toisioläpät ku aukee niin hyytyy???

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja rakkari, 29.5.2011.

  1. rakkari

    rakkari 3rd gear

    elikkäs chevy 305,, kokeiltu kolmella eri kaasarilla testattu kahella vakuumilla ja yhellä tavallisella, vika on semmonen kun rupiaa toisioläpät aukeemaan niin ei jaksa enää kiertää vaan pätkii ja hyytyy, sytkää säädetty joka asentoon eikä vaikutusta hyytyy vaan,,,

    autossa uusi pensapumppu ja tankille 10mm uudet pensalinjat eli tuskin sopan tuotto takkuaa..??

    jakaja on upouusi letukan orkkis kärjellinen, puolaakin vaihtelin toiseen mut ei muutosta..

    imuvuotoja en havainnut mistään, ei vaikutusta vaikka otti jarru tehostajankin pois pelistä...

    alkaa ymmärrys loppumaan... :-?
     
  2. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    onko jakajan alipaine otettu semmoisesta paikasta mistä vasta kaasuttaessa tulee imu.
     
  3. dörtihäri

    dörtihäri 1st gear

  4. rakkari

    rakkari 3rd gear

    ei vaikutusta kumpaan alipaine lähtöön virranlakajan lähdön laittaa.. ja tosiaan kahella erilaisella kaasarilla testattu molemmissa tapauksissa kun rupiaa toisioläpät aukeemaan niin hytyy...
     
  5. pajapiru

    pajapiru 3rd gear

    joko sieltä loppuu bensa eli bensapumppu tutkintaan tai sitten ne kärjet sekoaa sielä jakajassa ja kipinät rupiaa uupumaan kun kierrokset nousee,vaikka ne onkin uusia niin saattaa ne olla maanantai kappaleita
     
  6. INVICTA

    INVICTA 3rd gear

    ja puolalle tulee riittävästi virtaa myös käydessä?
     
  7. asperiini

    asperiini Gearhead

    Mulla oli joskus Pontiacin 428 koneessa samaa vikaa.
    Korjaantui virranjakajaa vaihtamalla eli vaihdoin kärjellisestä HEI malliseen.
     
  8. smuige

    smuige Gearhead

    minkä kokoisia kaasareita on kokeiltu?, jos jotain 750cfm niin ei ihme jos tukkeutuu. Onko mylly muuten kunnossa, mistä vika on lähtöisin? Joskus ollu semmoinenkin että hollikan power valve ollut täysin väärä ja toisioiden auetessa ilmavirta pysähtyy ja hyytyy.
     
  9. rakkari

    rakkari 3rd gear

    6hunttisia noi on ollut,,, ja kärjettömiä jakajia ei mun autoissa ole eikä tule olen niitten takia ollu tien sivussa useita kertoja ja juuri noitten HEI rakkineitten takia... 8)
     
  10. ilu

    ilu 1st gear

    Ootko säätänyt katkojankärjet dwell-mittarilla 30 asteeseen? jos kärkiväli liian iso niin suuremmilla kierroksilla sekoo kipinät.
    Muuten kyllä kääntyisin ton sopan loppumisen puolelle, onko suodattimet ok? tankissa oleva verkko tukossa?
    Millanen on uusi bensapumppu?
    Ja eikös toi 305 cid alkuperäinen Rochesteri ole 750 cfm et ei se sillä voi tukkeutua.
     
  11. MotorFreak

    MotorFreak 1st gear

    Jos eri kaasareitakin on testattu, niin kuulosta siltä että bensaa ei tule tarpeeksi.

    Onko bensasuodatin kunnossa? Onko tankista tullut jotain paskaa linjoihin? Yms yms...

    Jos on sähköinen pumppu, niin ota bensaletku kaasarista irti ja laske bensaa polttoainepumpulla johonkin saaviin, minkä tilavuus on tiedossa ja ota sekuntikellolla aika. Siitä saa laskettua ainakin suurinpiirtein paljonko tuotto on litraa minuutissa.

    EDIT: Lienee turhaa varoittaa paloturvallisuusjutuista, kun vieressä on saavillinen bensaa, mihin roiskuu letkusta koko ajan lisää, mutta varoitinpahan vaan että röökit sammuksiin. :D
     
  12. nipla

    nipla 1st gear

    semmosta pienessä mielessä mietin että, jos uudet linjat tehty niin voisko niistä irrota jotain pensan mukaan ja jäädä tukokseen matkan varrelle?
     
  13. jat

    jat 1st gear

    Paljonkohan tuo pumpun tuotto pitäisi olla suurinpiirtein????
     
  14. MotorFreak

    MotorFreak 1st gear

    Jotain 40 litraa tunnissa per 100hp lienee turvallinen määrä. Eli siis vaikka 400hp moottorissa noin 160 l/h.

    Paineen kasvaessa pumpun tuotto pienenee, joten melko turhaa mittailla suoraan pumpulla ämpäriin laskien. Lisäksi polttoainelinja aiheuttaa painehäviötä. Tästä syystä mittaus kannattaa suorittaa kaasarille menevästä letkusta oikealla polttoainepaineella regulaattori kytkettynä.

    Uutta pumppua valitessa kannattaa ottaa huomioon onko tuotto ilmoitettu riittävällä polttoainepaineella. Ja muutenkin mieluummin ylimitoittaa.
     

Kerro tästä muillekin!