Omistuksessani olleita autoja tulee aika ajoin vastaan.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja 240163, 22.4.2011.

  1. 240163

    240163 Gearhead

    Tulle hyviä fiiliksiä ja historian havinaa, kun tulee ajoittain omistuksessani olleita autoja vataan. Mitä merkillisimmissä paikoissa. Onko teillä samallaisia tuntemuksia. Pistelkääpä kokemuksia tänne.
     
  2. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    Minua taas viiksettää kun "tuli tuokin myytyä pois"..
     
  3. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    Onhan se aina hyvä kuulla etenkin jos autoa on vaikkapa jalostettu myynnin jälkeen parempaan päin tai vähintään pidetty kuosissaan. Ikävähän niitä monesti on ja jos oisi rahamies niin tokkopa nuista ois yhdestäkään koskaan luopunut... Takasinkin päin ku on tullut osteltua. :lol: Tahtoo olla jotta minun entisillä autoilla on taipumus ollu tulla choppauksen uhriksi... Ja sehän ei välttämättä ole huono asia ollut. :D
     
  4. Fleetsider

    Fleetsider 1st gear

    mun oli viikko, -ehkä parikin, sitten kolme entistä autoa nettiautossa myynnissä..

    yks tulee vastaan lähes päivittäin, kun tuli kaverille myytyä.


    joskus noi harmittaa, joskus ei.
    on niiden myymiseen aina ollut syynsä kuitenkin.
     
  5. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Mulla meni yks toisinpäin.Tilapäisessä mielenhäiriössä ostin rellun ja joskus ku sitä aina näkee ni joka kerta miettii et hyvä ku pääsin eroon tosta paskasta.
    Vaikka ei siinä kyllä mitään vikaa ikinä ollu. :eek:

    Toisaalta harmittaa TODELLA paljon ku annoin luvan paalata mun datsun 100A:n.Sain sen peltoautoks ku olin 12v.Se oli todellinen sotaratsu,ei jättäny lähtemättä käyntiin kertaakaan, oli pakkasta 20 tai 30 astetta,oli seissy vuoden tai viis.

    Ps.makso 1000mk,nykyään ei ajokuntoista taida saada edes 1000e
     
  6. testaaja

    testaaja Gearhead

    Vasta syksyllä ostin tuon sevylootan, leimaa kesänloppuun 950€, ja sitä ennen työkaverilta datsunin, yli vuos leimaa 450€, emäntä osti 80:n audin vuos ajoaikaa 500€, että kyllä niitä löytyy, ylihinnan maksajat on tietenkin asia erikseen. Datsunista sain muuta 550€ kun möin. :rotfl:
     
  7. electra1

    electra1 Gearhead

    Eniten v-tuttaa joittenki yksilöitten kohalla kun niihin on itte laittanut uutta palikkaa ja yrittäny kunnostaa (ei kuitenkaan mitään helmiyksilöitä..) niin näkee sitten kun ne lauletaan loppuun tai jäävät vain jonnekkin lojumaan. Onneksi moni on päätyny hyväänkiin kotiin. Tokihan jokainen saa tehä "romuillaan" mitä lystää..
    Kerran ostin ensiomistajalta yhen klassikon niin se soitteli toisinaan ja kyseli miten on pärjätty :D Ehkä vähä vaivihkaa etten pilaa sitä kaaraa..
     
  8. chevy56

    chevy56 1st gear

    delet
     
  9. 240163

    240163 Gearhead

    Tuli mieleen yks tapaus. Ostin joskus todella hyvin ja isollarahalla entisöidyn auton. Parivuotta sitten kaveri alko kertoo hankinnastaan. Aikani kuunneltuani totesin, että se on ollut mulla noin 10v. sitten. Kerroin auton kunnosta jossa minä sen myin. Kaveri tuumas , et ei voi olla sama peli. Mentiin kattoo. No olihase... Mutta oli "Verhoiltu uudestaan" Liimailtu orkkis ovipahvit karvalla YM. YM. Ja tietenkin upotettu saatanalliset kaijuttimet taakse. Että silleen.... Tosin jokainen tekee autolleen mitähaluu. Mut alko kyllä vähän sapettaa...
     
  10. T.N.T

    T.N.T 1st gear

    Taannoin löyty nettiauton etusivulta kaksikin entistä autoani (onkohan näitä ollu jo liikaa..?). Toisella oli pakitetttu 220tkm ja toisesta oli tullu 12-vuotta uudempi :rotfl: Ite en oo koskaan jaksanu pakitella nuin paljoa taikka kalustoani nuorentaa.. Toiset ne vaan viittii ja osaa :poff:
     
  11. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Itsekin näen päivittäin ison osan entisistä Autoistani... Ja usein tulee mieleen että pitäis toikin purkaa palasiksi että sais lisää tilaa pihalle :rotfl:
     
  12. jenkkijussi

    jenkkijussi Gearhead

    Se on kumma juttu kun tulee vastaan tuolla myytvänä olevia entisiä autoja niin niillä on tosiaankin ajettu huomattavasti vähemmin. Niitä ei olisi koskaan pitänyt päästää käsistään, vaan säilöä ne johonkin ja ottaa taas käyttöön kun mittarilukema olisi säilytyksen aikana tarpeeksi pienentynyt. Näin ollenhan ei tarvitsisi ostaa koskaan uutta vähemmän ajettua autoa.
     
  13. lettumika

    lettumika 1st gear

    reilu parivuotta sitten möin vanhan "sisäänajetun" (n500tkm) volvo s70 dieselin. tuli vastaan puolen vuoden päässä nettiautossa. Kehuttiin että suomen täydellisin huoltokirja merkkihuollossa alusta loppuun jne jne. Piti kyllä paikkaansa. Muutenkin autoa kehuttiin niin paljon että melkein ostin sen takaisin.
    No kukaan tosin ei kertonut että se on laiska lähtee kylämällä käymään ilman lisälämmitintä edes lohko ei tuntunut riittävän :)
     
  14. audiq

    audiq Gearhead

    Muistitko itse kertoa tuosta ominaisuudesta?

    Jotkuthan korjaavatkin autoja, joten voihan se Volvo nykyään käynnistyä paremmin.
     
  15. 240163

    240163 Gearhead

    Mikään muu ei ota pataan enempää kun ajat hevonkuuseen kattoo jotain ihan muuta mitä puhelimes on kehuttu. Perrrrrrrrr....
     
  16. golden rocket

    golden rocket Gearhead

    muistathan että käytetty auto ei ole uusi uutta ei saa käytetyn hinnalla..
     
  17. 240163

    240163 Gearhead

    muistathan että käytetty auto ei ole uusi uutta ei saa käytetyn hinnalla..

    Totta toki muistan. Mutta kun kyselet jotain autoo ja sitäkehutaan esin suorakylkiseksi ja ruosteettomaksi. Ja kun ajelet kattoo niin toteat, että kontin pohjapuuttuu ja kupeet on kun pottusäkki. niin mites sillon suupannaan... Oot ajanu jonnekki hunninvi..... kokopäivän kattoo sitä. Ei ole kyse uudesta autosta. Tai ylivaativasta tasosta. Vaan että sanotaan niin kun asiat on. Säästyy molemmilta vaivaa ja hammasten kiristystä. Tosin toinen näkee saman asian joskus aivan toisin. Mutta räikeimmät tapaukset... sitä tarkoitin... :) :)
     
  18. 240163

    240163 Gearhead

    Pick´Nicikissä oli taas pari tuttua autoo..
     

Kerro tästä muillekin!