Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. estonian

    estonian 1st gear

    [​IMG]

    sain pakosarjat pinnoituksesta, kestää varmaan tuon auton eliniän, nyt vain tarvitsisi saada motivaatio rakentaa tuplaputket. Tosin taitaa olla helppoa, kun on tuo korinkorotus, niin ei tarvi paljoa putkien mutkitella. Lähinnä mietin tuota y-palan tilalle rakennettavaa mutkaa kuskin puolelta pelkääjän puolelle tankkia ohittamaan, ja sen jälkeistä mahdollista x- tai h-palaa.

    Tuo kun ei jostain syystä anna vikakoodeja ollenkaan, niin tarvitsisi saada jostain edes kokeiluun aldl piuha, jotta saako silläkään mitään tolkkua. Siihen voisi kyllä sitten sijoittaa, kun tietäisi toimivan. Tosin kait noi suurin osa antureista vois vaihdella ihan varmuuden vuoksikin :poff: Ainakin se öljynpainetta mittaava on perin hidas ja joutunutkin sen bensapumpunohituksen hoitamaan sinne.
    Onko takalasin vaihtaminen kuin paha homma? olisi kätevä saada sellainen avattava malli, kun tarkoitus on venettä sillä nostella ja laskea iltahämärissä ja muutenkin vaikeissa oloissa, niin näkyvyys paranisi.
     
  2. tirkkis

    tirkkis 1st gear

    Mistähän löytyis sopivia takavalon polttimoita... Malli näkys olevan 3057???
     
  3. Pedro81

    Pedro81 1st gear

    Biltemasta löyty :eek: ainaki vantaalta.
     
  4. palontie

    palontie Double Gearhead

    No lisää tuota polttimo asiaa.Mittäs polttimoita tosta mittaristosta löytyy että osaisi ostaa ennen irroitusta ja ettei tarvitse ajaa mittaristo polvilla huoltikselle ja lisäksi huomatakseen ettei siellä myydä kuin sipsejä ja kaljaa.
     
  5. kempsu 4x4

    kempsu 4x4 1st gear

    Eihän sen mittariston irrotukseen mee ku 10min :odroll: Se koko kojelaudan "kehys" vetäen irti, ohjauspöörä ala-asentoon ja vaihdekeppi myös että saa kehyksen pois ja oliko 4kpl pikkuruuveja ja nykäsy mittaristosta ni se oli siinä.... Se on tosi helppo purkaa ja koota..... Ja voihan aina pikku gruisin vetästä kevyemmälläkin versiolla :rotfl:
     
  6. palontie

    palontie Double Gearhead

    Täytyypä viikonloppuna katsella minkälaiset polttimot siellä oikein on.
     
  7. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Laitellaan jahka keritään. :)

    Jaahas, pääsis Cougarinkin hakemaan perjantaina. Lauantaina sitten muksut avokyydillä kevätjuhlaan jos ei vettä sada. :)
     
  8. ViLU

    ViLU Gearhead

    Jaahas, SM465/NP208 välissä ei ole mitään coupleria. Askin akseli pitäisi mennä suoraan jakolaatikkoon. SM465/NP205 kombossa on naarasholkki tietyissä vuosimalleissa.

    Ehkä jossain muualla on löysää tai sitten mä vaan kuvittelen...
     
  9. suburman-62

    suburman-62 3rd gear

    jarrujen kanssa vaikeeta!

    heip, aloitin tänään subbe -95 4-vetoon vaihtaan jarru levyjä ja jäi kesken hyttysten takia :mad: mut oli muutakin en saanu levyjä irti en sit millään :eek:
    siispä apuva! kyssäri pitääkö vetari ottaa kokonaan pois vai häh? luin kanen vanhan ohjeen et neljä pulttia takaa irti ne on, "kuningaspultti"vetarista irti on
    ja renkaanpinnapultit lyö sisään pitäis putoo alas varoen abs-piuhaa ei putoo! heiluu ku vanha hammas mut ei irtoo!siis pitääkö vetari ottaa kokonaan pois ja purkautuuko levy tsydeemi syliin vai takakautta ruattalaisittain!syö miestä rotan lailla :poff: yst vast pyyd. t.jack :lol:
     
  10. kojo

    kojo Gearhead

    se levy lähtee navasta kattoen taaksepäin, eli sun pitää ottaa se koko paketti irti siitä olka-akselista..
     
  11. palontie

    palontie Double Gearhead

    Onkos kellään kuvia linkittää tai mittoja 96subun turboboostille.
     
  12. 95Sub

    95Sub 2nd gear

  13. palontie

    palontie Double Gearhead

  14. Laaki

    Laaki 1st gear

    [​IMG]
    [​IMG]

    Liekö noista apua yhtään suunnitteluun... Ja saat multa piuhanki lainaan, ite en kyllä oo saanu mitään ulos sillä tuolta, mutta kokeile vaan. Pistän puhelinnummeron yv:llä.
     
  15. estonian

    estonian 1st gear

    Laaki:

    Kävinkin jo tuolla projektisivustollasi katselemassa vinkkejä. Nelivedossa vähän erilailla tuotava vaan tuo alku. Piuha olisi eri kiva 8)

    Oliko sulla eilen illalla menossa joku säätöproggis kun pajalta kuulu murinaa ja sitten koeajo väliin ja taas pajalle :rotfl:

    nm: onkiporukassa joen rannassa istunut 8)

    Kaverit kehu kovasti autosi murinoita :)
     
  16. pertsa08

    pertsa08 1st gear

    kannattaako tankki tyhjentää T-hanan kautta vai käykö siirtopumpun päälle?

    tankkasin just eilen täyteen ja tänään alko itekseen tiputtaan jostain tankin päältä... auto ei edes ollu käynnissä tänään..olisko vinkkejä mikä siellä voi odottaa kun saan tankin alas?

    Onks tankin irrottamisessa mitään mitä kannattaa huomioida?
     
  17. Laaki

    Laaki 1st gear

    TV-vaijeria koitin säädellä juu 8)
     
  18. hyeena

    hyeena 1st gear

    Eipä tuon pitäisi, eikös se ajon ajankin raksuta..
    Voihan sitä keventääkkin avamalla korkin niin ei ole alipainettakaan..

    Itse vedin tankin tyhjäksi t-hanasta, tosin silloin sieltä tuli ulos vaan 6l, ja auto oli siis sammunut tien päälle.
    Tiedä sitten mitä litkua se oli, kaveri vei kannun ja erehtyi myöhemmin tankkaamaan oman autonsa sillä, jäi sekin tien päälle.. :poff:
     
  19. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    tuli tuos hommattua -93 gmc pickup, manuaali nelivedolla.
    muuten pelaa ok, mutta koneen lämpömittari ei heilahdakkaan. eli onkos mahdollisesti lämpöanturi mennyt, tms.? on kuulemma aikasemmin toiminut.

    sitten toinen kysymys on, että minkä sulakkeen kautta on mahdollisesti tupakansytytin-pistoke?

    muuten ei laatikon puoleen ole mitään kummempia, ku että ihan alle 900rpm vähän meinaa pitää ääntä... ilmeisesti painelaakeri, ehkä...
     
  20. kuutio

    kuutio Gearhead

    :rotfl: oli kuulemma joku tänään iltapäivällä tummalla burbanilla ajellu iltapäivällä tre-kankasala välillä pitkään 245vulvan perässä...

    oisko ihmetelly meidän jengitunnusta- "rakkariristiä" luultavasti Suomen ainut volovo jossa moinen..

    Teppohan se siälä, meidän hangaround-jäsen :poff: :poff:
     

Kerro tästä muillekin!