440 cid!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja yrtsinyk, 15.10.2010.

  1. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ei kyl oo eroja. Valupäivä löytyy lohkon toiselta kyljeltä ja motin kasauspäivä ja jotain muita tietoja id padista imusarjan edestä stanssattuna jakajan oikeelta puolelta.
     
  2. Duster 440

    Duster 440 3rd gear

    Jep täytyypä käydä tallilla kurkkimassa. Minkäs verran tuossa saastemoottorissa on vakiona nokalla nostoo? Oisko 450 lähellä? Sit löytyykös netin syövereistä kannen kiristys järjestys ja mihinkä momenttiin pitäis vetää? :eek:
     
  3. C-barge

    C-barge Gearhead

    Varmaan 0.4-0.45" nostoa. 70 ft-lb ja keskeltä kehässä ulospäin kiristys.
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tää nokka-asia on yks sellainen ihmetys joka tuli eteen -80 luvulla kun ihan ekaa jenkkimoottoria väsäsin. Kone oli -76 mallinen 440 ja siihen piti saada pikkasen potkua lisää. Yks naapuri toi hurreista orkkis -70 mallisen 440 koneen uuden nokan. Sitä sitten mittaillessa huomasin että se "saaste" kepakko oli ihan samoilla nostoilla :eek: .
    Niin ne nostot oli .425 ja .435, arkistosta tsekattu!
     
  5. C-barge

    C-barge Gearhead

    Voi hyvinkin olla, noihin koskaan tutustunut. Magnumin tai mikä lie "hi perf" nokka on sitten erilainen. NHRA stock specsien mukaan niissä on pikku eroja, mut kumpanakin vuotena on toisaan hi perffiä ja tavallista. Mä kyl luulen, et todellisuudessa niillä ei oo ollu mitään eroa vaikka NHRA specsit eri arvoja antaakin.
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    paljos tollasen -70 mallisen moppen öölipainemittarin anturin pitäis "lähettää" oomeja kun kone ei käy??
     
  7. exchevelle

    exchevelle Gearhead

    Tällainen ruosteinen metallitanko löytyi 440 kansien sisältä vesitilasta kun kaikki valuproput olivat poistettu.

    Onkohan liittynyt valutekniikkaan vai mikä tarkoitus tällä on ollut?

    [​IMG]
     
  8. seppohovi

    seppohovi 3rd gear

    näyttää ihan vesioksalta :rotfl:
     
  9. Loukku

    Loukku 3rd gear

    Kun nokkaa sovittelee laakereilleen niin pitääkö nokan pyöriä täysin vapaasti kuivana käsin pyöritettynä, vai riittääkö jos öljyn kanssa pyörii vapaasti. Eli otanko vielä matskua pois?
     
  10. cuda69

    cuda69 Gearhead

    normaalisti mopen nokat menee paikolleen ilman rotsausta:?ainaski mun koneissa on aina mennyt.
     
  11. Hai

    Hai Double Gearhead

    Onhan laakerit asennettu oikeilla työkaluilla?
    Ettei reunoja ole hakattu lyttyyn.
    JA oikea järjestys.
     
  12. Loukku

    Loukku 3rd gear

    Koneistamon jantterit laittoivat oikeen uudet. Sen jälkeen oli reunat rutassa ja ne otti isoimpia pykäliä pois (Romu-koneistus?). Ja nyt ne ottaa nokkaan kiinne vähän sieltä ja täältä. Noitahan on jotkut joskus joutunu vähän siklaamaan vai johtuuko yleensä perseelleen menneestä asennuksesta. -> uudet laakerit?

    Kuva kuinka ne noita laakereita "nätisti" veisti nokan sovitusmielessä:

    [​IMG]
     
  13. cuda69

    cuda69 Gearhead

    Aika törkeän näköstä jälkeä?Siis onko tuo tehty koneistamossa??
     
  14. Loukku

    Loukku 3rd gear

    Sielläpä juuri. Kannattaisko nuo "uudet" vaihtaa uusiin koneen kestävyyden kannalta?
     
  15. C-barge

    C-barge Gearhead

    Toi ongelma on varsin yleinen. Se kuulemma johtuu väärän kokoisista nokkalaakerin porauksista. En tiedä et niitä kukaan olis nokkalinjan porauksilla täällä korjannut, vaan kyllä just toi laakerinmuokkaus on se metodi jota käytetään. Ite oon tehny sitä varten jopa työkalun vanhasta nokasta jonka laakeripinnnoista on leikattu "lohko" veke ja näin siitä tulee kätevä leikkuri joka viistää laakereista sen verran et nokka rupee pyörii sujuvasti.

    For as long as I can remember, Mopar’s have been known for poor fitting camshafts. I even remember seeing a price sheet in the mid 80’s from a machine shop in Detroit that serviced the Big 3 specifying an additional charge for installing Mopar cam bearings. It even became standard procedure at Muscle Motors to test fit a cam before washing the block for final assembly. The standard solution has always been, “just carve on the bearings to make it fit”. While this mindset works it always bothered me. If it happens to you when you get your block back from your local machine shop and want to put it together, you do what you need to do.

    My problem solving nature never accepted the “just carve on them” solution (cure the problem, not the symptom!). I mean they make rod and main bearings within a few ten thousandths, why aren’t the cam bearings just as consistent (PS, they do make cam bearings just as consistent). So in a moment of clarity, I thought, if the bearings are being made correctly maybe I should check the block. I then started measuring the actual bearing bores in the block. This specification, by the way, is in every bearing book in every machine shop on the planet. What I discovered made everything I had struggled with for years make sense. Of the first 10 bocks I measured, not one of them was within spec on ANY bearing bore! Most were ½ to 1 thousands tight!!! To this day I have yet to measure a stock block that doesn’t need at least 2 or 3 housings opened up. The worst example was about 5 years ago when I measured a factory block that the #2 cam bearing was .003 tight!!!

    Now the main reason most machine shops don’t measure this dimension is that even if they found something wrong, most shops don’t have the proper equipment to properly hone the cam bearing bores in the block! Due to stock blocks ALWAYS having some level of cam bearing fitment issues, our standard procedure at Muscle Motors is to hone ALL stock block cam bearing bores. This ensures if you get just a machined block or a short block from Muscle Motors, your cam will fit every time with no problem.

    If you are having a block machined (at a shop of your choice) PLEASE insist that the shop measures (and corrects) the cam bearing bores BEFORE they install the cam bearings. This will save you time, effort, stress and the need to “carve on them to make ‘em fit……………….

    Mike @ MM
    More Articles...
    The Little Engine That Could!
    Spiral locks 101
    New Prototype Carburetor by Quick Fuel!
    The Real Reason My Cam Wont Turn!
    Page 1 of 2

    StartPrev12NextEnd
     
  16. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Itellä oli kans uusissa nokkalaakereissa ne öljyreijät joista kansiin nousee öljy, ihan eri kohdissa ku lohkossa. Joutui itse kans hieman muokkaamaan reikää isommaksi. Muuten sopi kyllä hyvin ku koneistamolle asennukseen vein ne kera nokan.
     
  17. Mopar

    Mopar Gearhead

    Ainakin Cleviten laakereissa yleensä nuo kansien öljyreiät on eri kohdissa kuin lohkossa, vaatii hieman pitkää poraa.
     
  18. perzza

    perzza 3rd gear

    Nii tavallaa menee väärää topikkii, mut syylline o toi 440 ... tavallaa kuitenki. Sevverra o kutiteltu tota 440+ cid mottia ettei tuu enää alipaineita jarruille. Millä keinolla sais alipainetta kehitettyä vai pitääkö ottaa tehostin pois et saa "paremmat" jarrut ?
    Tässä topikissa kuitenki tuntuu käyvä sellasia henkilöitä joilla voisi kuvitella olevan sama ongelma ... :wink:
     
  19. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    kerääjäsäiliö letkunväliin vois riittää jos ei niin sitten sähköinen alipainepumppu esim
    http://www.summitracing.com/parts/SSB-28146/
     
  20. 2dht

    2dht 3rd gear

    No mites semmonen sähköinen alipainepumppu??

    Edit: mä oon niin hidas....
     

Kerro tästä muillekin!