chevy van 6,5 td lastutus,moottorin lämpötila ja värinumero

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja cccbs, 22.6.2011.

  1. cccbs

    cccbs 1st gear

    tietääskö kukaan pienentääkö tuo d.techin(dtech.fi) softa kulutusta likellekää tuota mainostettua 2l/100 km? entä mistä löytää vanin värinumeron? kuinka korkealle tuo lämpö pitäisi nousta kun tuos mun laittees ei nouse kesälläkää kuin n.80 astetta.tuntuu jotta voi olla talvella nuolla lämmöillä kylmä laite.onko kellään kokemusta? termareita ilmeisesti molemmilla moottorilla omansa? pahat vaihtaa? auto vm.99 aj.231tkm
     
  2. kojo

    kojo Gearhead

    Termarit on 195'F eli noin 90-91'C, koneen lämmöt pitäs pyöriä ihan siinä nurkilla tai jossain on mätää..

    Ja parempia softia saa multakin! 8)
     
  3. flstc

    flstc 2nd gear

    Käytin pääsiäisenä panzellla vanin ja voin kyllä suositella ohjelman vaihtoa. Tarkkaan en kulutusta ole laskenut, mutta selvästi putosi ja auto muuttui selvästi mukavammaksi edelliseen Hummerin softaan verrattuna.
     
  4. cccbs

    cccbs 1st gear

    www.nippelit.fi tietääkö kukaan sopiisko nuosta termareista mikään td vaniin.
     
  5. kuutio

    kuutio Gearhead

    joo, ninkun tossa toisessakin topikissa totesin, niin myös kojon lastuista ja ohjelmoinneista hyviä kokemuksia!
     
  6. kempsu 4x4

    kempsu 4x4 1st gear

    Tierä häntä nuosta reetekin softista :argue: Lieneekö ees mitään todellista tietoo mitä saa rahoilleen vastineeksi :mad: Kojon monilla eri lastuversioilla ajaneena voin suositella sitä useamman vuoden kokemuksella ja siinä tietää todellakin mitä vastinetta saa rahoillen. Ja jopa muokattuna "erikoistoiveiden" mukaiseksi :rotfl: Viimeisin versio toki vaatii sit jo muutoksia pannuhuoneeseen mutta nekin on "perus" juttuja ruuan ja jäähdytyksen puolelle :poff: Tai no..... Mikä näis sitte on perusjuttuja :poff:
     
  7. jiiär

    jiiär 1st gear

    Ei se pelkkä softa taira vaikuttaa 2 litraa kulutukseen. Kojolta softa kehiin , Marteliuksen vapaasti virtaava putki ilman "kattia", Yukonin 3,42 perävälitys ja K&N ilmansuodatin. Nämä kaikki on mulla vanis ja yhteisvaikutus on noin 2litraa vähempi satkulla ku ennen.
    Vakiona kulutus oli sekalaisessa ajossa 15-17 litraa satkulla ja näiden muutosten jälkeen 13-15. Vani on nyt todella mukava ajaa ku moottori ei enää ulvo korkeilla kierroksilla ja potkua on tullu sopivasti lisää. Todella pintakaasulla ajettaessa matka-ajoa 4 hengen kuormalla kulutus on ollu 12.5.
    Scangaugen mukaan kierroksia on 83 kmh nopeudessa 1550. Tossa nopeudessa kytkeytyy myös turbiinilukko päälle. Mittarinäyttö on just sama ku navigaattoreiden näyttämä nopeus. Kojo teki VSSB- moduulin muutokset virityksen yhteydessä. Ei tarvi enää ajaa mustatuntuu mittarinnopuksilla. :D
     
  8. hoge

    hoge 1st gear

    Ääni Panzen lastulle.Muista lastuista ei ole kokemusta. Kulutus talvella oli 15 litran luokkaa, nyt kesällä lastutuksen jälkeen 12,9L/100km. Nämä lukemat tulleet noin 70%maantie aiosta. Mutta auton kulkupuoli on normi ajossa paljon "kevyempi". Sama vika tuossa lämmityspuolella mulla, luultavasti kenno tukossa, kun termarit vaihdettiin uusiin. Hohkaa kyllä huomattavan lämpimänä kenno jalkatilassa. Onkohan kellään ehdottaa paikkaa itä-uusimaa/pääkaupunkiseudulla missä vaihdattaa kenno?
     
  9. Panze

    Panze 3rd gear

    Asiakkaiden minulle antaman palautteen mukaan kulutus on pudonnut keskimäärin sen 2l/100km. Paras matkakulutus normikorkealla vanilla mun softalla on alle 10l/100km.
     
  10. Icenetukko

    Icenetukko 1st gear

    Re: chevy van 6,5 td lastutus,moottorin lämpötila ja värinu

    Moikka Moi !

    Paljox perävälitys tulee noin.. maksamaan ?

    t. Jouko YA
     
  11. Icenetukko

    Icenetukko 1st gear

    Gustu Turussa

    Moikka moi !

    Gustu is best juu nou.
    Mä olen harrastanut kunnon kaaroja vuodesta 1973 ja duunien takia en ole niitä ehtinyt kauheesti itse ruuvailemaan. Gustu Turussa on paras ja/kun äijä tekee duunin totaalisesti. Äijä ei hätkähdä vaik olis mitä murhe kaaras ja hoitaa asian loppuun saakka niin että kaara toimii.
    Gustu joskus kiihdytteli ja rakensi runkon, kaaret jne ihan noin vaan.
    Mä en tiedä ketään niin osaavaa/teknisesti hämmästyttävän hyvää tyyppiä
     
  12. Icenetukko

    Icenetukko 1st gear

    Re: chevy van 6,5 td lastutus,moottorin lämpötila ja värinu

    Moikka moi äijät muijat !
    Mitä maksaa noin; perävälityksen vaihto Chevy Van 6,5 D turbo ?
     
  13. ylisuutari

    ylisuutari 1st gear

    Perävälityksen vaihto itelläki kiinnostaa. Missä tanpereen seudulla saa parhaan ohjelman autoonsa. 99 td. Ylöjärveltä saa tietty rtechiä mut onko vaihtoehtoja? Ajonesto pitää saada pois samalla.
     
  14. Bukero

    Bukero Gearhead

    värin:ro kuskinpuolella maskin kulmaheijastimen takana. ainakin 99:ssä
    ja se lämppärin kenno ei ollu ainakaan omassa tukossa vaan ilmaluukku/läppä ei sulkeudu kokonaan vaan päästää raakaa ilmaa sekaan. sitä ohjaa ilmeisesti servo..ainakin sähkökaaviosta päätellen.
    jäi selvittämättä kun meni vaihtoon.
     

Kerro tästä muillekin!