startti kettuilee lämpöisenä.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja ajw, 25.4.2004.

  1. ajw

    ajw Gearhead

    eli taas sama ongelma kuin joskus aiemminkin...silloin auttoi uusi kunnon akku ja napojen yms puhdistus.

    auto on siis -83/84 caprice stw ja tekniikka 305+th350.

    ongelma on siis seuraava:
    kylmänä startti mouruaa kuten pitääkin - aina.

    lämpöisenä (esim käynti tankkaamassa) kun yrittää pyöräyttää starttia niin kuulostaa kuin akku olisi tyhjä eli kiertonopeus on varmaankin noin 25% normaalista; no eihän se raukka käyntiin sillä lähde...

    onkos startin hiilet vaihtokunnossa ja kannattaako starttia kunnostaa itse vai hommata uusi/tehdasuusi startti? vaihto ei ainakaan ole kaikista yksinkertaisin homma koska ainakin minulla näyttää siltä kuin pakoputkisto olisi tiellä siinä alapuolella.

    onkos jotain muuta paikkaa mikä kannattaisi tarkastaa ennen kuin alkaa starttia hommastelemaan...ja tietysti jos joku tietää uudellamaalla (/helsingissä) jotain asiallista starttikorjaamoa niin kertokaa ihmeessä.
     
  2. Beauville

    Beauville 1st gear

    Pura se vanha ja katso onko siinä vikaa. Arvioi onko se kunnostuskelpoinen.
    Uudet startit on nykyään kyllä aikas edulliset. Jos pidät autosi pitempään, niin harkitsisin tätä vaihtoehtoa.
     
  3. ajw

    ajw Gearhead

    tuli mieleen - auttaisiko tähän jos vaihtaisin uuden nk välitysstartin?!?
     
  4. ajw

    ajw Gearhead

    niin - kattelin, että tuollainen välitysstartti maksaa normaalisti 135 e ja alennuksessa tällä hetkellä 110 e...ei paha sijoitus ja puhutaan kuitenkin vaimon ympärivuotisesta kauppakassista. perheellämme on paha tapa muutenkin säilöä ostetut autot (lähinnä vw:t ja jenkit) joten en usko tästäkään luovuttavan ihan heti; 8 hengen pehmeäpenkkinen henkilöauto.
     
  5. Galaxie62

    Galaxie62 1st gear

    Joo... Toi on ainakin mun kokemuksien mukaan ihan normaalia noissa "Huorabussi" mallisissa vessoissa... Eli ongelma johtuu just siitä että se pakoputki menee aivan siitä startin kyljestä...

    Eli aikaamyöten solenoidiin kertyy likaa joka lämmön voimasta sitten sittaantuu ja/tai sitten varsinaisen moottorin laakerointi vetää yksinkertasesti kuumana niin kireex että ei jaksa pyörittää... ...noi nyt ainakin ne normaalimmat ongelmat...

    Eli kannattaa tarkistaa että siitä startin päällä on vielä se orggis lämpöpelti tallella ja jos ei oo niin eikun hankintaa tai ite väkästelemään.
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest


    Itse laitoin omaan vessaan tuollaisen välitys-startin, kun oli samanlaisia käynnistysongelmia kun sinulla. uusi startti pyörittää konetta huomattavasti nopeammin ja lämpöongelmia ei ole sen jälkeen ollut, eli suositeltava ostos, varsinkin tuohon hintaan.
     
  7. pena

    pena 1st gear

    Mä oon kanssa yrittänyt viikon ratkaista tuota kuumana käynnistys ongelmaa:uusi punainen optima,msd:n start/retard control,maadoitus kunnossa,virtakaapeleina kaksi isoa hitsauskaapelia,uusi 100amp laturi,uusi tehostartti,lämpölevy ja termotec.Ei vaan pyöri lämpöisenä,edellinen omistaja valitti samaa.Kone 454,isot peltisarjat ja autona 70-mallin camaro.Ehdotuksia???
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Oiskohan liikaa ennakkoa?
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    kaverin autossa oli jako pielessä ja sytkä aikaisella. kun nämä oli korjattu niin pyöritti konetta hyvin.
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Startin päätyhelat kuluneet väljäksi.
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kyllä toi on ihan normaali ongelma useissa eri GM:ssä. Johtuu tosiaan siitä, mitä joku sanoikin, että pakoputki menee niin lähetä starttia. Itse startissa ei siis tavallaan tarvitse olla mitään vikaa...

    Lämpösuojalevy putken ja startin väliin on kaikkein halvin 'korjaustapa'...
     
  12. ajw

    ajw Gearhead

    riittääkös siihen lämpösuojalevyksi esim rosteripellinpala? mihin se kiinnitetään? vai kannattaako ostaa alkuperäinen?

    kiitos jo tässä vaiheessa kaikista vinkeistä.
     
  13. ajw

    ajw Gearhead

    ? olisko jollain vaikka fotoa?
     
  14. LEINOAHT

    LEINOAHT 1st gear

    Onkos tämä nyt trolli vai mitä, sama kundi kyseli tätä starttiasiaa jo kk sitten, hyvät neuvot tulivat jo silloin; puslat loppu ja sillä siisti, ei siinä auta uudet akut sun muut poppakonstit! Uusi startteri maksaa vaivaiset 120 E!
     
  15. ajw

    ajw Gearhead

    näin tein. ongelma ratkesi silloin siltä osin, mutta kilometrien taittuessa vika ilmaantui nyt siis uudestaan mutta vain mylly lämpöisenä.

    harrastepiireissä ei liene olemassa tyhmiä kysymyksiä saati liikaa kysymyksiä? parempi kysyä kuin katua - harrastepiireissä tulee yleensä jaettua tietoa sitä tarvitsevalle eikä vetää hernettä nenään...olisi nämä overdrivenkin sivut aika tyhjät ilman vinkkien jakoa ja tien sivut täynnä vihaisia harrasteautoilijoita; heh.

    jees. harrastus jatkuu.
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    jeps vika on yleinen kaikissa geeämmissä joissa startti on pakosarjan vieressä. eli kun vielä päätyhela kuluu pikkuhiljaa niin ongelma pahenee. se pyörivä osa startissa ( roottori ) alkaa ottaa kiinni kenttäkäämitykseen ja lämpölaajentuminen aina pahentaa asiaa ja roottori alkaa jumia.
    ei aina auta edes apuakut.
    yksinkertaisempi juttu voi olla että solenoidin nastat on kuluneet. joissain sen sisuskalut voi kääntää toisinpäin mutta ei se uusikaan paljoa maksa.
     
  17. bird72

    bird72 1st gear

    Mä kiertelin thermonauhalla peltisarjat startin lähettyviltä ainakin hyvissä ajoin ettei tule starttiin lämpöongelmia.Millisellä rosterilangalla välillä sidoin ympäri ettei ala purkaantúmaan putken ympäriltä.
     

Kerro tästä muillekin!