mutta sen ei pitäisi vaikuttaa käyntiin lähtöön.

    Oon kyl kuullu että toi Windsorin kone on vähän erikoinen mut ehkei noin omituinen

    Kone on - 69 Cougarissa..

    Onko kellän ollut samoja vaivoja.. ??

    Kiitos jo etukäteen :odroll:
     
  2. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Öljypumppu? Onko vakio vai vaihtuiko uuteen?

    Testaa sytkää vielä säätämällä eri asentoihin...
    Katso sytkälampulla samalla mihin kohtaan näyttää sytkän ampuvan.
     
  3. sbf

    sbf Gearhead

    Olisko tulpanjohdot väärässä järjestyksessä?
    Tarkoitan nyt tällä sitä mahdollisuutta että tohon lohkoonhan käy sekä 351 että pienempien koneiden kärsät mutta järjestys on eri.
     
  4. VADE

    VADE 1st gear

    Pumppu on uus, jakajaa säädelty käsin ja lampulla. Piuhat katottu , oikees järkäs on.. kone pyörii myötäpäivää ja jakaja vasten.. ..
    Nokkaa epäiltiin het kättelyssä mutta sekin on ok..

    Koht pitää palkata joku Voortti Guru katsoo kytkennät ym..

    Pontiacin koneen kun kasasin niin siin ei ollu mitään ongelmaa ja on kehrännyt hyvin jo 10 vuotta. Mut sehän onkin GM :)
     
  5. sbf

    sbf Gearhead

    no mikäs syttyjärjestys teillä siinä koneesa on?
     
  6. W201

    W201 3rd gear

  7. VADE

    VADE 1st gear

    Sytkäjärjestys 1-3-7-2-6-5-4-8
     
  8. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    HV vai HP öölipumppu? Kaveri tuskaili 351 Cleven kanssa ja ongelmaksi paljastui HP pumppu, nostajat täyttyi liian koviksi sillä.

    Laita starttauksen ajaksi puristuspainemittari kiinni. Sillä se pitäisi selvitä.
     
  9. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Itellää katkes 2 kertaa jakajan rattaan sokka pari kesää sitten.. Kokeilee pyöräyttää jakaja pyörijästä...? Tai toisella puolalla..? Sekin teki vähän tollasta kun oli kärähtäny..
     
  10. Ranchilainen

    Ranchilainen 1st gear

    Mulla oli kans kerran sama ongelma. Sitte selvis, että foordissa tosiaan sylinterijärjestys ei ole sama kun esim. gm vehkeissä. Eli foortissa ensin vasen sylinteriryhmä 1234 ja oikea 5678. Geeämmäläisissä kun menee sitten taas vuorotellen molemmista sylinteriryhmistä vasen 1, oikea 2, vasen 3, oikea 4, jne. Pistin tulpan johdot oiken ja jo hörähti!
     
  11. ganada

    ganada Gearhead

    katohan, mulla sama kone/auto kompinaatio johon tuli kans vähän tiukempi nokka ja sehän olikin 302.n kärsä ja sytkäjärjestys muuttui siis 15426378. mutta täähän riippuu täysin siitä sun nokasta
     
  12. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Hups! Meni täysin ohi et kipinää tulee.. :oops:
     
  13. Weijari

    Weijari Gearhead

    Olisin kans tän kannalla.
     
  14. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Voortissa oikealla puolen 1-2-3-4 ja kuskin puolel 5-6-7-8 keulasta katottuna.
     
  15. Razorass

    Razorass 1st gear

    302w laahuri ja rullanokan sytytysjärjestys on eri ja rullanokkahan käy suoraan myös 351w.

    Sytysjärjestys siis sen mukaan kumpi nokka siellä on. Laahureissa siis 15426378 ja rullanokalla 13726548.
     
  16. W201

    W201 3rd gear

  17. Jza

    Jza Double Gearhead

    No eikös se tossa kuvassakin mene just noin? Menosuuntaan oikealla puolella 1-2-3-4 ja vasemmalla puolella 5-6-7-8, ja lasketaan alkaen keulasta perään.

    Varmaa tai ei, niin ilmeisesti vain voorteissa voi kuskinpuoli vaihtua riippuen siitä että mistä suunnasta autoa kattelee :rotfl:
     
  18. W201

    W201 3rd gear

    Juuri noinhan se menee, mutta lueppas mitä faikku66 kirjoitti, jos keulasta katsottuna oikealla on 1-2-3-4 ja kuskin puolella 5-6-7-8 niin silloinhan ne ois kaikki samalla puolella.
    Ei liene mahdollista kuin Fordeissa :D
     
  19. Jza

    Jza Double Gearhead

    Eihän se puhunut noin. Et vaan ymmärtänyt sanomaa. ;-) Sanoma oli kieltämättä aika voortimainen, mutta hän sanoi, että oikealla puolen ja kuskin puolella. Keulasta katottuna sitten tsekataan sitten vain suunta että mihin päin niitä pyttyjä lasketaan (eli numerot suurenee perää kohti),. Tai näin mä käsitin, mutta joo.

    Ohje oli kieltämättä vähän kuin savolaisessa konepajassa. :rotfl:

    Nojoo, tämä tästä. Anteeksi häiriö...
     
  20. Razorass

    Razorass 1st gear

    Äijät, autoa kattotaan aina takaapäin. Vähän niinku chevymiehet tekee
    päivittäin kun kattelee foortin perävaloja. Foortimiehille tää on luonnostaan vieraampi käsite. :poff:
     

Kerro tästä muillekin!