Olipa kerran.... johtokunta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja DS 325, 21.5.2011.

  1. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Olipa kerran johtokunta jossa takinkääntäminen, itsepetos ja vauhtisokeus tekivät sen toiminnasta vaikeaa. Samainen johtokunta joka on vellonut huhuissa ja kansan puheissa vaikeuksista toiseen ja varsinkin toiminnanjohtajansa osalta kriisistä toiseen. Kyseessä on johtokunta joka omistaa yrityksen joka pyörittää jäseniensä kannalta tärkeää toimintaa sekä hoitaa jäsenistön omistaman yrityksen kannalta tärkeää taloudellista toimintaa. Kyseinen yritys on viime aikoina menestynyt hyvin ja sitä kiitos kuuluu kaikilla yhdistyksen aktiivisille toimitsijoille, yhdistyksen johtokunnalle ja yhdistyksen / yrityksen toimiston väelle. Kuulostaa tuhkimotarinalta, sillä asiat on viime aikoina sujuneet hyvin mallikkaasti ennustaen loistavaa tulevaisuutta yhdistyksen toiminnalle ja sitä kautta jäsenistölle.

    Asia mistä jäsenistö kuitenkaan ei ole tietoinen liittyy yhdistyksen johtokunnan eli yrityksen hallituksen, toimiston väen ja toimitusjohtajan välisiin ristiriitoihin. Ongelmat ”paratiisissa” alkoivat siitä, että eräs yhdistyksen / yrityksen palkkalistoilla oleva keskeinen työntekijä sanoutui yrityksen palkkalistoilta irti toimiston tulehtuneen ilmapiirin takia. Asia josta kuunlemma on johtokunnassa on keskusteltu jo useita vuosia on tätä irtisanoutunutta henkilöä alkanut vaivaamaan sen verran, ettei hän hyvästä tuloksestaan ja halustaan palvella yhdistystä yhtiön palkallisena huolimatta jaksa tai kykene enää jatkamaan palvelustaan yhtiön palkkalistoilla. Syy miksi hän irtisanoutui, johtuu toimiston ja toimitusjohtajan huonoista väleistä, sekä mahdollisesta toimitusjohtajan harrastamasta suoranaisesta työpaikkakiusaamisesta toimiston väen suuntaan. Tämä asia on ollut pitkään tiedossa ja jo useampana vuotena käsiteltävänä johtokunnassa. Kyseiselle toimitusjohtajalle on kuullun perusteella annettu jopa varoituksia aiheeseen liittyen. Nyt toimitusjohtajan toimet kuitenkin johtivat jo henkilökunnan irtisanoutumiseen sekä muutenkin sekavaan ilmapiiriin toimistolla.

    Käsittelimme tänä keväänä Helmi tai Maaliskuussa asiaa johtokunnassa, niin, että tämä toimitusjohtaja oli paikalla kuulemassa oman vastuunsa, oikeutuksiensa ja velvollisuuksiensa edellyttämän toiminnan vaatimat argumentit, jotta hän toimissaan voisi jatkaa. Ei menneet ”ripittäytymiset” perille, sillä vain noin kaksi kuukautta myöhemmin ensimmäinen henkilö toimiston henkilökunnasta irtisanoutui hänen ”epäkelpojen” toimintatapojensa vuoksi.

    Tässä kohtaa ko toimitusjohtaja sitten vihdoin herasi ja tajusi IRTISANOUTUA itse johtokunnan kokouksessa omasta aloitteestaan myöntäen tehtyjä virheitään henkilökunnan suhteen. Samassa kokouksesa hän kertoi myös oman kiinostuksensa ja ajankäyttönsä vähentyneen yhdistyksen / yrityksen hyväksi, sillä hänen omat bisneksensä veivät liian paljon aikaa, jotta voisi keskittyä jäsenistön, eli työnantajansa hyväksi kunnolla. Omien sanojensa mukaan, hän ”taiteilijana” on liian impulsiivinen toimimaan tällaisessa ympäristössä jatkuvaluonteisesti, Korostetaan vielä, että tästä johtuen, hänellä on ollut oikeus hoitaa työnsä yrityksen johdossa silloin kun aikaa sattuu rittämään tai sattuu huvittamaan. Tehokastako.... siitä voisi olla montaa mieltä.

    Yrityksen toimitusjohtajan sitten irtisanouduttua, päätti yrityksen hallitus sitten YKSIMIELISESTI etsiä uutta verta yrityksen johtoon, jotta yrityksen toiminta saataisiin paremmalle mallille ja toimiston tehokkuus huippuunsa. Sovimme tuossa johtokunnan/hallituksen kokouksessa, että toimitusjohtajalle haettaisiin välittömästi seuraajaa sopien etsivämme sopivaa ehdokasta. Yksi ehdotus tuli ilmoille välittömästi ns VT toimitusjohtajana, jotta saataisiin pyöritettyä kesän toiminta tehokkaasti ja ilman häiriötä läpi. Tämä ehdokas oli se ensimmäisenä irtisanoutunut henkilö, jolta asiaa päätettiin kysyä. Häntä suositeltiin perusteella, että hän yrityksen työntekijänä tunsi tavoitteemme ja toimintatapamme antaen mahdollisuuden täten hoitaa työnsä tehokkaasti. Tähän siis hallituksen / johtokunnan kokouksessa yksimielisesti päädyttiin.

    Meni yksi takinkäänteinen yö. Tuli seuraava päivä ja koko johtokunnan sähköposteihin ilmestyi yhdistyken puheenjohtajalta meili jossa kehotettiin perumaan koko idea ja pyytämään hattu kourassa tätä toimitusjohtajaa takaisin, perusteena muutama hänen jatkossa tarjoamansa palvelun hinta, jos hän konsulttina yhdistyksessä jatkaisi. Näitä palveluja olivat mm televisioinnin hoitaminen, VIP järjestelyt kauden suurimmassa kisassa ja kalajoen kisan kuulutustornina toimivan rekan paikalle toimittaminen. Tätä johtokunnalle tarjottiin porkkanana ja pyydettiin pikaiseen palaveriin käsittelemään asiaa. Asiahan hoidettiin pikimmiten ja sitä seuranneessa äänestyksessä käveltiin edellisen päätöksen yli ja päätettiin pyytää tarjousta edelliseltä toimitusjohtajalta hänen mahdollista jatkoaan ajatellen. Näin siis käveltiin yksimielisen päätöksen yli ja äänestyksessä päädyttiin tähän tulokseen äänin 4-4 puheenjohtajan äänen ratkaistessa äänestyksen. Sovimme seuraavan palaverin seuraavalle arkipäivälle, jotta asiaa voitaisiin käsitellä pikimmiten. Eronneen toimitusjohtajan ehdotus hänen palkkaamisekseen sitten saapui kunkin johtokuntalaisen sähköpostiin ja sen ehtoja käsiteltiin seuraavassa kokouksessa. Totesimme edellisen toimitusjohtajan pyytävän kohtuuttoman paljon työnkuvaansa nähden. Ehdot olivat kohtuuttomia, kuten mm hänen aikaisemminkin ilmoittamansa ehto jatkamiseen sen suhteen, että hän vaatii täysin oman valintansa mukaan olevan toimistoväen palkkalistoilleen. Lisäksi mm irtisanoutumisehdot aiheuttivat keskustelua kohtuuttomuudellaan. Muistakaa, että kyseisen toimitusjohtajan työ ei vaatisi edelleenkään paikallaoloa työpaikalla ja silti ehtoja kovennettiin tuntuvasti. Ko kokouksessa saimme kuitenkin aikaan yhteisen päätöksen, että pyytäisimme seuraavaksi päiväksi myös siltä toiselta ehdokkaalta tarjous, millä hän suostuisi työn vastaan ottamaan. Tarjousta oli tarkoitus käsitellä seuraavana päivänä, jotta hommat saataisiin pikimmiten rullaamaan toimistossa ja kentällä kesän tapahtumien onnistumiseksi.

    Seuraavana päivänä, eli viime Keskiviikkona sitten käsittelimme myös tämän toisen ehdokkaan työhakemuksen ja useimpien, tai ainakin niiden, jotka asiasta kokouksessa äänessä olivat, mielestä tämä sopimus oli paljon edullisempi yrityksen / yhdistyksen kannalta. Asiasta keskusteltiin kunnes tuli taas aika äänestää. Äänestys meni 5-4 edellisen toimitusjohtajan, eli Vesa Raiskin eduksi, joten FHRAn johtokunta päätti hänet toimeen palkata. Samalta istumalta allekirjoittanut Juha Ellimäki ja Seppo Raussi päättivät erota FHRAn johtokunnan ja FHRA Marketing Oyn hallituksesta omasta halustaan.

    Omalta kohdaltani syyksi erooni ilmoitan henkilökohtaisen epäluottamukseni Vesa Raiskin motiiveihin ja tapoihin hoitaa toimitusjohtajan vaativaa pestiä yhdistyksessä. Tiedän, etä se on onnistunut aikaisemmin, mutta nykymuodossaan hänen panoksensa ja vastuunsa osana FHRAta nousee liian suureelliseksi, verrattaessa hänen työmoraaliinsa ja ajankäyttöönsä FHRAn hyväksi. Lisäksi on melko arveluttavaa, että yhdistyksen toimiusjohtaja saa itse sanella ehtonsa toiminnan sekä valvontansa suhteen. Palan painikkeeksi on samainen toimitusjohtaja jatkossa myös FHRA ryn tilojen vuokranantaja, minkä osalta olin johtokunnassa myös monien kanssa eri mieltä. Sekin sopimus on FHRA Rylle mielestäni kohtuuttoman kallis kuluiltaan. Mutta johtokunta päättää ja se enemmistöineen on aina oikeassa. Se on demokratiaa se. Muistakaa tämä seuraavassa syyskokouksessa, jossa tarjolla on 6 paikkaa johtokuntaan. Itse en kuitenkaan halua olla osana sitä johtokuntaa joka FHRAta vie mielestäni väärään suuntaan ja kohti mahdollista taloudellista ahdinkoa, miltä tilanne jatkon kannalta juuri nyt näyttää. Voin tietysti olla väärässäkin ja toivotaan kaikki kädet kyynerpäitä myöten ristissä että näin on. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että johtokunnan valinnat ovat kuitenkin vääriä ja en ole valmis ottamaan vastuuta edellä mainittujen kaltaisten väärien päätösten takia, joten katson parhaaksi vetäytyä johtokunnasta ja Marketingin hallituksesta, jotta siellä saataisiin työrauha viedä työtä parhaaksi katsomallaan tavalla tulevaisuudessa eteenpäin.

    Tämä kirjoitus ei ole suunnattu FHRAta vastaan vaan ainoastaan henkilökohtaionen näkemys vallitsevasta tilanteesta.


    Juha Ellimäki. Jäsen 171
     
  2. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    tämä kävisi vaikka minkä kunnan johtamisen malliksi,päättäjät vuokraavat kaikki omistamansa tilat ylähintaan koska rahat on yhteisiä.yleensä silloin kun omat bisnekset ja etu alkaa yhtään liittyä tämmöisiin tehtäviin missä käsitellään ns,yhteisiä varoja aletaan pikku hiljaa menemään sinne missä yhteiset varat alkaa pikku hiljaa loppumaan.ikävä asia mutta koko ajan lisääntyvä minulle mammonaa elämä johtaa tähän.hyvä kun tuot julki näitä asioita ennenkuin yhtä-äkkiä tulee ilmoitus konkasta.
     
  3. GXP

    GXP 1st gear

    Irtisanoutumisestani

    Olen irtisanoutunut FHRA:n johtokunnasta ja Marketing Oy:n hallituksesta. Irtisanoutumiseni johtuu siitä, että en voi ottaa vastuuta päätöksistä, joiden katson olevan räikeästi FHRA:n edun vastaisia.
    Olen pahoillani, että joudun jättämään tehtävän, johon minut on valittu. Hallituksen jäsenenä tavoitteeni oli mm saada vastaus niihin kysymyksiin, joita jäsenenä minulle ja minua äänestäneille oli herännyt. Edes hallituksessa en ole saanut tarvittavia ja pyytämiäni tietoja FHRA:sta ja tj:n omien bisnesten kytkennöistä. Hallitukseen asiat tuodaan valmiina kokouksiin, eikä niiden taustoihin ole ollut mahdollista perehtyä etukäteen. olen useaan kertaan pyytänyt, että kokousten esityslistoihin kirjattaisiin käsiteltävät asiat ja ne toimitettaisiin etukäteen. Näin ei tapahdu.
    Hallituksessa olen kuullut syytöksiä siitä, että puhun toisten suulla. Itse ajattelin edustavani nimenomaan jäseniä, ja että tehtäväni on tuoda jäsenten näkemyksiä päätöksentekoon. Näinhän edustuksellinen demokratia toimii.
    Sen lisäksi, että asioista pitäisi aina saman tien kokouksissa päättää, päätöksiä voidaan muuttaa jälkikäteen sähköpostin välityksellä. Näin siinäkin tilanteessa, että hallitus on pitkän keskustelun jälkeen yksimielisesti päätynyt vaikeassa asiassa lopputulokseen. Tästä esimerkki: Vesa Raiski irtisanoutui, koska hänellä ei ole riittävää motivaatiota FHRA:n johtamiseksi. Tj:n paikka päätettiin laittaa julkiseen hakuun, jotta löydettäisiin ammattitaitoinen ja motivoitunut vetäjä. Seuraavan päivänä pj perui päätöksen sähköpostilla. On järjetöntä kuvitella, että maailmassa olisi vain yksi henkilö joka voi johtaa FHRA:ta. Isommissakin firmoissa uskalletaan tiukassa tilanteessa etsiä uusia voimia johtoon. Vanha vesilasivertaus toimii tässä hyvin, Vesankaan jäljiltä ei vettä täynnä olevaan lasiin jää sormen kokoista reikää. Mielestäni Vesan irtisanoutuminen vaikean henkilöstötilanteen ja heikosti menneen näyttelyn jälkeen oli kunnioitettava teko.
    Hallituksessa työskentely vaatii paljon aikaa ja paneutumista. Olisin ollut valmis sen tekemään . Tarkoitus ei ole kuitenkaan se, että hallitus hoitaa juoksevia firman asioita. Sitä varten on toimitusjohtaja. Minun on ollut vaikeaa nähdä tj:n työpanosta, sen sijaan tiedän toimiston muun väen tekevän töitä. Tj itse kertoo johtavansa menestyksellä omaa yritystään, ei ole vaikeaa ymmärtää, että yhden ihmisen aika ei riitä sekä oman useita henkilöitä työllistävän yrityksen hoitamiseen, että tällaisen yhdistyksen ja firman, jossa selkeästi tässä kohtaa tarvitaan läsnä olevaa johtajaa.
    Toivon edelleen parempaa ja avoimempaa tiedottamista jäsenille. Tässä firmassa se tehtävä tai ainakin vastuu siitä kuuluu toimitusjohtajalle. Samoin toivon avointa keskustelua FHRA:n toiminnasta, johtamisesta ja taloudenhoidosta.
    Olen edelleen valmis keskustelemaan kaikkien kanssa, mutta ei aio yksityiskohtia julkiselle keskustelupalstalle tämän enempää kirjoittaa. Keskustelua kannattaa ainakin käydä siitä, millä uusilla ehdoilla FHRA on palkkaamassa irtisanoutunutta toimitusjohtajaa ja millä ehdoilla edelleen tärkeimmät taloudelliset sitoumukset tehdään toimitusjohtajan firman kanssa kilpailuttamatta muita tai perehtymättä yleiseen hintatasoon. Kilpailutuksen kun pitäisi olla TJ:n tehtävä kun hän hakee johtamansa yrityksen etua.

    Seppo Raussi
     
  4. Weijari

    Weijari Gearhead

    Jos olisin jäsen, vaatisin tässä tilanteessa hallitukselta selvitystä ostopalveluiden hinnasta ja kilpailutuksesta.
     
  5. ransu68

    ransu68 1st gear

    Noista ex- johtokunnan jäsenien kirjotuksista saa sen käsityksen tälläinen tollo maalainen että tää tj. ajaa AINOSTAAN omaa etuaan eikä suinkaan yhdistyksen etua. Onko tosiaan niin että toi Raiski kävelee johtokunnan päätöksen yli hyvien kavereittensa ansiosta? Tälläinen maalaistollokin tajuaa että jotain on hommis pahasti pielessä jos tj. sanelee mitä johtokunta päättää. Mun käsityksen mukaan tj. on vastuussa johtokunnalle eikä suinkaan päinvastoin. Lisäksi tämä" päälikkö" ei ole pyytänyt ilmeisesti minkäänlaisia kilpailevia tarjouksia mistään minkä hänen oma yrityksensä voi järjestää. Toivottavasti joku jolla on enemmän tietoa niin oikaisee jos olen jossain asiassa väärässä joita tässä esitän. Toivon että asianomainen henkilö tajuaa tehdä tarvittavat johtopäätökset ja toimii suoraselkäisesti asian korjaamiseksi ja tarvittaessa eroaa jotta saadaan työrauha palautumaan. :soosoo: :soosoo:
     
  6. muthafukka

    muthafukka 1st gear

    saattohoito ja pesän tyhjennys a´la treen fhra menossa????
     
  7. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Mutta johan se erosi, vaan pj alkoi suhmuroimaan sitä takas. Eihän tossa kuviossa ole mitään järkeä. Yhdistystoimintaa paremmin tuntevat: onko jäsenistöllä edes teoriassa mitään tehtävissä ennen syyskokousta, vai onko vaan seurattava sivusta mitä tuhoa siihen mennessä vielä saavat aikaan? Tämän jälkeen nimittäin ei varmaan kuulla johtiksen touhuista pihaustakaan ennen kokousta :mad:
     
  8. mxu

    mxu 3rd gear

    No jopas on taas esimerkillistä toimintaa harrastajien KATTOJÄRJESTÖLTÄ. :mad: :mad:
     
  9. Heikki

    Heikki Gearhead Admin

    Yhdistyksen jäsenistö voi vaatia kutsuttavaksi koolle ylimääräisen kokouksen, jos säännöissä määrätty osa jäsenistöstä sellaista vaatii. Nyt ei ole käsillä Fyyran sääntöjä eikä aavistustakaan jäsenmäärästä, joten vaikea sen tarkempaa sanoa kuinka monta jäsentä ylimääräisen kokouksen koollekutsuminen vaatisi.

    Tärkeää olisi puida tällaiset asiat tosiaan siellä yhdistyksen omassa kokouksessa eikä kaiken kansan silmien alla nettifoorumilla.
     
  10. mafo

    mafo 3rd gear

    niinhän on tehty nyt 25 vuotta ... :rotfl:
     
  11. exchevelle

    exchevelle Gearhead

    Eipä taida asioiden puinti fhra:n oman hallinnon puitteissa tuoda juuri tulosta? Eiköhän tuosta ole hyvä esimerkki että muutosta toimintatapoihin ajaneet uudet hallituksen jäsenet (nykään entiset) Raussi ja Ellimäki näkivät ainoaksi mahdollisuudeksi erota tehtävistään.

    Jos toiminta on ollut näin räikeästi vääristynyttä, niin eipä tallaisia asiosta enää kannata hyssytellä ts odotellaan syksyn sääntömääräistä kokousta.

    Jos omaa asemaa on käytetty hyödyksi oman edun tavoitteluun todistettavasti, niin miksei asiaa saisi tuoda julkiseksi? Julkisuus kun usein on aika tehokas tapa selvittää tällaisia asioita. Tässä tapauksessa kun Raussin ja Ellimäen resurssit eivät riittäneet asioiden oikaisemiseen. Jos ei ole riittävää määrää suoraselkäisiä yhdistyksen edustajia niin on aivan sama kuinka asiota puidaan yhdistyksen oman hallinnon puitteissa...
     
  12. patukaplas

    patukaplas 1st gear

    Olen nyt vähän pihalla tämän hetken kuvioista mutta aikoinaan FHRA ry:n vierellä toimi Motorama niminen yritys jonka omisti FHRA:n johtokunta tai sen lähipiiri.
    Tämä Motorama järjesti kisatoimintaa ja näyttelytoimintaa siten että osti esim kilpailupalveluja FHRA:lta. FHRA kuitenkin on akk:lle ja muille kisajärjestävä seura ( huom seura ) ei Motorama.
    Motorama sitten rahasti lahjakkaasti kisapaikkaa ( puhun nyt Motopark Oy :tä ) siitä että kisat saatiin ylipäätään järjestää ja sille saatiin virallinen arvo. Se miten nuo mittavat summat sitten kanavoitiin FHRA:n suuntaan ja kuinka siellä potti jaettiin, jäi meille epäselväksi. Kasvaneesta FHRA:n ja sen lähipiirin omaisuudesta ja kasvavista rekkojen koosta ja corveteista päätellen yhdistystoiminta oli hyvinkin kannattavaa puuhaa...

    Itse pitkään järjestötoimintaa vetäneenä olen tietoinen että RY ei saa tuottaa voittoa. Siksi tämä Motorama yhdistyksen rinnalla oli loistava keino pyörittää saadut voitot siten että Ry pysyi +- 0 tilanteessa. Mutta onko jäsenistö todella tietoinen mitä tuossa Motoramassa todellisuudessa tapahtui ja miten sen rahaliikenne junailtiin? Olen edelleen siinä käsityksessä että siellä pyöritetään ja pestään jäsenistön rahoja !! Kyselyihin tuolloin vedottiin että se on yritys joiden kirjanpito ei kuulu minulle eikä muille jäsenille. Olisi kuitenkin kohtuullista jäsenistön tietää mitä heidän rahoillaan tehdään ja päättää niiden kohtalosta.
    Siksi kannatan julkista keskustelua tästä ja täällä...

    Olen siis pihalla mitä nykyään tapahtuu mutta olen havaitsevani hieman samoja vivahteita edelleen, tänäkin päivänä...
     
  13. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Mielestäni tämä asia piti tuoda julkiseksi juuri sen takia, että asiat saadaan jäsenistön tietoon ja mahdolliset epäkohdat hoidettua. Sen puolen vuoden aikana, mitä tuolla FHRAn johtokunnassa mukana pyörin näytti ainakin päällisin puolin asiat olevan kunnossa. Näin siis niiden asioiden kohdalla mitä johtokunnan tietoon ja tietoisuuteni saatettiin. Tosin useaan otteeseen toimitusjohtajallemme tehtäväksi seuraavaan kokoukseen joitain asioita kun annettiin saatiin kuitenkin sitten vastaukseksi "en mä kerennyt" tai "ai niin, en mä muistanu." Nämä hallituksen, jolle toimitusjohtaja on vastuullinen, pyynnostä esitetyt kysymykset toimitusjohtaja siis ohitti olankohautuksella. Mitään kepulimeininkiä tai omaanpesäänvetoa kuitenkaan ton puolen vuoden aikana en havainnut. Nämä tiedot sis siltä pohjalta mitä mulle kerrottiin.

    Mua kuitenkin häiritsee toi sokeus mitä osalla johtokuntaa on Vesa Raiskin suhteen. Häntä pidetään jumalasta seuraavana ilman vaihtoehtoa vaikka hän kuullun perusteella on ollut useana vuotena samankaltaisissa vaikeuksissa henkilöstöpolitiikkansa ja toimiensa takia ja siten johtokunnan puhuttelussa. Tällä kertaa hän tosiaan suoraselkäisesti myönsi virheensä ja kertoi mielenkiintonsa koko touhuun hiipuneen..... kunnes häneltä tietyn osan johtokunnasta päätöksellä pyydettiin uusi tarjous toimitusjohtajaksi ryhtymiseksi. Minkähänlainen mies tekee tommosta, kun ensin myöntää virheensä ja tekee korjausliikkeen, mutta sitten ahneuksissaan kuitenkin on valmis jatkamaan kun puolet johtokunnasta kääntää takkinsa sovitusta päätöksestä.

    Se miksi tää pitää saada tänne tietoon on ajatuksena mulle tärkeää. Sen vanhoillisen osan johtokunnasta olisi kyettävä jo vihdoin ajattelemaan, että muitakin vaihtoehoja on sen "annetaan Vesalle vielä yksi mahdollisuus" jokavuotisen mantran sijaan. Nythän toimitusjohtajamme saa itse valita luottohenkilönsä palkkalistoilleen ja joutuu aikaisemman kuukausittaisen raportoinnin sijaan tekemään selkoa tekemisistään vain neljännesvusittain. Lisäksi hänen irtisanoutumis ja irtisanomisehtonsa muuttuvat täysin kohtuuttomiksi tämänkaltaiseen ympäristöön.

    Mä varoittelin moneen kertaan noissa keskusteluissa kaiken osaamisen ja tekemisen keskittämisestä yhdelle miehelle. Varsinkin kun se kuuluisa motivaatio ja ajankäyttö on Vesan omien sanojen mukaan omissa bisneksissä FHRAn sijaan. Tämä tosin oli enemmistön päätös asiaan, joten kai sitä pitää vaan niellä turhautuneisuutensa ja antaa maailman rullata menoaan. Toivotaan parasta, että nykyinen johtokunta vahvistettuna "uudella" toimitusjohtajallamme saa jotain hyvää aikaan.

    Mainittakoon vielä, että sen toisen vaihtoehdon toimitusjohtajaksi tarjous oli FHRAlle huomattavasti edullisempi ja kannattavampi.... mutta kun piti taas antaa Vesalle vielä se yksi mahdollisuus. Ties monennenko kerran.
     
  14. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Sanoisin, että unohda jo Motorama. Se on sitä menneisyyttä mihin toivottavasti ei enää koskaan palata.

    Nykyään FHRAn rahaliikennettä hoitaa FHRA Marketing Oy, jolla ei ole Motoraman kanssa mitään tekemistä.
     
  15. triniemi

    triniemi Gearhead

    Ehdottamasti julkinen, kaikkien jäsenien etua koskettava asia. Jään mielenkiinnolla odottamaan puheenjohtajan, hallituksen ja toimistusjohtajan vastinetta.
     
  16. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    Kuulostaa aika hurjalta.Huolestuttavaa on se ,että yhden miehen varaan lasketaan kaikki munat.(vertauskuvallisesti)kertoo kyllä jotakin johtokunnastakin.Kyllä yhdistyksen/jäsenistön etu on reilu kilpailuttaminen kustannuksien kurissapitämiseksi ja täytyy kyllä lopuksi sanoa,että turhaa Tj,tä sekä johtokuntaa syyttää,koska jäsenistöhän sen päättää kuka järjestön asioita loppupelissä hoitaa.

    Johtokunnalla pitää olla sen verran munaa,että katsovat yhdistyksen edun kulkevan etusijalla ja henkilökohtainen kohtuutun hyötyminen on kyllä ehdottomasti johtokunnan vastuulla.

    Kukaan ei ole koskaan korvaamaton ja monesti vanhan loppu on paremman uuden alku.Race toiminta on mielestäni ollut hiipumaan päin sekä yleisö/harrastajien osalta ja siihen voisi markkinoinnilla saada hieman piristettä,mut miten markkinoit ,jos rahat menee ylisuurten kustannusten suorittamiseen järjestön sisällä.

    Tämä vain mitä olen rivien välistä tulkinnut.
     
  17. SC 285

    SC 285 1st gear

    Joita varmaan tällä foruumilla saakin odottaa maailman tappiin...
     
  18. rauta ja romu

    rauta ja romu 3rd gear

    Fhra:lla on ehkä pari sataa kilpailija jäsentä, pari tutatta harrastaja jäsentä. Miten tämä johto kaksikko on ottanut missään vaiheessa huomioon jäsenistönsä? Yhdistyshän tulisi olla olemassa jäsentensä vuoksi, koska jäsenistö tekee yhdistyksen. Jos se on henkilökohtaisten bisnesten takia, pitäisi sitä kutsua liikeyritykseksi siinä vaiheessa. Jos joku tai jotkut ovat kaapanneet yhdistyksen valtaansa, kokous on oikea paikka hoitaa asia. Näköjään yli kymmenen vuotta sitten toiminut negatiivinen toiminta nostaa taas päätään. Harmittaa syvästi se että ne jotka ovat tehneet ja ovat olleet valmiit tekemään yhdistyksen eteen töitä, sivuutetaan ikävästi. Lienee pörssiyritys tavat tarttuneet kaikkine kvarttaaleineen ja henkilöstön väheksymisineen. T: jäsenmaksun maksanut
     
  19. C-barge

    C-barge Gearhead

    Tietty täytyy pitää mielessä, ettei maailma ole ihan mustavalkoinen. Yhdistyksellähän on jäsenistön valitsema johtokunta joka voi tehdä sellaisia päätöksiä kuin hyväksi katsoo, ja niin kai tässäkin on käynyt. Olis kyllä kovin mielenkiintoiosta nähdä myös tän "syytetyn" tahon perustelut päätökselleen sekä toimitusjohtajavalinnasta joka tulee kalliimmaksi kuin toinen vaihtoehto, että myös tila-asiassa mikä ainakin omien tietojeni mukaan on vähintäänkin kohtuutoin hintatasoltaan ja lisänä sillä on näitä sisäpiirikytkyjä joita ainakin mun mielestä pitäis yhdistys- ja yritystoiminnassa välttää. Osaltaanhan tilanne johtuu siitä, ettei ihan valtoimenaan oo ollut aktiivisia jäseniä luottamustehtäviin pyrkimässä. Nyt viimeistään syyskokouksessa ilmeisesti sitten on kuus paikkaa jaossa, eli siellä olis toi poltiikan suunta muutettavissa mikäli jäsenistöllä halukkuutta löytyy. Saas nähä onko pyrkijöitä. Mitä mä oon käsittänyt, niin tää puheenjohtaja/toimitusjohtaja-akseli tässä on ollut jollain lailla "pyhä allianssi". Myös puheenjohtaja taitaa olla vaihtovuorossa syyskokouksessa, mut toimitusjohtaja kait sitten on jo valittu uusin ja paremmin (hänen kannaltaan) sekä yhdistyksen kannalta kalliimmin ehdoin. En haluu ketään soimata sen enempää, niinku alussa sanoin niin aika harva aisa maailmassa on mustavalkoista ja kovinkaan yksoikosta. Nää luottamusehenkilöt ei saa toimestaan palkkaa ja kuitenkin tollasen puljun puheenjohtajana ja hallituksen jäsenenä toimiminenkin vie rutkasti aikaa ja energiaa ihan normitilanteessakin. Jos sen lisäksi on luottamuspulaa ja riitelyä joka asiasta, nin tehtävä varmaan käy ylitsepääsemättömän raskaaksi. Sinänsä en kyllä pidä eroamista mielenosoituksena kovinkaan kypsänä ratkaisuna, mut ehkei sitte muita vaihtoehtoja ollut asioiden esilletuomiseksi.
     
  20. GXP

    GXP 1st gear

    En ole eronnut johtokunnasta mielenosoitukseksi. Johtislaisena olisin ollu vastuussa kaikesta mitä toimitusjohtaja tekee minun rahkeet ei riitä siihen.
     

Kerro tästä muillekin!