74sen malibu jarrut.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja pitää olla v8, 20.5.2011.

  1. pitää olla v8

    pitää olla v8 1st gear

    niin jarruista, kone swappia teen (350) ja noi jarrut on hidastanu 250cidin menoa. Mahtaako katsuri haluta jotain, asiaan liittyen. Onko tietoa noista jarruista?
     
  2. Carmo

    Carmo Gearhead

    Tutustutaanpa hieman aiheeseen:
    Rockauto.com -> 74 Malibu -> 250 kone -> brake/wheel hub -> rotor tarjoaa 11.005" levyä. Sitten vastaava (huvin vuoksi) 454 koneen kohdalta ja kas, sama 11.005" levy. Ja taakse rummut ovat myös samoja (stw:ssä on isommat koneesta riippumatta).

    Eli koneesta riippumatta näyttää olevan samat jarrut. Katsastajan vakuuttaminen on sitten eri asia. Joku kopio korjausoppaan jarrujen teknisiä tietoja sisältävästä sivusta voisi olla kova sana. En tiedä riittääkö tuollainen epätieteellinen rockauto-vertailu.
     
  3. pitää olla v8

    pitää olla v8 1st gear

    No näin itsekkin olen aiheesta lukenut, en vain tohtinut uskoa et 454 on samoilla jarruilla.
     
  4. sbf

    sbf Gearhead

  5. pitää olla v8

    pitää olla v8 1st gear

    kiitos paljon, on sivuilla paljon arvokasta tietoa.
     
  6. vette73

    vette73 Gearhead

    Tein vastaavan koneenvaihdon -74 Malibuun muistaakseni vuonna 1986 tai -87. Paperit pitäisi löytyä niiden tiedostoista rek. nro:lla : NL-239.
    Jos ne siellä kontorilla oikein hankalaksi heittäytyy, niin mulla saattaa olla vielä tallella AKP:n (silloinen GM:n maahantuoja) todistus jarruista ja etujousista (ne on samat 250cid ja 350cid, 454:ssa muistaakseni oli vahvemmat etujouset).
    Todistusten kopiot on aikoinaan toimitettu Autorekisterikeskukselle.

    Myöhemmin vaihdoin tuohon Chevelleen vielä -73 2D Coupe korin ja siitäkin pitäisi lupalaput olle tallella.
     
  7. pitää olla v8

    pitää olla v8 1st gear

    Loistavaa! palaan asiaan jos tulee ongelmia.
     

Kerro tästä muillekin!