Dodge Dart -66 rojektia.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja duster73, 16.4.2011.

  1. duster73

    duster73 Gearhead

    kyllä ihan miranoliin päädyin,se on kestäny aiemmissakin moottoreissa vallan mainiosti.tuossa jossakin topicissa vaan joku tota epoksia ehdotteli alle,mut kyl jätän sen pois.
     
  2. duster73

    duster73 Gearhead

    viime kertoman jälkeen on moottori maalattu miranolilla mustaks,bensamittarinanturia selvitelty ja tänään purin laatikkoa sen verran purin,että huomenna vaihdan venttiilipöydän,mihin oon joskus 7-8 vuotta sit laittanu shift kitin.toivottavasti tässä toimii,vallussa ei toiminut...niin ja toisen venakopan putsailin ja maalasin oranssiks :)
     
  3. duster73

    duster73 Gearhead

    joo-o,kyllä se viikonloppu meni hyvin kaljottelun merkeissä :) no vähän osia putsailin,mm moottorin kannakkeet putsailin ja maalailin.siinäpä se melkein olikin.
    eilen otin laatikosta öljyt pois ja venttiilipöydän pois.harvinaisen mukavaa touhua tuo öljyjen kanssa puljaaminen kun ei oo monttua eikä nosturia,no ei voi minkään.nyt ihmetelly et laittasko jo aikanaan "viritetyn" koneiston laatikkoon kiinni vai ei.kun on jonkun verran eri näköinen.no ehkä sitä voi kokeilla.vallussa tolla vaan ei aikoinaan toiminut kun 1 ja pakki.tosin siihen oli joku itse rakennellut manuaalikoneiston jotenkin,ilmeisesti oli "kuvernööriä" peukaloitu jotenkin.tämä ei mulle koskaan selvinnyt...
    laitoin tuohon,muistaakseni transgo:n shift kitin muutama vuosi sitten.millanen mahtaa olla toiminnaltaan tuo.joku puhui että laatikon sisältä pitäisi/kannattaisi jotakin öljykanavaa kuristaa?
    hitsailin nyt ainakin öljypohjaan mutterin,niin helpompi puottaa öljyt vastaisuudessa,minkähän takia niissä ei ole proppua alunperin jo.mahtaisiko helposti jäädä suodatin vaihtamatta.
    käyn tässä taas monologia K.L.B:n tavoin :)
    täytyy taas kirjoitella kun on asiaa,vai oliko sitä nytkään tässä...
    mistä muuten nimitys venttiilipöytä?mulle se on jäänyt täältä joskus käyttöön.no rakkaalla lapsella on monta nimeä.
     
  4. duster73

    duster73 Gearhead

    tänään vähän noita peltihommia alottelin ja yllätyin positiivisesti,ei tarvii hitsailla kuitenkaan just mitään.ainoastaan taunuksen kepin reikä umpeen.
    tota on jonkinverran hitsailtukin ja ihan hyvin vielä,mutta aina jaksaa ihmetyttää sama asia.tuossakin on itse hitsaukset tosiaan tehty aika hyvin,mutta miks niitä ei suojata millään.tuossakin kaikki jo aika hyvin ruosteessa.tais olla yhessä paikassa jotakin maalia,mikä sekin irtoaa lastuina irti.ei voi ymmärtää...vedän tuon nyt itse teräsharjalla puhtaaks ja temacoat rm40 pintaan.
     
  5. duster73

    duster73 Gearhead

    ei pitäs nuolasta ennen ku tipahtaa.toinen puoli lattiasta hitsattava melkein kokonaan :(
    no tänään en jaksanu rueta.mutta tuossa oli kärjellinen sytkä aiemmin,niin löysin vanhoista varastoista kärjettömän jakajan,mikä tosin aika jumissa.purin sen,liottelin osia liuotinpesuaineessa.osan osista putsasin crc:n bräkleenillä.pätevää ainetta,mutta aika äkkiä hupenee...
    kadonneen toisen jousen tilalle askartelin jousen mcgyverin tyyliin mustekynänjousesta...rungon ja alipainesäätimen maalailin mustaks,saa nähä vieläkö huomenna osaa kasata sen :) pystyykö tuota testaamaan mitenkään,että toimiiko?se anturi siis.vai mikä se nyt onkaan nimeltään.entä paljonko se ilmaväli pitää olla?
     
  6. duster73

    duster73 Gearhead

    jo edellistä venakoppaa putsatessa ihmettelin,et kun on aika kolhuinen.no tänään putsasin toisen,niin ei helv...miten nuo saadaan tuohon kuntoon,ihan ku ois tarkotuksella hakattu vasaralla noita.ei pysty taas ymmärtämään.mulla oli keväällä todella hyvä pari koppia,mut onneks tuli nekin myytyä...
     
  7. W201

    W201 3rd gear

  8. duster73

    duster73 Gearhead

  9. duster73

    duster73 Gearhead

    henki meinaa lähteä hitsaushommissa,varjossa 28 astetta lämmintä.iltapäivällä aurinko paistaa suoraan tallin ovesta siihen missä pitäs koittaa rassata.no ei ainakaan tuu kylmä...

    tuollanen jarrupaineensäädin on muuten tohon laitettu takapiirille,varmaan helppo polttaa rengasta kun vääntää paineet pois :)
    http://kuvablogi.com/nayta/3077234/

    tuossa vähän maalailtuja osasia:
    http://kuvablogi.com/nayta/3077235/
    http://kuvablogi.com/nayta/3077236/
    http://kuvablogi.com/nayta/3077237/
    http://kuvablogi.com/nayta/3077238/

    pelkääjän puolella oli pari parin millin reikää lattiassa,aattelin et pääsempä vähällä.no reikäähän sieltä paljastu niin perhanasti,leikkasin sit kokonaan lattian tuosta auki.oli 2 peltiä kivasti päällekkäin.ja kotelossa oli sellanen ehkä kolmen peukalonpään kokoinen ampiaispesä :) enpä oo moista ennen tavannut autohommissa.harmi kun en siitä älynny ottaa kuvaa.
    http://kuvablogi.com/nayta/3077239/

    peltisarjoille tein valmiiks jo vähän tilaa.taitaavat olla silti aika kettumaiset laittaa,no saa nähdä.toisella puolen näkyy tussilla tehty jälki,mikä on ohjeen mukaan piirretty,tosin ohjeen mukaan olisi pitäny tehä vieläkin isompi reikä.kuskin puoli on muuten vaan hankalampi,kun kaiken maailman systeemit edessä.jarrujen jakotukki oli juuri tuossa reiän kohdalla kiinni.toinen etujarruputki piti pyöräyttää osoittamaan toiseen suuntaan ja takaputken katkaisin ja teen siihen 20 sentin jatkon,kun ei muuten yletä.muut taitaa mennä sellaisenaan.
    http://kuvablogi.com/nayta/3077240/
    http://kuvablogi.com/nayta/3077241/

    laikkakin otti itseensä :)
    http://kuvablogi.com/nayta/3077293/
     
  10. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Eno kävi kerran sairaalassa katkaisulaikan pala kyljessä. :rotfl:
     
  11. duster73

    duster73 Gearhead

    ja kaverilta halkes bootsi kerran :)
     
  12. duster73

    duster73 Gearhead

    tänään kammettu motti takaisin paikoilleen.tosi mielenkiintoista työntää moottorinostinta lattialla,missä on parin-kolmen sentin monttuja.on jumissa ihan kokoajan,mutta ei onneks moottori puonnut :)
     
  13. duster73

    duster73 Gearhead

    eilen tuli pakerrettua hookerin peltisarjarakennussarjan kanssa,sen voi tilata mallinumerolla 5208.vasenta puolta alottelin,niin mikään putki ei käy suoraan.kaikkia väännettävä johonkin suuntaan,putket myös menee parin millin päästä lokareita,runkopalkkeja yms.ykköspytyn putki ei ole sinnepäinkään,ylimmäinen pätkä oli niin,että väätösauva sattu keskellä putkea.mutta ei se olis käyny silti,kun sen välipätkän pää oli ihan eri kulmassa kun se "ylin" pätkä.kolmesta kohtaa laikkasin sen väliputken auki,niin sain sen jotenkin sinne istumaan.tosin vielä ottaa jouseen hieman kiinni.vielähän tuo putki jäi hitsailematta kasaa,aikaa meni 4,5 tuntia ton kans nujutessa,eikä valmista tullu vieläkään.kummasti tuossakin auttais,jops ois joku apuna.kun välillä olis nähtävä ylhäältä ja välillä alhaalta.
    no mikäpä siinä,reilun 500 euron rakennussarja.toivottavasti toinen puoli menee helpommin.
     
  14. masa5

    masa5 1st gear

    Kun maalasit lohkoa, niin laitoitko mitään pohjamaalia miranolin alle? Itsellä olisi kanssa lohkon maalaus edessä..
     
  15. duster73

    duster73 Gearhead

    en laittanu.jotkut sanoo ettei kestä ja jotkut että kestää :) vallussa kesti ainakin sen mitä auto mulla oli.ja aitasta löytyy lohko mikä on maalattu varmaan 10 vuotta sitten ja hyvin on siinäkin kestäny.
     
  16. duster73

    duster73 Gearhead

    nyt ne kerpeleet on paikallaan.12,5 tuntia meni sarjojen laitossa yhteensä.ja tosi tiukka on paikoin,milli-pari on joissakin paikoissa väliä.pari putkea piti tehä melkein kokonaan uusiks,muutama vaati muuten vaan vähän muokkausta/vääntelyä.oikeastaan ainut mikä kävi suoraan,oli 4/6-sylinterien putket.mutta ovatpahan nyt paikoillaan,hermo meinas mennä kyllä pariinkin kertaa...
     
  17. MJF

    MJF Double Gearhead

    Onko sulla orkkiskorvakot moottorille? Ja hyväkuntoset gummityynyt? Äkkiä tulee milleissä heittoa jos ei oo.
     
  18. duster73

    duster73 Gearhead

    kumityynyt on hyvät kyllä,koneenkorvakkeista ei tietoa,toinen ainakin on itse tehty jonkun edellisen omistajan toimesta.mutta kun nuo sarjat ei siis käynyt mistään oikein hyvin,esim sisälokareiden ja lohkon väliin ei jäänyt yhtään liikaa tilaa.aika ruttuun piti molemmat sisälokarit lyödä ja vähän oli nujutettava putkiakin toiselta puolelta.
     
  19. duster73

    duster73 Gearhead

    otin pari kuvaa,mut loppu patterit kamerasta ni en saanu enempää...
    tämmösen laipan pulttasin imusarjaan kiinni.8mm pultit alakautta,niistä piti leikata kannoista toinen laita hitoille.laipassa on jonkunverran isommat reiät kun imusarjassa,mutta pyöristin imusarjan reikiä sen verran että istuu jouhevasti.
    http://kuvablogi.com/nayta/3102021/

    muutama kuva niien peltsareiden laitosta:
    http://kuvablogi.com/nayta/3102022/
    http://kuvablogi.com/nayta/3102023/
    http://kuvablogi.com/nayta/3102024/
    http://kuvablogi.com/nayta/3102025/

    ja kaasarin vacuuminkotelossa,tai mikä nyt lienee oikea nimi,on tällanen nippa.tuo on ihan suora reikä.mikä tuossa on oikein ollu ideana?
    http://kuvablogi.com/nayta/3102026/
     
  20. duster73

    duster73 Gearhead

    viime kesänä loppu tuo auton laitto kesken.iski joku ihme kuume-tauti,kesti kuukauden.sit pidin viikon kesälomaa ja iski 2 viikkoa kestänyt mahatauti.meni hukkaan koko kesä,tässä mielessä.sitten meni pari viikkoa peltikattoja tehdessä,tuli aittaan puoli kattoa ja puuvajaan tehtiin koko katto.sitten ei ollutkaan enää motivaatiota,kun syksy oli jo pitkällä.työt loppui joulukuussa,niin ei ollut keväälläkään motivaatiota laittaa kasaan,kun en olis saanut leimalle,ei varaa.
    mutta tuossa pari päivää sitten alottelin taas.maalailin koneeseen tulevia osia,rakentelin kaasuvivustoa ja kikkarin yläpäätä.jarruja ilmailin myös,mutta en saanut kirkonkylältä sopivaa ilmausruuvia,niin jäi se kesken.sopivaa tankoa ostin kikkarin-tangon tekoon,sitähän tuossa ei ole ollut ollenkaan.oli vaan nippusiteellä vedetty laatikonkupeesta vipu noin puoleenväliin.
    nyt juon kossua,kun en saanut sopivia osia,niin jatkan taas joku päivä :) niin joo,shifteriä tuli myös kateltua oikealle paikalle.ja motonetilta ostin joku aika sitten puhaltavan sähköflektin tuohon,jos jättäis kuitenkin mekaanisen pois.vaikka sellaisen jo hommasin ja meinasin laittaa tuohon.mutta säästää pari heppaa siinäkin :)
    kirjoittelen taas,kun jotain uutta ilmaantuu/tulee mieleen.
     

Kerro tästä muillekin!