Ilmastoinnista

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja CapriceClassic, 23.4.2004.

  1. CapriceClassic

    CapriceClassic 1st gear

    Osaako kukaan kertoa, että miksi tuo auto ei suostu enään puhaltamaan lämmintä ilmaa sen jälkeen kun kytkin ilmastointi laitteen johdon takaisin paikalleen?

    Kun taasen sen samaisen johdon nyppää irti, niin johan alkaa taas lämmintäkin löytymään!

    Mielestäni aika outoa!
     
  2. vespa68

    vespa68 Gearhead

    Joku syy kai tuon johdon irrottamiseen on ollut...
    Lähteekö kompura heti päälle ja pysyy jatkuvasti päällä?
    Eli onko se kytkin jumissa, joka on hihnapyörän ja itte kompuran välissä?
     
  3. CapriceClassic

    CapriceClassic 1st gear

    Se ilmastoinnin pumppu tykkää lähteä pyörimään melkein heti, kun laittaa sen johon kiinni.
     
  4. CapriceClassic

    CapriceClassic 1st gear

    Siis tarkoitan kompuraa
     
  5. jose

    jose 1st gear

    Onko ilmastointisi automaattinen (tietyn lämpötilan säilyttävä) vai mekaaninen ?

    Tarkista ensin johto, ettei se maadoita.
    Ilmastoinnin kytkin/johto rikki/maadoittaa? Kompura saa täydet 12V koko ajan (kompura päällä koko ajan). Myös läpät ovat auki jos puhaltaa kylmää sisään koko ajan.
    "Automaattisessa" ilmastoinnissa viallinen ohjainpiiri tai anturi voi aiheuttaa molemmat oireet.
    Läppäkoneistossa vika voi olla useissa paikoissa:, vaijerit irti, alipaine letkut vuotavat (sihisevä ääni mm. Volvon ilmastointi toimii alipaineella), läppäservojen sähköjohdot irti tai servot vialliset Läppien sulkeutumisen voi estää myös kanavissa olevat roskat.
     
  6. CapriceClassic

    CapriceClassic 1st gear

    Ei ole automaattinen ilmastointi vaan ihan sellainen normaali.
     
  7. Ford F350

    Ford F350 1st gear

    Aika yleisiä virityksiä on vanhemmiten ohitetut painekytkimet ja muut hyppylangat. Kylmää on pitänyt saada viimeseen saakka(kylmäaineet vähissä).Ilmastoinnin kuuluu jenkki vehkeissä olla aina päällä kun lämmitys laitteen suuttimet on suunnattu lasille.Ei sinne montaa asentoa lämmityslaitteelle jää missä ilmastointi ei ole päällä.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Ford F350 2004-04-25 22:33 ]</font>
     
  8. CapriceClassic

    CapriceClassic 1st gear

    Tässä vehkeessä, on tuo ilmastointilaite ollut aina kytkettynä pois talven ajaksi, eli ei olis pitänyt pyöriä juurikaan ylimääräisiä. Toisekseen ei ole mitään tee se itse virityksiä.
     
  9. kane

    kane 1st gear

    Kun laitat virran päälle, naksahtaa kompuran magneettiventtiili (eli menis kompura päälle)?

    Muissa asennoissa paitsi Vent ja Heat ja Off ei pitäisi mennä päälle.

    Säätöpaneeli se tavanomainen liukusäätö kuten Capricessa yleensä?

    Omassa aiemmassa meni myös Vent asennossa ja vika oli säätöpaneelin kytkimessä. vaati puhdistuksen ja fiksauksen.
     
  10. jimppu

    jimppu 1st gear

    Voiskohan olla vesiventtiilin ohjauksessa jotain mätää, se meinaan sulkee kuuman veden pääsyn kennolle kun ilmastointi on asetettu kylmälle.
     
  11. CapriceClassic

    CapriceClassic 1st gear

    Juu kiitoksia näistä... täytyy tutkia
     

Kerro tästä muillekin!