Dodge Ram Vanit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja DamnNoNamesLeft, 19.1.2011.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Parkkipaikalla kun kääntelee niin narahtelee joku ohjauspuolella? Ja paukahtaa alustassa. Missä väljää?
     
  2. nixon

    nixon 3rd gear

    ^Onko tehostajan hihna kireellä? Mulla ei ole ja(toivottavasti) siitä syystä pitää ties mitä melua paikallaan kääntäessä ja tehostuspuoli vähän pätkii. :p

    Melkein oon saanu leimakuntoon ton hyyskän, eilen jäi vikat hitsaukset vaiheeseen ku hiilidioksidi loppui. :x
     
  3. gintonicice

    gintonicice 3rd gear

    Pauke voi johtua koiranluistakin. Uudet tilalle ja ei liian tiukalle, niin herkiävät paukkumasta.

    Jos tarvii se puhaltimen koppa irrottaa, joudut irrottelemaan kaikki edessä olevat ilmastoinin putket ja kilkkeet. Muuten ei saa vedettyä ulos lootaa.
     
  4. nixon

    nixon 3rd gear

    Kuinka usein noita etupään niveliä pitäis rasvata?
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ohitin kennon niin ei tarvi nyt lämpöjen kans ressata.

    Koiranluut vois sitten kattoa, tehostajan hihnalta ei kuulosta kun on narinan omasta. Omalta kohalta on rasvattu alustan osat.

    Aina välillä, varsinki sateen jälkeen hihnat kitisee mut nyt tännään kuulu apulaitteista (voiko olla kompura vai voiko olla päällä edes kun ilmastointi eloton?) kuuluu epätasasta rahinaa, ihan ku joku laakeri ois epäkesko ja rikki. Rahisee siis epätasasesti ei hihnojen pyörimisliikkeiden tms mukaisesti.

    Kuinka hyvin sais korvakuulolta tyhjakayntimotin laitettua kun ei oo kluku mittaria? Eikös siittä tyhjäkäyntimoottorista ja lämpöanturista piuha pois ja kierroksia se joku 2500rpm ja sittenkö piti säätää pulttia niin että käynti jää tohon kierroslukuun? Eli vähän ku säätäs manuaalisesti tyhjäkäynnin 2500rpm?
     
  6. Karppaj

    Karppaj 3rd gear

    Eiköhän se ilman kierroslukumittaria onnistu. Ja juuri noin se säätö kuuluu tehdä. Kierrokset eivät olleet ainakaan itsellä kovin tarkkoja. Ensin säädin tyhjäkäynnin noin 2800rpm ja sitten kone sammuksiin. Sitten piuhat kiinni ja kone käyntiin. Tyhjäkäynti jäi n. 800rpm. Kokeilin myös niin, että säädin piuhat irti tyhjäkäynnin noin 2500rpm. Tälläkin kertaa lopullinen tyhjäkäynti jäi tuohon n. 800rpm. Auto ei ollut Ram Van, mutta samalla tekniikalla oleva Pickup..
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    perkeles. Avasin kyl säätimen ajat sit ja oli sisältä ehyt. Tyhjäkäyntiä ei säätäny. Virrat päällä nylkytti hetken mut ei mittaan, sammuttaessakaan ei tiputtanu. Äh.
     
  8. gintonicice

    gintonicice 3rd gear

    Sulla on varmaan se messinkinen hammasratas kuollut ja silloin tyhjäkäynnin säätömoottori jöää uloimpaan asentoonsa jumiin. Ratas voi pikaisesti katsottuna näyttää ehjälle, mutta on todellisuudessa erittäin kulunut. Siinä pitäisi olla pyöreät hampaat sivulta katsottuna eikä terävät.
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eli pitäs uusia koko laite? Kumma kun alun lähti kylmänä hyvin käyntiin +10 - +30. Nyt parina päivänä laakista tulille, 20-60sek ok käyntiä ja sit stumppja eikä pysy ilman kaasua käynnissä kunnes laittaa d:lle ja ajaa 100m, sit ei ongelmaa. Tämä siis kun tyhjäkäyntilaite irti, tai ollu kokoaja.
     
  10. gintonicice

    gintonicice 3rd gear

    Joku lämpötila-anturi toimii ja tietsikka yrittää ohjata epätoivoisesti. Mulla toimi hyvion rikkoutuneella tk-säätömoottorilla, kun oli samaan aikaan lambda rikki. Bensaa meni 24L/100km, mutta tyhjäkäynti oli jiirissä :)

    Pitäisi teettää noita hammasrattaita jossain läjä. Ei tarttis uusia koko tk-säätömoottoria parin lantin hintaisen osan takia. Jos joku tietäisi jonkun pieniä sarjoja kohtuurahalla tekevän valufirman, voisi vaikka teettää jonkun sadan sarjan. Eivät loppuisi kesken. Kestihän tuo edellinenkin 19v.
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Heh

    Nyt tuli sitten näin, korvasin vanhan radion, vanhoista piuhoista otin plussan muut katkoin.


    Ensin meni sisävalojen ja radion sulakkeet. No ne toimi hetken mutta sitten lakkas puhallin pyörimästä, mikään asento ei toiminut. Säädöt kyllä tuntu toimivan kun alipaineella läppiä aukeskeli kun eri asentoja painoin. Sitten meni taas mittarivalot.

    Mikäs tohon puhaltimeen tuli? Sulakkeet näytti olevan ok.
     
  12. MudMax

    MudMax Gearhead

    Olisiko jotain yhteyttä johtojen katkomisiin?
    Mie en kyllä ymmärrä minkä takia niitä johtosarjoja täytyy mennä katkomaan, kun adapterin saa kotiin toimitettuna 6,5 eurolla?

    Miekin jouduin aikoinaan laittamaan ruman tarvikeradion V8-Dakotaan, kun joku oli mennyt katkomaan johdot :mad:
    Nykyisin onneksi saa adaptereita myös reverse-versioina katkottuja johtoja varten, että saa oikeanlaisen soittimen takaisin.
    Uusi Moparin RDS-radio on vieläkin hyllyssä, täytyisiköhän vielä etsiä siihen sopiva autokin :)
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Vanha ei toimi kunnolla mutta jätin paikoilleen, otin vaan virrat siitä. Sulakkeet kävin taas läpi ja ei mtn tapahtunut. Mitähän muita toimintoja ois puhaltimen sulakkeella? Eikös ne oo koetaulus kaikki.
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    :oops: nyt kun otin napit irti ym niin oli liitin takaa irti. Nyt pelaa puhallin.
     
  15. KJii

    KJii Gearhead

    Sen verran Dodge Ram Vania tuo minun koppiauto sivuaa jotta rohkenen avautua tässä topikissa. Ohjaamo on ihan aito vanin ja alusta varmaan joku avolava version paripyörä perällä. http://kuvablogi.com/nayta/3105801/

    Semmonen ongelma ois lämmönsäätimessä että vipujen liikuttelu ei oikein vaikuta lämmön säätelyyn kun sen sisuksista on murentunu osa muoviosista. Löytyskö keltään kuvan mukasta säätömekanismia sisuskaluineen, tietystikki ehjää. http://kuvablogi.com/nayta/3105767/
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Hieno auto ja hieno paneelikin. Tuos 90vm aenakin ihan erinakonen.

    Toimiiko se vaijeri? Se ainakin vaikuttaa paljon lämpöön
     
  17. nixon

    nixon 3rd gear

    Nyt on kilvet mullakin, pikkusen hyvä juttu. :x
     
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Suomen poikki ajoin pe ja su juhannusruuhkien aikaan niin yks dodge tuli vastaan mut chevyjä ainaki 30 heh. Ja matkaa oli 500km per siivu. Hyvä vaan että harvemmassa.
     
  19. tb60

    tb60 3rd gear

    Omassa 1990 Ramissa on ovela "automaatti-ilmastointi". Bi-level asennossa, kun ajelee tasanopeutta, ilma tulee pääosin kojetaulun suuttimista. Ylämäkeen vedättäessä ilman tulo kääntyy lattialle. Aiheuttaakohan joku vuotava letku tai alipaineservo tuon läpän kääntymisen kun koneen alipaine muuttuu? Ei kai kuitenkaan ole suunniteltu noin toimivaksi?
     
  20. KJii

    KJii Gearhead

    Kyllä vaijeri pelittää. Sisukset vaan ovat niin haperot jotta vipuja liikuttelemalla ei toimi.
     

Kerro tästä muillekin!