-65 Valiantiin uudempi slant?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja masa5, 6.5.2011.

  1. masa5

    masa5 1st gear

    Käykö -65 Valluun uudemmat slant six koneet 70-luvulta? Toisin sanoen onko moottorin kiinnikkeiden paikat näissä uudemmissa ja vanhemmissa lohkoissa samoilla paikoilla/samanlaiset? Itse kiinnikkeethän on erilaiset..
     
  2. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Nyt on (taas) pakko sanoa ettei ole omakohtaista tietoa/kokemusta, mut kyllä noita koneita tuntuu moni esim. aspeneista ottaneen noihin valluihin, joten veikkaisin että sopii?

    Mutu rules. :lol:
     
  3. MJF

    MJF Double Gearhead

    Korvakot vaihtamalla käy. Öljypohjissa on kansa eroja, mutta sekin käy entisestä jos tarvii vaihtaa.
     
  4. masa5

    masa5 1st gear

    OK. Täytynee alkaa metsästämään vanhanmallin korvakot+tyynyt..
     
  5. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Jossakin vm68 tienoilla kampiakselin takapäässä tapahtui muutos. Vanhemman mallisen laatikon (turbiinin) ja uudemman mallisen kampiakselin väliin tarttee sovitusholkin. Vanhaan koneeseen ei uudempaa turbiinia saa kiinni.

    Toi muutos saattaa vaikuttaa myös vauhtipyörän asentamiseen, ts vanhan koneen vauhtipyörä ei sovi uuteen kampiaxeliin.
     

Kerro tästä muillekin!