Bensaa venäjältä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Projektipäällikkö, 22.5.2008.

  1. fisu

    fisu Gearhead

    Tietääkös kukaan noiden Sveton bensa-asemien aukioloaikoja josko vaikka aamuviideltä pomppais Puikulan rattiin ja tankille, illalla ei jaksa kammeta kuitenkaan sinne...
     
  2. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Minä hommasin. Mutta Helsingistä. En minä mitään tarvinnut kertoilla. Eli ei ainakaan Helsingissä tentattu. Tiedä miten sitten siellä raukoilla rajoilla?

    Jonottaa tosin sai itämaisessa tunnelmassa, jossa välillä siirrettiin jonosta syrjään ja kutsuttiin taas luukulle ja yms. Venäläinen tuttava selitti, että kyse on siitä, että luukulla oleva virkailija ei uskalla tehdä itse päätöstä ja ramppaa välillä esimiehen luona kysymässä mielipidettä. Niin se kuulemma siellä menee, eli narlmaanja, jos joudut odottelemaan välillä.. Varaa aikaa. Helsingissä meni noin tunti. + hakeminen viikon päästä 15 min.
     
  3. Kaljanen

    Kaljanen Gearhead


    Ainakin se ensimmäinen asema on auki ympäri vuorokauden,taitaa olla se toinenkin mikä siellä mutkan takana sijaitsee.
     
  4. Putte

    Putte 1st gear

    Eli tyyli on edelleenkin sama kuin neuvostoaikana, jonot vaan ehkä hivenen lyhyempiä, kun Viroon ei enää tarvitse jonottaa viisumia. Itse joskus noin 50 hengen ryhmän viisumeita hoitaessani lähes asuin Tehtaankadulla viikon verran.
     
  5. fisu

    fisu Gearhead

    Jeah, eipä tosin kameran mukaan tuos iltaseiska-kasin korvilla näytä juurikaan tungosta olevan 8)
     
  6. Viisumi meni vanhaks ja kyselin uutta , kuusi viikkoa käsittelyaika.

    Kyselykierroksen jälkeen matkatoimiston kautta 11 päivää ja vitosen kalliimpi.

    Suomesta en tankkaa jos ei ole todellinen hätätila. Mitäs ovat nostaneet polttoaineveron tälle tasolle :wc:
     
  7. M-ajuri

    M-ajuri 3rd gear

    sama juttu täälläkin. kerran helsingin reissulla piti ihan laskea tarkkaan kuinka vähän uskaltaa suomen pistoolista ainetta tankkiin laskea et pääse kotiin asti :lol: osaa kyllä vituttaa aika reippaasti kun sitä yliverotettua niinsanottua bensaa joutuu tankkaamaan. :wc:
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Minä oon 1000km reissutkin ajanu venäjän aineilla, mieluummin pari kannua mukaan kun suomitankkaus!
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mikä hotelli tms viipurissa ois hyvä kielitaidottomalle ja yleensäkin ok?
     
  10. FA18

    FA18 3rd gear

  11. paja1

    paja1 Double Gearhead

    onhan siinä salakkalahden rannalla kölistään pohjassa kelluva hotellilaiva,Korolenko... se on tosi laadukas :poff: no joo,oikeesti taitaa se hotelli Druzhba olla suomalaisten suosiossa ja siinä on vartioitu parkkis ja henkilökuntakin solkkaa suomea aikas hyvin. se on siinä het rautatieaseman takana.
     
  12. Ranex

    Ranex 3rd gear

    Mites tuo venäjän ysivitonen kävis kakstahtipeliin, jos sillä rupeis ajelemaan peräprutkulla.
    Onko kellään kokemusta?
     
  13. 440 SIX PACK

    440 SIX PACK Gearhead

    Ainakin vanhempiin 2-T koneisiin itellään on -90 mallinen marinerin V6 ja pelaa ja kulkee jo kuudetta kesää ryssä bensalla joka kesä palaa 800-1500 litraa niin kyllä jäis ajelematta suomi sopalla kaveri tuhoaa saman varran -90luvun 140 V-4 jammulla ilman ongelmia :D
     
  14. fisu

    fisu Gearhead

    sopii se 92:nenkin 8)
     
  15. M-ajuri

    M-ajuri 3rd gear

    oon käyttäny silloin tällöin 92 oktaanista moottorisahassa ropsihommissa enkä huomannu mitään omituista sahan käynnissä.
    95 toimii varmasti perämoottorissa vallan hyvin kun 92 ei sahassa aiheuta ongelmia. tosin tukkipuissa käyttäsin kuitenkin jo 95.
     
  16. 440 SIX PACK

    440 SIX PACK Gearhead

    Oma koneeni vaatii 92 sella sytys käyrän muutoksen ja sen takia teho tippuu hiukan mut 95 pelaa hyvin.
     
  17. fisu

    fisu Gearhead

    Olihan taas "pikatankkaus", 5½h jonottelua eilen illalla...
    No vuorokausi vaihtui passin leimaan ni pääs Taxfreestä täyttämään ölytvarastoa 8)
     
  18. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Tossakin on omat riskinsä. Suomen tulli saattaa tarkastaa mihin aikaan olet mennyt ja tulee maksamista jos 20h ei täyty.
     
  19. Ja Virosta saa tuoda niiiin paljon kun auto kantaa.... hyvää kyykkymeininkiä tuossa(kin) asiassa :lol:
     
  20. fisu

    fisu Gearhead

    Tiedä sit pitääkö paikkansa mut kuullemma tuo 20h sääntö on EU-direktiivien vastainen suomen ihan ittetekemä sääntö :eek:
    Eipä nuo suomen tullissa olleet kovin kiinnostuneita tonkimaan kun jonoa ol kilometrin verran 8)
     

Kerro tästä muillekin!