Chevy Astro TBI-ruisku

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja pecu, 12.5.2011.

  1. pecu

    pecu 1st gear

    Voi perkele! Sanokaas ny asiantuntijat ku itellä ei tunnu käsitys ja tieto oikeen riittävän. Oireet alussa oli huono tyhjäkäynti (vaelteli) ja kone sammuili ja oli tehottoman tuntuinen. Availin paikkoja ja toinen ruiskusuutin näytti antavan huonosti bensaa tai ei lainkaan. No suuttimet ja runko irti ja ultraäänipesuriin. uusien tiivisteiden saavuttua palikat kasaan ja takaisin koneesen. nyt ei käy lainkaan.
    Onko noilla suuttimilla väliä kuinka päin ne on? ei niitä kovin monella eri tavalla saa ees sinne.
    Jaajuu, heitin kaikki romut sinne pesuriin. Meneekö suuttimet paskaks jos ne upottaa kokonaan??
     
  2. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Tarkemmin tietämättä niin ei kai toi "sähköinen osa" suuttimissa niinkään vedestä tykkää.
    Eikö ne edes naksu vai mikä niissä mättää?
     
  3. pecu

    pecu 1st gear

    O-renkaat ku laitto suuttimiin ni loppu liiallinen bensan saanti. Lähti käyntiin mut alkuperäinen vika ei poistunu. Silmän kun otti käteen ni näki et molemmat suuttimet antaa gasoa. Eli se vaeltava tyhjäkäyntiongelma jatkuu. Olisko imuvuoto tai bensanpaine?
    Ei tykkää käydä ees osakaasulla, mut kun pumppailee kaasua niin jaksaa käydä...
     
  4. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Akkukaapeli irti hetkeksi nollaa ECM-boxin ja se alkaa opetella uutta.

    Tyhjäkäyntisolenoidi IAC kannattaa nollata...käytä kone lämpimäksi, laita hyppylanka ALDL liittimeen A ja B napojen väliin, virrat päälle (ei käyntiin) n. 30 sek ajaksi jolloin IAC ajaa itsensä kokonaan kiinni, irrota sitten IAC:n johto virrat edelleen päällä, poista hyppylanka ja laita kone käyntiin...pitäisi käydä hiljaa n. 550 i/min, käyttele hetken siinä...jotkut tykkää antaa kierroksiakin, en tiedä vaikuttaako varsinaisesti asiaan.
    Sammuta ja laita IAC:n johto takaisin kiinni...pitäisi käydä nyt normaalisti.

    Bensanpaineen mittaus 9 - 13 psi hyvä juttu jos pystyy mittaamaan, mutta tuskin vikaa jos ei pode bensapulaa ajossa.

    Imuvuodot on pahasta, yleisin vuodon ja käyntiongelmien aiheuttaja TBI:n ja imusarjan välinen tiiviste, syytä uusia aika ajoin ja aina´kun ruisku ollut irti, tietysti alipaineletkut ja liitokset.

    Tuo tekeekö ultraäänipesurin pesuliuos/vesi pahaa suuttimille paha sanoa varmasti, voi tehdäkin jos ne pääsee kuivamaan pesun jälkeen, mutta ultraäänellä noita pestään huollossakin, pesuaineesta en tiedä mitä käyttävät.
    Onko molemmat suuttimet muuten samanväriset, värimerkit...joissakin koneissa on eriparin suuttimet...kuinka päin oli ennen irrotusta ?

    Oliko IAC kiinni pesussa...sekin voi nyt jumittaa jos oli...uusi n. 60 eur vauhtikaupassa...onhan se kartio ehjä pinnaltaan ?

    Itellä tuntuu kanssa IAC oikuttelevan talven jälkeen aina välillä, täytyy nollata kun kerkiää ja saa ajettua kaikki vanhat viimesyksyiset bensat pois tankista...100L :(
     
  5. pecu

    pecu 1st gear

    Ja vikakoodi olis 12 eli jakaja ei saa jtn pulssia???
     
  6. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Koodin 12 kuuluu tullakin kolme kertaa peräkkäin aluksi ja jos vikakoodeja on muistissa, niin ne tulee vasta sen jälkeen.
    Koodi tulee kun yhdistät A ja B nastat ALDL liittimeltä ja virrat on päällä = vikakoodien luku.

    Tuolla suomeksi TBI-ruutasta ->> http://www.handen.us/caprice/first.html

    Varmaan sadas kerta kun kirjoitan tämän...mutta kannataa hommata ilmainen WinALDL ohjelma jos omistaa kannettavan tietokoneen...saa tietoa mitä koneessa tapahtuu, voi tallentaa ajotapahtumaa ja näkee vikakoodit.

    http://winaldl.joby.se/
     
  7. pecu

    pecu 1st gear

    Jaa siin on semmonen juju. Täytyypä kattoo uudestaan. Kiitti vinkeistä!
     
  8. tw

    tw 1st gear

    Ettei olis bensapumppu väsähtänyt?
    Se ei ole mitenkään tavatonta noissa ja tekee kaikenlaisia jäyniä käynnille.
     
  9. pecu

    pecu 1st gear

    Näyttäis olevan se bensapumppu. Mittari näytti vaan 5 psi. Uutta pumppua odotellessa.....
     
  10. estonian

    estonian 1st gear

    Kysysin samassa otsakkeessa, mistä lähtisitte hakemaan syyllistä 305 tbi ruiskussa, kun kiihdyttäessä kone hieman tukehtuu ensin jos potkasee raakana tallan pohjaan, mutta jos painaa kahdessa vaiheessa, ensin hiukan ja sitten pohjaan, niin tuota nuukahtamista ei tapahdu. Liikennevaloista välillä jopa sammahtanut, kun on liian äkkiä kaasutellut.

    Mulla ei tuo ALDL-liitin anna mitään signaaleja, kun kytkee ne a ja b nastat yhteen, ei edes sitä 12. Tekisi mieli kokeilla jonkun toisen piuhalla, että antaako se edes sarjatietoa, ennenkun ostaa oman :-? Tai sitten käytän jossain välissä Taskisella Hämeenlinnassa, kun ovat sitä kehuneet
     

Kerro tästä muillekin!