Kaasari käsimatkatavarana tai ruumassa lennolla USA:sta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja jankinnu, 21.6.2011.

  1. jankinnu

    jankinnu 3rd gear

    Minulla olisi kaasutin, joka olisi tarkoitus tuoda mukanani lennolla USA:sta Suomeen. Onko kellään kokemusta, miten lentokentillä suhtaudutaan kaasuttimen kiikuttamiseen käsimatkatavarana tai ruumassa? Se on aika iso möntti alumiinia, joten tuli mieleen, että purkavatko ne kaasutinta, kun läpivalaisussa näkyy epämääräinen metallimöhkäle.

    Kaasutin on käyttämätön, mutta lojunut kaverin hyllyllä joitakin vuosia, eli siitä ei ole ajettu bensaa koskaan läpi.
     
  2. fennia

    fennia Gearhead

    Pistät ruumaan. On sieltä tullut tuotua vaikka mitä.
     
  3. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Ja jätä lukot auki ettei tarvi rikkoa laukkua kun avaavat.
     
  4. TopiCa

    TopiCa 1st gear

    Tää on erittäin hyvä ja ajankohtainen kysymys!
    Olen ollut Los Angelesin kentällä TSI tarkastuksissa osian kansssa ja muutaman kerran oli lähellä että osat jäivat tarkastus pisteeseen. Kaikki epämääräisiä tavaroita sisältävät revitään armotta auki ja heillä ei ole uudelleen pakkaus välineitä. Minulla oli aina narua, teippiä ja muuta sitä varten. Pari kertaa en saanut koskea pakettiin tarkastuksen jälkeen. Onneksi oli ystävällinen "Amigo" työvuorossa joka teki pakkauksen puolestani ja kalliit tavarat tulivat ehjänä.
    Tästä syystä lopetin kaiken osien kantamisen kaikella tavalla.
    Pakkaa siis kaikki osat ruumaan menevään laukkuun ja osta USAsta "TSI laillinen" lukko. He saavat sen auki yleisavaimella. Muut lukot katkaistaan.
    Nykyisin ei myöskään kannata pakata yhtää viinaa tai muuta nestettä laukkuun. Eikä herätyskelloa! Tarkastukset ovat menneet överiksi. Terroristit voitti....
     
  5. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Kääri hyvin pehmusteisiin ja ruumaan, ei käsimatkatavaraksi.
     
  6. max

    max Double Gearhead

    Raahasin pari viikkoa sitten Camaron simpukkaa matkalaukussa Los Angelesin kentällä matkalla takasin Suomeen.

    Kyllä vitutti kun painorajakin tuli myös vastaan ja simpukan omistaja seisoi vieressäni,kun selvitin virkailijalle omistajan hölmöyttä.

    No,selvisin anteeksi pyynnöillä eikä tarvinnut maksaa ylimääräistä 60 dollaria.
     
  7. Antti.K

    Antti.K Gearhead

    Kerran on jäänyt tuttavalta tehdasuusi kaasari tarkastajille Laxin kentällä.
    eipä juuri kannattaisi kokeilla.

    t,Antti
     
  8. jupe---

    jupe--- 1st gear

    Se näkyy läpivalaisussa mustana möykkynä ja syyniin joutuu varmasti, mutta kun avaa paketista ja selittää, että auton kaasarihan se on niin ne varmaan kokeilee semmosella haistelijalla vaan sen ja matka jatkuu.
     
  9. gomopar

    gomopar Gearhead

    Elettiin aikaa ennen 911.
    Käsimatkatavaroissa uusi Msd 6, purettuna paketista ja johdot vyyhdellä boksin ympärillä. Virkailija veti laukun hihnalta läpivalaisun jälkeen ja pyysi virkaveljiä myös hätiin tenttaamaan multa että mitä laukussa on. Johon minä huonolla enklanilla "Igniition boxy, you know". Virkailija takaisin jotta" Oh, hmm, Okay". Lisäsin vielä jotta "race car, you know". Ja niin tultiin läpi tullista että heilahti. Tänä päivänä vietäis varmasti äijää selkä edellä Gitmoon jos koittais samaa :rotfl:
     
  10. dart

    dart Gearhead

    Mä sain hienosti fordin käsijarruvaijerin ja jarrukengät käsimatkatavaroihin Philadelphiassa, ne avas laukun ja katto mitä siellä oli ja sillä selvä. Osat oli läpinäkyvissä macsin muovipusseissa eikä niitä tarvinnut avata.
     
  11. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Mä olen tuonut jenkeistä matkalaukussa ja pahvilaatikoissa melkeinpä ihan kaikkea, iskareista puolikkaaseen Cadillacin takapuskuriin. Koskaan ei ole ollut mitään ongelmia, eikä koskaan ole paketteja auottu. Käytetyt polttoainevehkeet on ihan virallisesti kielletty (luin jostain paperista), mutta uusien kanssa ei pitäisi olla mitään ongelmia. Niitäkin on tullut muistaakseni laukussa 3 kpl.

    Jos joku vie laukusta jotain, niin se on Helsingin tulli. Veivät mm. partavaahtopurkin, mistä oli korkki lähtenyt irti. :odroll: Usan päässä ei ole ollut koskaan mitään ongelmaa. Vinkkinä, että kannattaa viedä laukku taikka paketti heti suosiolla erikoistarkastuslinjalle ja odottaa siinä vieressä niin kauan, että se on tarkastettu läpivalaisulla.
     
  12. sbm396

    sbm396 Gearhead

    Mulle on tuotu kiväärin luoteja jenkeistä mutta ne tuli kylläkin ruumatavaroissa yksi laatikoista oli avattu mutta ei mitään muuta
     
  13. jankinnu

    jankinnu 3rd gear

    Oolrait. Kiitoksia vinkeistä. Laitan ruumaan ja varmistan vielä kentällä virkailijoilta, et miten suhtautuvat.

    Jos ei onnaa heti kärkeen, niin jätän sen kaverille ja saapi lähettää postitse. Tulee vaan turhia kuluja noin, mut siinähän se selviää kentällä.
     
  14. TopiCa

    TopiCa 1st gear

    Laitan ruumaan ja varmistan vielä kentällä virkailijoilta, et miten suhtautuvat.
    --------------------
    Ei kannata kysellä mitään! Virkamies on virkamies joka maassa :lol:
    Olet vaan kuulolla ja katsot että panevat tarran läpivalaistuksen jälkeen laukkuun ja lähtee eteenpäin. Yleensä sanovat että "jätä laukku tarkastukseen ja mene portille". Kantsii odottaa ja tarkkailla että menee läpi. Joillakin kentillä on alue josta näkee koneen päähän, joillakin on estetty.
    Jos aukaisevat, odota että hyväksyvät ja menee läpi. Jos on ongelmia pyydä nähdä pomoa; "May I talk to supervisor". Saa duunarit varpailleen ja palvelu paranee.
    Jos tavarat jää kentälle kukaan muu ei saa niitä pois!
     
  15. jankinnu

    jankinnu 3rd gear

    Perille tuli, että heilahti. TSA:n kaveri vaan USA:n päässä huikkas, et "Nice Pontiac you got there, I have 65 myself", kun mulla oli joku mainospaita päällä, jossa GTO:n kuva.

    Kerroin et laukussa on kaasutin, onko ongelmaa. Sanoi, et no problem, tsekkaavat vain sisällön, koska näkyy epämääräisenä läpivalaisussa.

    Pääsee huomenna asentelemaan sen paikalleen ja sit kesärassi leiman kautta liikenteeseen.
     

Kerro tästä muillekin!