Mistä täyskasko museoautoon? Ei muka saa!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja lesabre, 2.6.2011.

  1. lesabre

    lesabre 1st gear

    Nonni,

    Pohjolasta koitin saada MR-Camaroon ( vm.68 ) täyskaskoa, kuulema mahdotonta kun "museorekisteröity ja muutenkin niin vanha"..

    Onko tosiaan näin, ettei muka onnistu, outoa :x Oletteko te saaneet täyskaskoja vanhoihin autoihin ja mistä yhtiöistä? Vaihtoon menee heti jos jostain löytyy fiksumpi vakuutusfirma.
     
  2. JJ

    JJ Gearhead

    Mulla onnistui taas Pohjolassa helposti kun Musse on museokilvissä. Vahinkotarkastaja kävi autoa livenä katsomassa/kuvaamassa ja auton arvonmääritys tehtiin siinä samalla jutellessa. Näin siis Kouvolassa 2009.
     
  3. Jukka

    Jukka 3rd gear

    Takavuosina kyselin museo-Mustangiin kaskoa Pohjolasta ja Ifistä.
    Pohjolasta sitä ei saanut , koska auto museoajoneuvo.
    Ifistä sen sai vain siksi että auto oli museoajoneuvo. :eek: :eek:
    Aivan päinvastaiset ajatusmaailmat siis.

    Tapiola ei ollut edes vaihtoehtona vaikka sieltähän kaskon vissiin saa vanhoihinkin laitteisiin.
     
  4. fe390

    fe390 Gearhead

    Museoitu T-bird sai täyskaskon Tapiolasta ongelmitta. Sitä ennen täyskasko oli parista muusta yhtiöstä.
     
  5. Eyetech

    Eyetech Gearhead

  6. Swinger -71

    Swinger -71 1st gear

    Museorekisteröityyn 1966 Chargeriin sai ongelmitta täyskaskon Fenniasta. Vakuutuksen hinta 187€. Tämän kaskovakuutuksen otin autoon viime kuussa.
     
  7. jublomb

    jublomb 1st gear

    Mulla ei henk.koht. ole tapiolasta mitään hyvää sanottavaa,eilen just vein "pumppu moparin" vakuutuslaput samaan paikkaan takasin,josta ne joskus kaskon kiilto silmissä tapiolaan vein,eli ympyrä on sulkeutunut... :D


    On niin sekavaa,ja vaikeeta asiointia,että mieluummin ajelen ilman kaskoa,ja kerään vaikka pulloja,että saan vahingon sattuessa vauriot korjattua.
     
  8. Holley

    Holley Gearhead

    Tapiolassa ollut liki 20 vuotta vakuutuksia ja on ovat hoitaneet asiat varsin hyvin, ei pahaa sanaa. Enpä siksi välitä pahemmin kilpailuttaa noita ja alkuperäinen - paitsi museotarkastajan mielestä - 1966 Mercury on siis täyskaskolla.
     
  9. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Juu ei mullakaan Tapiolasta huonoa sanottavaa.

    Tuo asioiden hoito on varmaan paikkakuntakohtaista.....
     
  10. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Mullakaan ei ole Tapiolasta mitään moitittavaa. Tapiolasta on vissiin aina saanut osakaskon ja täyskaskon vanhaankin autoon.
     
  11. oovos

    oovos 1st gear

    tästähän oli just v8 lehdessä juttua... onko kellään kokemusta vahinko tapauksista tälläsissä harrastevehkeistä? eli onko korvaus ollu oikeaa hintaluokkaa? mites noi etukäteen tehdyt hinta-arviot, onko ne ollu kohdalla?
     
  12. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    mulla fennissa liik vak + täyskasko galaxiessa muistaakseni yht 186 / vuosi
     
  13. Mach73

    Mach73 Gearhead

    Tapiolassa se hyvä puoli, että auton arvo arvioidaan etukäteen. Mulla on ollut sekä harrasteautovakuutuksia, että museoautovakuutuksia. Aina olen saanut haluamani vakuutusarvon ja pelkät kuvat riittäneet arvioon.
     
  14. Olen saanut myös hyvää palvelua.
    Tapiola, Markus Nieminen, erittäin asiantuntevaa ja harrasteautohenkistä palvelua.
     
  15. raunoh

    raunoh 3rd gear

    4 MR-kilpistä autoa Tapiolassa. Autojen arvot sovittu.
     
  16. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    Tapiolasta. Päivittivät jopa aiemmin otetun kaskon vakuutusarvoa ylöspäin. Pyysivät tuoreet valokuvat jotka näpsäsin ja lähetin sähköpostilla.
    Vastaus tuli tunnin päästä, että homma ok.
     
  17. oovos

    oovos 1st gear

    mites sitten toimitaan jos on esim tää tapiolan kasko ja hinta arvioitu vaikka 20 000 ja sit sattuu kolari niin että ite et oo syyllinen, niin onko tällä tapiolan arvioimalla arvolla mitään merkitystä sillon kun se syyllisen vakuutusyhtiö rupee arviomaan vahinkoja?
     

Kerro tästä muillekin!