MGB - kytkimen ilmaaminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'M.G. Car Club of Finland ry', aloittaja aarteinen, 8.6.2011.

  1. aarteinen

    aarteinen 3rd gear

    Porsi siis kytkin - ainakin laski allensa nesteet. Pääsylinteri kuiva, mutta apusylinterin seutu kosteampi. Jos aikataulu antaa periksi, niin illalla katsotaan, mikä vikana, mutta asiaa googlettaessani törmäsin "suurempaan" käytännön ongelmaan, nimittäin kytkimen ilmaamiseen.

    Esiin tuli useampia erilaisia vaihtoehtoja, mutta mikä nyt on se, minkä tavan jampat pystyvät tekemään? Lue siis: se helpoin tapa?

    Kaikki keinot lähtevät kuitenkin siitä, että tavalla tai toisella nestettä on torpattava apusylinterin kautta ns. väärinpäin. Onko näin?
     
  2. aarteinen

    aarteinen 3rd gear

    Sen verran vastailen tähän, että saatiin tilattua (ja toimituskin pelasi) Kotkan ammattilaisilta uusi työsylinteri.

    Mutta se ilmaaminen olikin hauska tapaus - mukana kun oli taas sen alan ammattilainen. Jarrunestettä puskettiin nimittäin polkupyörän pumpulla työsylinteristä päin. Siis pumppu täyttäen ja sillä ruutaten. Ilmaus viiemisteltiin painamalla poljin pohjaan, aukaisemalla ilmausruuvi työsylinteristä ja painamalla työsylinterin mäntä sisään. Pari kertaa toistaen ja meillä oli kytkin.

    Ei kai ihan ortodoksinen, mutta kätevä tapa!
     

Kerro tästä muillekin!