440 cid!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja yrtsinyk, 15.10.2010.

  1. perzza

    perzza 3rd gear

    Tota pönttöö o kuulemma kokeiltu, muttei auta ... pitäsköhä olla järkyttävän iso et auttas. Yhellä tutulla o tollane alipainepumppu ei kylläkää tuo Summiti versio, ei saanu kehuja sekää ...
     
  2. Duster 440

    Duster 440 3rd gear

    Paljonkos vakio 440:sessä on sytytys ennakko?
     
  3. C-barge

    C-barge Gearhead

    36-38 astetta maksimiennakko ilman alipainetta.
     
  4. Loukku

    Loukku 3rd gear

    Jäi vielä epäselväksi toi:
    Ja noista koneistamon tekemistä urista ei oo hirveetä haittaa?


    Kiitoksia etukäteen.
     
  5. C-barge

    C-barge Gearhead

    Kyl mun mielestä riittää et se öljyn kanssa pyörii vapaasti. Ne laakerit on ilmeisesti kavattu sopiviks, ei toi valkometallilaakereissa niin vaarallista ole, mut voithan vaikka hienolla hiomapaperilla niitä silottaa jos haluat. Nokkahan ei kovin lujaa pyöri eikä sille tuu niin hirveetä rasitusta
     
  6. Loukku

    Loukku 3rd gear

  7. 944676

    944676 1st gear

    No joo täällä olis taas yks 440 purettuna tallin pöydälle. Vähän on kärsiny kun on ollu ilmeisesti öljykanava yhdelle runkolaakeri pukille tukossa. Eli kiertokankienlaakerit kahta lukuun ottamatta enemmän tai vähemmän saanu siipeensä. Olisko kellään mitään kuvaa kuinka tolla koneessa öljyn pitäis kulkee? Lohkon kyljessä on numero sarja 10.17.67 varmaan siis tuolloin valettu sit toinen numero 2536430.8. mitäs tuo tarkoittaa? Tarkoitus olis rakentaa tuosta sellanen cruisailu ystävällinen vähän piristetty kone. eli mahdollisemman pienellä pensalla ja mukavasti vetävä. :D Lohko on porattu 5000km sitten 030 ylikokoon ja männät uusittu. Ei ilmeisesti oo vakio männät kun on aikas matalat. Niissä on päällä tollanen numero sarja kun L2355. selviääkö tosta mitään? Kannet on valukannet ja numeroltaan seuraavat 2406516-7 ja toinen numero jonka löysin on 04135. edellisen omistajan puheiden mukaan nokka-akseli on ollu asteiltaan 292. Mut se on menny kans sököksi eli uutta nokkakeppiä pitäis hankkia kans. Mikähän olis tollaseen käyttöön sopivin? Kiertokanget on kans saanu siipeensä. olisko kellään tarjota ehjiä?
     
  8. Duster 440

    Duster 440 3rd gear

    Nyt olis tarkoituksena rakentaa Dusteriin uus 440:nen. Täysin katu räppäilyyn, jolla pystyy myös lähtee pitempään reissuun.

    Nyt olis hyvät neuvot tarpeen, kun eka kone mitä rakentamassa. Teho tavoite olis 500 hummaa. Jos budjetti olis 4000 - 5000 euroa siis osat. Mihin tämä raha kannattais uhrata? :odroll:

    Varmaan on ainoastaan et lohko jää vanhaa.
     
  9. 4spdBcuda

    4spdBcuda Gearhead

    Mulla toi 440 sisältää lyhyesti:

    - takokampura
    - h-prof. veivit
    - wiseco männät 10.5 pur.
    - compin xr292r rollernokka
    - kairatut 440sourcen kannet
    - edelbrock rpm imari
    - 850 speed demon

    eli ihan peruskamaa, pelaa hyvin läpi käytto alueen, 522 hp/6000 rpm ja 734 Nm / 3900 rpm....
     
  10. hlappis

    hlappis Gearhead

    [​IMG]
    [​IMG]
    kertokaas voiko nostaja vika aiheuttaa tuollaisen pienen katastrofin :)
    eli tyhjäkäynnillä koputusta alkoi kuulumaan ja sen jälkeen tyhjäkäynillä vipatti öljyvalo.
    imu tönäri oli toi mutka malli ja pako helähtäny läpi vipasta.
    itse epäilen nostaja vikaa koska purettiin noitten nostajat ja toisesta se sisus saatiin pois pienellä härkkimisellä mutta nostaja ei ennen purkamista liikkunu mihkään mies voimin painamalla.
    [​IMG]
    pakopuolen nostajaa ei edes saatu sisuksia takasin,ei vaan voima riitä painaa takasin tuota.
    venat ei luulis olevan solmussa,kun puupalikalla painamalla venat painuu ja nopeasti nousee takasin ja samaan korkoo kuin muutkin missä vahinkoa ei ole käynyt.
    eli olisko nostajat ja tikut vaihtoon sekä nuo vipat tuosta pytystä?
    kone rempattu soinilla n.5-6 sitten ja mitää ongelmia ei ole ollut ennen.
    öljyt olivat 0-40w mitkä syksyllä vaihdoin tuohon ja talvella käytetty silloin tällöin tuota.
    kesäsin 10w 60 ölpät.
     
  11. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ei oikeen jaksa uskoa nostajavikaan. Tsekkaa nyt vähintäänkin venttiilien pitävyys laittamalla paineilmaa sylinteriin ja kuuntelemalla letkulla imu kansavasta ja pakopuolelta et onks severi suhonen muuttanut sinne? Öljypaineet katoo kun nostaja tulee ylös, mut mikä ton on alunperin aiheuttanut? Voi ola et toi vipan pettäminen. Ehkä syytä vähän tarkastella niitä muitakin ja vaikka uusia koko setti?
     
  12. hlappis

    hlappis Gearhead

    juu,pitää venojen pitävyys koeponnistaa.
    ja taitaa uudehkot vakio vipat löytyä ihan omasta hyllystä.
    konehan pikkaisen paukutti putkessa noin kuukausi sitten viimeeksi kun tuota lämpimäksi ajelin.
    luulin että vanha bensa vaan oireili.
    tyhjää kävi silloin ihan nätisti mutta n.3000-4000rpm paukutti silloin tällöin.
     
  13. hlappis

    hlappis Gearhead

    todennäköisesti tuossa on keinu pettäny ja keinun jämät sitten päässy öljynkiertoon ja nämä mujut ovat nyt sitten nostajissa ja nostajat ovat nyt kovina ja sitten bendas tuon tönärin :odroll:
    purin kaikki nostajat ja niitten pohjalta löyty pikku murusia melkein jokaisesta.
    öljynkierrossahan ne mujut tekee laakereille höpöä kun saan uudet osat paikalleen ja motin käyntiin mikäli paineet pysyy pytyssä :poff:
    (illalla pääsen koittaa missä suhisee)

    tosin heti tuon kolkatuksen jälkeen vaihdoin öljyt ja suodattimen,pitää myös nuo uudet öljyt vaihtaa ennen uutta starttausta.
     
  14. Arttu78

    Arttu78 Gearhead

    Onko täällä porukalla kokemusta 440 pumppukoneen rakentamisesta. Toimivista kombinaatioista otetaan vinkkejä mieluusti vastaan, mitä tarkemmat speksit sitä parempi. :rotfl:

    Motti tulis B-koriseen, katukäyttöön ja satunnaiseen reippaampaan poljeskeluun.

    Ei ole täysin poissuljettu vaihtoehto teettää kone ns. tekijämiehellä eli sellasistakin saa vinkata.

    YV:llä saa tarkemmat yht. tiedot jos on aihetta.
     
  15. ajamy

    ajamy 3rd gear

    Mahtuuko Performer RPM kansien tönärin reiästä nostaja pois vai pitääkö imari irroittaa?
     
  16. palotila

    palotila Gearhead

    Muistaakseni ei mahdu. 906:sta ne mahtu tuleen nippa nappa.
     
  17. 944676

    944676 1st gear

    kertokaas joku kampiakselin- ja kiertokankienlaakerien vakio mitat? :eek:
     
  18. 944676

    944676 1st gear

    onko toi normaalia että tehtaan ilmoittama palotilan tilavuus onkin 10cc pienempi mitä mittaamalla tuli tulokseksi? kansien valunumero 2406516. tehdas ilmoittaa 72cc ja mittamalla sain 82 cc.
     
  19. sbm396

    sbm396 Gearhead

    Tuo tilavuus heitto on vissiin aika yleistä
     
  20. C-barge

    C-barge Gearhead

    Juu, ihan normikauraa et kutakuinkin mikään ilmotettu mitta ei pidä paikkaansa. Ne on blueprint arvoja ja taas tehdastekeleet karkeeta massatuotantoa. Noi closed chamberit likkuu todellisuudessa höyläämättömissä kansissa yleensä jossain 84cc tienoilla, ja open chamberit 88-90cc tienoilla valunumerosta riippumatta.
     

Kerro tästä muillekin!