-46 Ford fordor

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja Wolfman500, 25.12.2010.

  1. JanneK

    JanneK 3rd gear

    Ebay.
     
  2. 3830

    3830 Gearhead

    Vaikka toi Coupe idea onkin hyvä, niin kuten Gardaanikin sanoi, vaatii se ihan dorkana työtä. Lisäksi ainakin ennen sotia olevien Fordorien ja Coupen ovet ovat kyllä saman pituiset, mutta oven yläkarmi lähtee Coupessa tippumaan nopeammin alaspäin. Jos tätä ei huomaa, katon linjasta saattaa tulla "erikoinen". Sama pätee takakylkien muotoon, ne saattavat kaventua ja mataloitua nopeammin kuin sedanissa, eli yksinkertaistaen kaikki etuovien takana olevat pellit pitää muokata. Sanoisin, että jos Coupe kuumottaa ihan tosissaan, kannattaa hankkia tollanen projektikori Ameriikan ihmemaasta.

    Itse 20 vuotta -38 Fordorilla ajelleena voin sanoa, että reissuautona aivan loistava, porukkaan mahtuu mukavasti kyytiin. Mutta myönnetään, että onhan sitä aikoinaan mietitty samoja Coupemuutoksia. Onneksi olen niin saamaton, etten kuitenkaan koskaan moista aloittanut, ois kuitenkin jäänut viemättä loppuun. Tee se alusta ajokelpoiseksi, pistä neliovinen kori päälle ja ajele sillä hetki. Jos sen jälkeen vielä tuntuu, että Coupe on pakko saada, niin siitä sitten vain.

    AB
     
  3. JanneK

    JanneK 3rd gear

    Samalla kannalla 3830:n kanssa. Noi coupen takakyljet on myös tässä mallissa erilaiset. Coupeahan tässä korimallissa on ollut tarjolla sekä pitkillä että lyhyillä ovilla, joissa myös katot ovat erilaiset.
     
  4. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Täs on vähän kylkilinjaa -41 Coupesta Suomen talvessa. Peruskori käsittääkseni sama -48:iin asti?

    Ja Janne! Intin toissakesänä DD:ssä tosta rungosta, et -41 ois vielä vanhalla rungolla, niin eipä henkilömallit oo - ainoostaan isommat alustat. Pahoitteluni! :odroll:
     
  5. Wolfman500

    Wolfman500 1st gear

    Ihan ollaan samoilla linjoilla 3830 kanssa et neli ovi koppa jää, ja alustasta aloitellaan. Jos ja kun aikanaan sopiva kupee sattuu kohdalle niin kyl semmoinenkin saadaan talliin mahtumaan. Oikeastaan tää tulikin tyydyttämään välitöntä rodikuumetta, näitä luultavasti tulee tehtyä useampiakin jos ikää rahaa ja terveyttä piisaa...
     
  6. JanneK

    JanneK 3rd gear

    1941-48 peruskorit ovat tosiaan samoja. 1941 etuakseli on muuten kapeampi kuin myöhemmissä, joten uudempaa akselia ei kannata sovittaa 41 malleihin, toisinpäin toimii helpommin
     
  7. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Joo - -39:n akselit tuohon on tulossakin. Widefive - jarruilla.
     
  8. finnflat

    finnflat Gearhead

    '46 Ford

    Kattokaapa asiantuntijat oheista kuvaa, onko taustalla oleva koppa '41-'46 Ford ? Tuo olisi kyllä saatavissa Suomeen jos jotain kiinnostaa.

    [​IMG]

    Uskoisin että paljoa ruostetta ei ole, lommoja näkyy toki olevan.
     
  9. JanneK

    JanneK 3rd gear

    Re: '46 Ford

    41-48 Coupe on, joko Ford tai Mercury. Pidempiovinen versio näyttäs olevan myös.
     
  10. lake ender

    lake ender Gearhead

    Muistanko väärin ,mutta musta 41-42 coupessa on erimittanen takaluukku kun 46-48:ssa? Muutenkin tuo takalasin alaosan muotoilu ei näyttäs samanlaiselta.
    Siistinnäkönen coupekori kuvassa...suomeen vaan jonkun titlellisen rungon mukana :)
     
  11. JanneK

    JanneK 3rd gear

    Tietääkseni 1941 on sama takaluukku. Katon takaosassa alhaalla on pieni ero tässä pitkäovisessa coupe korissa 41:n ja myöhempien mallien välillä:
    [​IMG]

    [​IMG]
     
  12. lake ender

    lake ender Gearhead

    Hyvät oli esimerkkikuvat janne. tosta erilaisesta katon muodosta johtuen ainakin mun silmään takaluukku näyttää yläreunastaan lyhyemmältä kun uudemmissa.
     
  13. lake ender

    lake ender Gearhead

  14. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Onko kellään lähikuvaa tollasen 41->48 Fordin vaihteistopalkista, et kuinka vaihdelaatikko kiinnittyy runkoon? Onko vaihteiston perän valukappale sama, kun vielä -39:ssä ja minkälainen palkki runkoon kuuluu?
     
  15. jzl

    jzl 1st gear

    tämän hyvän linkin mukaan 41 olisi vielä sama vaihteiston takakannake kuin 39ssä, mutta jo 42 mallissa on erilainen.

    http://www.vanpeltsales.com/FH_web/flathead_transID_3speed-rearmounts.htm

    edit:

    HAMBista löytyi pari juttua 41 rungosta:

    http://www.jalopyjournal.com/forum/showthread.php?t=260923
    ja
    http://www.jalopyjournal.com/forum/showthread.php?t=582993

    eli todennäköisesti rungot ovat muuten samanlaisia 41-48, mutta 41 keskiristikko on erilainen ja astinlautojen kiinnikkeet ovat erilaiset.
     
  16. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Kiitos kovasti tiedosta! Noi HAMB:n linkit auttoivat kovasti asiaa. Huomasin tuosta, että multa puuttuu rungosta tuo vaihteiston palkki kokonaan! Täytyypä alkaa metsästelemään. 8)
     
  17. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    ....paitsi että mulla on kyllä noita vanhempien (-37/-39) runkojen silppuja, joissa on muistaakseni ainakin yks vaihteistopalkki. Sen vois saada sopimaan.
     
  18. jzl

    jzl 1st gear

    kovasti on vaihteistonpalkki samanmuotoinen kuin mulla 37ssa, tulee vain 41ssä aivan erilailla tuohon keskiristikkoon kiinni, mutta eiköhän se hitsaamalla pysy.
     
  19. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Nii. Se mun palkki taitaa olla päistään niin mätä, et jokatapauksessa joutuu tekee kiinnityskorvat uudestaan, joten samalla ne tekee sit -41:lle sopiviks.
     
  20. gal3902d

    gal3902d 1st gear

Kerro tästä muillekin!