MSD6AL ongelmia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja ProBe, 20.6.2011.

  1. ProBe

    ProBe Gearhead

    ongelma; auto Dodge PU 440cid, akku siirretty lavalle(Optima Red Top) ja paksut kaapelit sieltä konehuoneeseen, tai paremmin starttireleelle, laturi lataa mielestäni normaalisti, mutta kipinä ilmeisesti katoaa jo muutaman käynnistyskerran jälkeen, kun ei käy kaikilla.

    eli siis ilmeisesti jännite laskee niin paljon, että MSD ei enää anna kunnon kipinää(alle 10v)? Laturi oli muistaakseni 70;nen ja pitäis riittämän, akku uusi, mutta pitäisikö olla isompi tai tuplata akkujen määrä?

    viel ku räppää kaik sähkövehkeet ajos päälle(PApumppu, flekti, valot, tuuletin) ni ei enää olekkaan niin varmaa että seuraavan pysähdyksen jälkeen kone enää lähteekään käyntiin! :(

    pitäiskö siirtää akku takas konehuoneeseen, tai vetää viel lisää johtoo laturin ja akun väliin? virtajohto akulta konehuoneeseen on jo 50neliömillistä
     
  2. JJu

    JJu 1st gear

    Onko sulla virtamittaria, että näät ottaako akku vastaan virtaa? Vois toi akku olla sökö, veikkaus...
     
  3. ProBe

    ProBe Gearhead

    akku on jo vaihdettu kahdesti
     
  4. Mopar heppu

    Mopar heppu 2nd gear

    Siis auto käynnissäkö toi n.10v jännitettä, vaiko startatessa, sinuna ihan ensin mittaisin latauksen käynnissä ollessa lavalta akusta ilman ylimääräisiä kulutuksia ja sitten kulutusten kanssa tyhjäk+kierroksilla, jos sinne lavalle tulee se n.13.5 ja ylikin niin silloinhan virran pitää riittää msd:llekin ellei tosiaan katoa matkalla kaapeleihin tai maadotuksiin, ja ainahan voit koittaa akkua konehuoneeseen takas, vaihtoehtoisesti tuli mieleen myös liian paksut kaapelit yhdistettynä pieneen laturiin, 6 al on kyllä tarkka virroista esim. mulla vei startti likaa lämpösenä virtaa(pyöritti hyvin) eikä riittäny kipunalle enää virtoja joten ei lähtenny lämpösenä käyntiin muuta kuin apuvirralla, vaihdoin välitetyn startin ja johan pelaa paremmin kuin vuosiin.
     
  5. ProBe

    ProBe Gearhead

    startti on käsittääkseni välitetty(ministarter), mutta epäilen kyllä laturin riittävyyttä. äskenkin lähti nätisti ekalla käyntiin(ollu akku yön yli latauksessa), mutta sitte seuraavalla kerralla ei enää ollukkaan kaikki pytyt pelissä, vaan lykkäs raakana putken täydeltä savua tallin täyteen, köh köh!

    kannet on uudet 440source alukannet, tulpat Boschilaiset(oli Championit 2päivää) ja tekee samaa, puola Blaster 2:nen, tulpanjohdot uudet, jakaja MSD billet, kaasari Demon 850 vakuumi
     
  6. Mopar heppu

    Mopar heppu 2nd gear

    *siis lähtee kylmänä käyntiin ja käykö sen jälkeen ihan hyvin vai tuleeko oireita ajossa / tyhjäkäynnillä ennen sammutusta, vai vasta lämpösenä sammutuksen jälkeen, pyörittääkö startti yhtä hyvin vielä lämpimänä vaiko tahmeemmin, jos kuitenkin syttyy kuumanakin muttei käy kaikilla niin veikkaisin tulpan johtoja tai jakajaa ennemmin kuin boxia, ei kai toi selvii kuin koittamalla.
    Mulla se startti temppuili nimen omaan kuumana, tais viedä enempi virtaa, mut ei kyllä edes luvannukkaan lämpösenä, kylmänä sytty hyvin, meni ihan yht äkkiä paskaksi monen vuoden toimimisen jälkeen.
     
  7. mopster

    mopster Gearhead

    Ei se siitä jännitteestä nyt voi olla kiinni jos oli vasta ladattu uusi akku ym., MSD kyllä pelaa täydellä akulla hyvin pitkään vaikka lataus olis kokonaan pois pelistä. Mä veikkaan että triggeri puolella on ongelmaa. Tarkasta ne triggeripiuhan liittimet ettei oo lähtehy johtimet karkuun siitä kuoresta, ja jos sulla on siinä piuhassa mitään omia liitoksia niin juota ne. Piuha pitää vetää semmosta reittiä ettei oo lähellä tulpanjohtoja, tai johtoja missä kulkee isompia virtoja. Tarkasta myös jakajan pick-upin välys jos et oo vielä sitä tehny.
     
  8. triniemi

    triniemi Gearhead

    ei toiminu mun msd 7AL2 ilman laturia. Oli laturin maadotus hapettunu ja alko täyskaasulla pätkiin. 12v ei riitä täyskaasulla, 14v tai enempi olis hyvä.
     
  9. mopster

    mopster Gearhead

    En tiiä tarviiko tommonen 7AL2 enempi jännitettä, mut mulla on toi 6AL ja toimii ilman latausta. Oon ajanu satoja kilometrejä ilman latausta, ja jopa yhdet kisat kokonaan enkä huomannu sytkäpuolella mitään ongelmaa. Kerran loppu virrat akusta ajossa ihan tyystin, mutta kulku loppu vasta sitten kun sähkönen bensapumppu ei jaksanu enään pyöriä. 6AL boksi ottaa virtaa 1 A / 1000rpm, eli tyhjäkäynnillä mun bensapumppukin vie jo ainakin viisinkertasen määrän.
     
  10. Deegis

    Deegis 1st gear

    Mulla teki samaa kun puola oli "sökö" eli lämmetessään ei toiminut enää kunnolla..
     
  11. Futurage

    Futurage Gearhead

    MSD 6 boxin jakajalle menevä liitin kannattaa vaihtaa vaikka hyvään abiko-liitokseen. Mulla moottori katkoi ja pätki ja syynä oli tämä liitos ihan uudessa boxissa !
     

Kerro tästä muillekin!