Buick 401 ja 425 Nailhead-moottorien osien saatavuus?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Mikael K, 15.10.2010.

  1. Otto

    Otto Gearhead

    Käsittääkseni joku ihan normi Edelbrocki menee siihen heittämällä. Se orgis nelikurkkunen on ihan hyvä laite sekin, mielummin korjaisin sen. Ei o vaikia korjata, tiivisteeetkin perus-settiä.
     
  2. 62chevy2

    62chevy2 3rd gear

    Eikö tuo sopan menekki ole ihan normaalilla tasolla. Nuohan pääsivät aikalaistesteissä johonkin 13 mpg keskikulutuslukemiin (63 riviera). Itselläni on tuollainen Riviera ja voin kertoa, että kyseessä on kaikkien janoisten sankari. Mutta kyllä kai siitä dynaflown mukavuudesta jotain joutuu kärsimäänkin.
     
  3. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    tietysti peräruuvista ja lootasta riippuen,mutta mulla on ollut kolme '65 electraa st-400 lootalla ja 3.07 välityksellä ja vienyt matkassa 12-13 litran väliin.Kylillä 17-18 litraa.Kaikkiin oon joutunut laittaa edelin 600 tai 750:sen koska orkkis kaasarit on ollut perusrungoltaan niin huonoja.Noi lukemat vakio nokalla. Rivierassa on tiheempi välitys ja dynaslow,on varmasti yksi syy korkeampaan kulutukseen.Mutta säädöillä ja luonnollisesti jakajan sekä kaasarin kunnolla on merkityksensä.
    Nykyistä vessaa ei saa oikein mitenkään menemään alle 17L/100km,vaikka on th-700:nen ja kevyt huussi.Sen tekee nokka ja turbiini.ruuvikin on aika tiukka,mutta loota kompensoi sen.
    Mulla ei ole kuin pelkästään hyviä kokemuksia,MSD:n kärjettömästä jakajasta.On kestänyt vettä,lunta,aurinkoa ja kilsoja.Koskaan ei ole sen kanssa tarvinut tapella.
     
  4. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Mulla ei ole koskaan ollut edeleissä huikka toiminassa ja hyvin on lähtenyt käyntiin,kun kylmänä vaan ensin monottaa ennen starttia pari kolme kertaa soppaa alle. Haisee gasopumppu vialle ja/tai kiihdytyspumppu probleemalla. Aivastaako jos ajossa murjoo lapaa lattiaan?
     
  5. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Myydään osastolla ois kaupan rivoitetut alumiiniset sytkätulppien kopat kiinnikkeineen.Käy kaikkiin naulapäihin 264-425. on uudet,meinasin ekaksi laittaa ne itelle,mut suunnitelmat vaihtu.

    Myyty Otolle. Kiitos 8)
     
  6. B 50

    B 50 Gearhead

    Kun tota photobuckettia mylläsi noille slantin ahtaajille niin pannaan samalla yks tännekin hengennostatukseksi. Kuva sisältää naulapääharrastajien sisäpiirihuumoria.
    [​IMG]
     
  7. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    8) 8) 8)

    Joko se soi kunnolla? :)
     
  8. Otto

    Otto Gearhead

    Otto tykkää kuvastasi/kommentistasi jos tää olis niinkun faceboogiewoogie. :rotfl:

    Tarttisin naulapään alumiinisen vesipumpun jossa ei ole ylimääräistä lähtöä ilmastoinnin letkulle. Mistä semmoisen saisin... ei edes oo kiire. E-bay ja Us Parts tarkistettu...
     
  9. B 50

    B 50 Gearhead

    Ei soi ei. Mutta pölykerros konepellillä on kasvanu ihan hienosti.:D Täytyy kaivella hyllyjä, mulla on muistaakseni uus `61:n köyhemmän mallin vesipumppu. Femiininen kysymys; onko koolla väliä? Tää ei oo pitkä, eikä lyhyt, vaan siltä väliltä. Nyt olis itellä hyvä syy raottaa konepeltiä ja mittailla onko siitä pitemmän pumpun korvaajaksi vai ei. Kun jo ehdin sorvailla hihnapyörät tohon luonnottomaan järjestykseen.
     
  10. Ahti

    Ahti 3rd gear

    Ei sattuis löytymään 322 koneen orkkiksia sytkätulppien kansia ja orkkis ilmanputsaria?
     
  11. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Noita tulppien orkkiskoppia ei ainakaan ole,mutta putsaritilanteen koitan muistaa tsekata tänään...
     
  12. Ahti

    Ahti 3rd gear

    Jep, ja tossa just tänään huomasin että taitaa olla Electran pakosarjan halkeama auennu lisää kun supattaa sen verta reilusti.

    Siis ostan -64 Electraan 401 koneeseen oik. puolen ehjän pakosarjan tai jos ei niitä mistään lyödy niin peltisarjat.
     
  13. Otto

    Otto Gearhead

    Kuta lyhyempi, sen parempi, niin mä oon tottunut... ;)
    Vaan mitäpä tarkoittaa köyhempi malli?
     
  14. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    prkl,tää on jäänyt unholaan,pakosarjatkin pitäisi löytymän.jos aamulla kerkeisin tsekata tilanteen ennenkuin lähen reissuun.Muuten menee ens viikkoon.
     
  15. exo

    exo 1st gear

    täällä semosella merkillä ku "bätmobiili"teki mulle ainaki uudet pakosarjanlaipat, niistä on helppo tehä semmoset ku haluaa....
     
  16. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Otto miksi haluat alupumpun? Näön vuoksi? Mulla niistä vain huonoja kokemuksia. Kieroja kuin banaanit. Tarvikkeena niitä on saanu ja saa.nm Partsi veti ne takaisin. Saattaa vieläkin löytyy hyllystä eikä tiski- tai puhelinmyyjä tiedä materiaalia. Kiilloita rautainen tai maalaa se alsaksi, eh? Pituudella ei ole tässä tapauksessa merkitystä. Pitempään tulee eri ofsetilla oleva hihna pyörä. Uudemissa on pitemmät ja vanhemmissa missä ilmastointi kun hihnoja dampperista enemmän. B50 sai kokoelman eri ofsetilla olevia hihnapyöriä ja muistaakseni myös 61-66 full sizen pakosarjoja mitä joku täällä kaipaili.

    Carb-Otto, joko sulla on se 6X2 kaasaripatteri toiminnassa?
     
  17. B 50

    B 50 Gearhead

    Pituudella on väliä. Mun hihnapyöräkokoelma kattaa yhden kolmeuraisen, enkä usko että sellasta hihnapyörää löytyy millä sovittaa pitkän vesipumpun lyhyen tilalle. Tai päinvastoin. Pitkä pumppu(16cm) vanhempaan, lyhyt(9,5cm) uudempaan ja välimalli(13cm) `61 le sapeliin. Mitat laipasta laippaan. Tää mun joutava on toi 13cm versio ja köyhä malli meinaa että ilman ilmastointia. Mutta mitä tarkottaa ilman ilmastoinnin lähtöä? Tossa on lattialla 5 pumppua ja kaikissa samat lähdöt, syylarille, lämppärille(?) ja ne mitkä jakokoppaan menee. Tehdaskorjattu alsakuorinen 5-lapaisella potkurilla. Hinnan kaivelen jostain jos tarvii. Vaihdossa kelpaa pitkä versio. On tietysti pari joutavaa lyhkästäkin, mutta lähinnä kai aihioita. Pakosarjat on myyty, lainattu tai muuten hukassa.
     
  18. Otto

    Otto Gearhead

    Syylärin lähtö lähtee tosta water crossover palikasta, (mites toi taittuis suomeksi..?) Näkyy tässä kuvassa, vähän heikosti tosin.
    Tällästä lyhyttä vesipumppua etsin kuten kuvassa näkyy.
    [​IMG]
    Tässä sen sijaan on sellainen lähtö;
    [​IMG]
    Nyt tosin tuli mieleen että voiskos uudemmassa olla lämppärin lähtö pumpusta ja water crossover ilman tuollaista liitintä?
    Sillon siis piisais jos löytäisin lyhyt nenäisen alumiinipumpun millä liitäntöjen määrällä vain, ja sitten tulppaisi tuon vesikanavan poikkipalkissa olevan liitännän.

    Näön vuoksi nimenomaan! Ei '57:aan mutta tuohon toiseen kasaan.
    Pituudella on tässä sen verran merkitystä että punpun pitää mahtua koneen ja jäähyn väliin. En muuta niitä enää tässä vaiheessa kun kaikki on siihen ympärille tehty lyhyen pumpun mukaisesti; koneen ja lootan kiinnikkeet, hytin siirto, tulipellin muokkaus, kaikki.

    Ei, ei yhä vieläkään.
    Ei oo tosin vielä käynnistyskuosissa toi kone/autokaan mihin se on hankittu. Tänään puljasin 3x2 kanssa, huomenna jatkuu. Uusia kiiltäviä osia asentelin paikoilleen...
     
  19. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Hmm.. Tuli mieleen yks vanhempi ku 58 mikä mulla kerran oli.
    Siinä oli vesijäähdetty Dynaflow ja toinen lämppäri penkin alla. Vesiletkua meni joka suuntaan ja tais ylimääräinen mennä vesipumpullekkin??
    Sorvaa siihen joku siisti proppu.
     
  20. rötvä

    rötvä 1st gear

    Alupumpusta on sen verran kokemusta et jotain 4tml jälkeen oli jo niin reilu klappi et vaihtoon meni..
     

Kerro tästä muillekin!