GM 6.5td Vanit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Bomber#1, 27.12.2006.

  1. kojo

    kojo Gearhead

    ei se pmd boxi hehkuun vaikuta.
    Lämpötilaqn lisäks siihen vaikuttaa akkujännite
    Ja tietty softa, ei kai se mahotonta oo että ois ohjelmoitu hehkuttamaan aina jälkihehkuilla, vaikkei noita softia mun lisäks suomessa taida pystyäkään muuttamaan kuin panze joka tuskin on moista tehny
     
  2. JakeOutlaw

    JakeOutlaw 1st gear

    6.5 turbon hihnankiristin

    Ostetaan nyt heti-pian 6.5td koneeseen käypä moniurahihnankiristin, äsken juuri entinen jätti tehtävänsä... Noudetaan jostain mutta miel. mahd. Läheltä Kouvolaa !
    Eli ko. Kalikka tarvitaan about niinku nyt... Jos löytyy niin laita yv tai tekstiviesti 0451239812
     
  3. kojo

    kojo Gearhead

    Mulla ois 95 asti subbeen ja pikkariin sopivia, mut se ei taida lämmittää sua vaikket automallia maininnukkaan :poff:
     
  4. Panze

    Panze 3rd gear

    En oo tehny :)
     
  5. henkka16

    henkka16 1st gear

    No niin,olisko kellään vinkkiä kun -98 td vanin nykiminen ei ota loppuakseen!
    Auto oireilee siten että 85 vauhdissa kun t.lukko menee päälle niin tasakaasulla ajaessa meno on tasaista ja hyvää mut heti kun vähän painaa kaasua tai löysää vähän niin auto nykii hieman mutta häiritsevästi! Ei tee samaa n.100km/h ja + vauhdissa! Ei vikakoodeja!

    Autossa on harvempi perä!

    Autoon on vaihdettu pmd,acdelcon siirtopumppu,öp anturi,laatikon ölpät,suodattimet,putsari,ahtopainesolenoidi! Mitä viel vois koittaa vaihtaa ennen syöttöpumppua??

    Muuten pelaa kuin kello ja käy nätisti ja vedot on tallella!
    Jos vika on syöttöpumpussa niin näkeekö sitä testerillä kuinkaan kun sitä ei viittis lähteä vaihdattaa ilman et tietää et siinä on vika!? Samalla kun kattelin testerillä kaasuasennontun.(oli ok arvot 0 asennos ja täys kaasulla) niin katsoin jotain pumpun solenoidin lukemaa joka näytti 1.77(en ymmärrä näistä mitään) eikä muuttunut mihinkään kaasutellessa!
    Voisko vika olla laatikossa/turbiinilukossa kun luulis et jos pumppu vikoo niin se vikois muutoinkin...
    Sori tästä pitkästä luettavasta mut alkaa omat konstit loppua ja ei ole hääviä ajella kun joutuu pelätä et millon jättää välille ja kun meilläpäin ei ole oikeen erikoistunutta pajaa näille et panzelle asti pitäis varmaan lähtee käymään tolla jos uskaltaa ajaa sinne asti.. :-?
     
  6. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    .

    heppanassa turbiinin lukossa vika/ominaisuus. ei ole ikinä tönkösti lukossa, vaan on pulssiohjattu. harva perä pahentaa tilannetta.

    paska systeemi.

    edit. ihmetyttää, että mitä tarkoittaa nykiminen kaasua löysätessä :odroll:
     
  7. henkka16

    henkka16 1st gear

    No se nykiminen löysätes voi olla vainoharhaisen kuvitelmaa eikä se ole kyllä yhtä kovasti tuntuvaa! No ehkä sitä sit tohtii päästellä menemään ja pitää vaan hinausvakuutusta lyönnis.. Onko noihin vaihdeltu sit riskimpi turbiini vai pitääkö ton kans vaan oppia elämään? Oli sit turbiinin tekosia tai pumppuvika niin pitäis korjauttaa et sais nykimisen pois kun vaan tietäis et mitä pitää vaihtaa!
     
  8. Gerball

    Gerball Gearhead

    8 vuotta tuli 6,5 td vanin kanssa ajeltua. Koko tuon ajan tuntui pienen pientä nykimistä vajaa 80 nopeudessa kun turbiinilukko kytkeytymässä.
    En antanut asian häiritä kun oli niin pientä et vieras kuski sitä ei edes huomannut. Sama kaappi on vielä perheessä, nyt naisväen käytössä ja meno jatkuu..
    Tuolla nykimisellä on muuten joku oikein englannin kielinen termikin olemassa, taitaa olla ko. kärryn ominaisuus.
     
  9. Panze

    Panze 3rd gear

    Mistäpäin kirjoittelet?
    Toi kuvaamasi nyppiminen voi hyvinkin olla askista/turbiinista. Oot varmasti jo kokeillut laittaa puhalluksen off asentoon ettei se nyt ainakaan oo ilmastoinnin kompura mikä nytkyttää päälle ja pois. (se oikean puoleinen lämmönsäädin nuppi off asentoon siis)
     
  10. henkka16

    henkka16 1st gear

    keskisuomesta kirjoittelen... Ei ole ilm.kompurasta johtuvaa mut lähes saman oloista nykimistä kuin siitä johtuva nykiminen! Näkyykö laatikon vikakoodit jostain erikseen tai syvemmältä vai olisko ne eilen näkynyt samalla kun auto oli tietsikan päässä eikä silloin näkynyt vikakoodeja muistista!?

    Heinäkuun alussa on asiaa hyvinkäälle joten silloin vois piipahtaa panzella jos ehtisit lastuttaa ja muutenki katsoa jos ammattimies löytää jotain vikoja siitä
    ellet satu pitään lomaa just silloin...
     
  11. Panze

    Panze 3rd gear

    Lomaa? Mitä se on :)
     
  12. rengaw

    rengaw 1st gear

    Taitaa akku olla särkymässä. Jännite ennen starttia 12.5v, mahtaakohan tuollainen vaikuttaa hehkuun?
     
  13. kuutio

    kuutio Gearhead

    juu tota mäkin oon ihmetelly, että loma mitä se on kun kaikki siitä puhuu..

    onks se jtn syötävää..?
     
  14. julmajari

    julmajari Gearhead

    hahhaa,mulla onkion ma ja ti kesälomaa, tein tänään sisään toisen päivän toinen menee miinukselle, on tää yrittäminen hienoo...
     
  15. rengaw

    rengaw 1st gear

    Kummasti tuo alipainepumpun vaihto auttaa auton liikkumiseen, varsinkin kun on ajellu ilman ahdinta jo vuoden! Onkos Panzella ja Kojolla mitään listaa "lastutetuista" yksilöistä?
     
  16. c-h-e-v-y

    c-h-e-v-y 2nd gear

    Onko panzen ja kojon softa sama?
    Paskat näissä mitään vikoja oo...hukkiksen solkku,siirtopumppu ja pmd/fsd ku on kunnossa niin matka maistuu....loput on ominaisuuksia 8) vai oliko ne omituisuuksia :rotfl:
    Toki jos vaihteet menee päälle ns.raakana niin jotain pikku vikaa taitaa olla.

    Ps.kaikista isoimmat pojat sanoo,että sitte ku cruise ei pysy päällä niin on oikeesti syytä syventyä konekopan alle.
     
  17. cam78

    cam78 3rd gear

    Ps.kaikista isoimmat pojat sanoo,että sitte ku cruise ei pysy päällä niin on oikeesti syytä syventyä konekopan alle.


    Yks pikku poika sanoo,että sekään ei vielä matkantekoa pysäytä,jos cruise ei pysy päällä,niin pitää painaa jalalla kaasua koreasti.Nim.n.20000km ilman cruisea ja matka jatkuu. 8)Kai se liike joskus lakkaa rempataan sitte.

    Ps.Näähän on vain nekrujen tekemiä kuormureita.Ei kaikkia rykimisiä tarvi hätkähtää.
     
  18. Panze

    Panze 3rd gear

    Ei.
     
  19. Panze

    Panze 3rd gear

    Hinausvakuutus kannattaa pitää voimassa :)
    Ellei siellä oo vaan joku jarruvalo vika.
     
  20. 3/4

    3/4 3rd gear

    Vinkvink, minulla auttoi toimimattomaan vakionopeudensäätimeen fsd:n vaihto, eli voi näköjään oireilla niinkin!
     

Kerro tästä muillekin!