Anu Vehviläinen:Ruuhkamaksut

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja human62, 26.1.2008.

  1. Tahavo

    Tahavo 1st gear

    Ja oikein "puolueeton :eek: työryhmä" asetettu toteamaan, että ruuhkamaksut ovat hyväksi luonnolle ja liikenneturvallisuudelle..heh..luonnolle olisi parasta jos kaikki HKL:n bussit romutettaisiin. Pelkkää rahan keruuta valtion pohjattomaan kassaan nämä ruuhkamaksut ja kansa ottaa nöyränä vastaan mitä annetaan.

    Lähetin juuri sähköpostilla muutaman kysymyksen arvoisalle Liikenneministerille. Tuskin sieltä mitään vastausta tulee. Varmaan joku avustaja lukee viestin satojen muitten joukosta ja poistaa samantien.
     
  2. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Eipä näkyny Stadissa ruuhkia tänäänkään. Mistähän noi idiootit meitä meinaa oiken rahastaa :eek:
     
  3. Putte

    Putte 1st gear

    Siitä, ettei käytetä julkisia. Tosin ruuhka-aikaan paikallisjunat lienevät melko täysiä ja lisää vuoroja ei enää raiteille mahdu. Bussit sen sijaan taitavat kulkea melko tyhjinä ja olla ne todelliset "ruuhkien" aiheuttajat.
     
  4. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Muistatko joskus 10 vuotta sitten kun bussikuskit olivat kaikki lakossa. Lehdistössä, radiossa ja töllössä varoiteltiin kaameista ruuhkista Stadin kaduille. Liikenne ei muuten oo tuon lakon jälkeen kertaakaan enää sujunut niin hyvin kuin silloin. Lisäksi joku oli mitannut, että Helsingin ilmanlaatu oli ollut parasta koko 1900-luvulla. Siis kun bussit oli lakossa.
     
  5. darpen

    darpen Gearhead

    Ittekin taas kolme päivää käyny tuolla pasilassa ja ei sinne menemisessä ole ollu mitään ongelmia.
    Onhan se totta että enemmän tuolla pk-seudulla saa pysähdellä ku Kouvolassa, mut siihen kun valmistautuu henkisesti jo lähtiessä, ni hyvin pärjää.
    Sellasen muuten oon huomannu, että paikalliset tuntuu valittavan enemmän noista ruuhkista... arvaatkaapa onko kyseisillä valittajilla autoa? :D
     
  6. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Tässä lienee koko ongelman ja ruuhkamaksutavoitteen ydin. Suomessa asuu maailman urbaaneimmat vihreät, jotka kävelymatkan pääsä Eduskunnasta asuessaan voivat todeta, että omaa autoa ei kukaan tarvitse. Kukaan ei vaan oo kertonu niille, että elämä Suomessa alkaa vasta Kehä 3n jälkeen. Siis sieltä ulkopuolelta, jossa sitä julkista liikennettä ja kävelyetäisyyksiä ei ole. Kuka vielä haluaa äänestää Vihreitä :mad:
     
  7. homer

    homer Double Gearhead

  8. Putte

    Putte 1st gear

    Kyllä muistan erittäin hyvin.
     
  9. Naxu

    Naxu Double Gearhead

  10. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Politikointia tai ei, mutta eiks toi oo vaan hyvä asia, että tulivat järkiinsä. Vehviläinenhän ilmoitti Radiossa, että asioiden tutkimuksen tuloksena, ei ruuhkamaksut ole aiheellisia ja toteuttamiskelpoisia. Vihreät tosin meinaavat nostaa tämän ruuhkamaksuasian ihan vaaliteemaksi ensi vaaleihin. Melkein käy sääliksi.... siis melkein :poff:
     
  11. rane58

    rane58 Double Gearhead

  12. Naxu

    Naxu Double Gearhead

    Olisiko sitten jokaisen sananvalmiin aika naputella viestiä tuonne liikenneministerille.... http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011070 ... 5_uu.shtml

    Oman sähköpostini hänelle jo laitoin, saatanan vasurikommari huutelee ituhippiäisten p*rseitä nuollen ruuhkamaksuja työssäkävijöiden riesaksi. Sehän kuihduttaa Helsingin keskustan kokonaan. Ja kaiken lisäksi tuo eukko ei edest ymmärrä mistä normi duunari rahat moiseen maksuun ottaa -> muusta kulutuksesta. No mitäs se tarkoittaa kun aletaan tinkimään kulutuksesta -> käytetään vähemmän palveluita + ostetaan vähemmän. Mitäs se sitten tarkoittaa -> vähemmän asiakkaita yrittäjillä, joka taas tietää lisää ja lisää työttömiä.

    taitaa nykyhallituksen tavoitteena olla vain ja ainoastaan työttömien määrän maksimoiminen...
     
  13. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    ^Ompas toikin akka näköjään sekaisin. Mistä ihmeestä näitä sikiää. Mä epäilen tonkin tulleen jostain kaukaa böndeltä ja nähdessään yli kolme autoa kerrallaan se on keksinyt sanan ruuhka :mad:

    Onneksi tosta on vielä pitkä matka noihin ruuhklamaksuihin. Ja veronmaksajien kukkarollehan sitä sitten pakollisen työmatkakulun muodossa mennään. Ketähän sekin hyödyttää. Helsingin kaupunkia ja ilmeistä perustettavan yhtiön johtoa :wc:
     
  14. KarvaTurpa

    KarvaTurpa 1st gear

    Komppaan kumpaakin ylläolevaa kirjoittajaa. Juuri noin ruuhkamaksut pitääkin olla. Harvemmin täällä Jumalan selän takana muutenkaan mitn ruuhkia ole... :rotfl:
     
  15. ata

    ata Gearhead

    Itse olen asunut mm. Hämeessä, pk-seudulla, Tukholmassa ja Pariisissa ja käynyt ympäri maailmaa eri paikoissa. Suomessa ei tosiaan oikeita ruuhkia ole, nekin muutamat jonot joita jossain joskus hetkittäin näkyy ovat vain liikennevalojen pysäyttämiä autoja tai tietyön tai jonkun poikkeuksellisen järjestelyn ansiota.

    Ja sitten on toki näitä tahallaan tehtyjä sumppuja joilla yritetään "vähentää" liikennettä, mutta todellisuudessa niillä vain tehdään niitä "ruuhkia" joihin voidaan sitten vedota näissä puheissa, siis kun aiemmin jo olemassa olevia kaistoja suljetaan ja rakennetaan siihen tilalle joku betonikoroke tai pensas ja näin saadaan entisen kahden kaistan tilalle yksi ja avot, "ruuhka" on rakennettu jälleen tarkoituksella.

    Ja kun vielä itsekin asun täällä Pohjois-Helsingissä ja käyn töissä Espoossa, ei sinne mitään suoria bussi- tai junalinjoja mene. Julkisilla kulkiessa minulla menisi noin yhden työpäivän verran enemmän aikaa viikossa pelkkiin matkoihin, ei sekään aika "ilmaista" ole, kun pitäisi siirtyä "kuusipäiväiseen viikkoon" kun se kuudes työpäivä menisi busseja odotellessa ja niissä istuessa ja vaihtaessa. Ruuhkaa ei niihin aikoihin kuin itse töihin menen näy (liukuva työaika). Se julkisen liikenteen poikittaisliikenne kun on mitä on (siis sitä ei ole), lähes kaikki bussit menevät säteittäisestä keskustaan, niin myös ne bussit joita itse joudun käyttämään jos töihin niillä menisin. Kokemus ei ole kovinkaan miellyttävä eikä nopea.

    Pariisissa näin ihan oikeita ruuhkia päivittäin ja siellä käytinkin julkista liikennettä itse, mutta siellä se myös toimi ja mm. metrolinjoja meni ristiin rastiin. Hidasta se töihin meno ja sieltä pois pääseminen oli sielläkin, en ymmärrä miksi täällä pitäisi keinotekoisesti pyrkiä samaan, kun autolla täällä pääsee murto-osassa julkisten ajasta, toisin kuin esimerkiksi siellä Pariisissa.
     
  16. ari vw

    ari vw Gearhead

    Pöndellä asuvat nyt eivät (halua) ymmärtää että se metro ja ratikat auttaa ehkä 5-10% alueella liikkuvia. Jos asuu helsingin kantakaupungissa
    ja on töissä samalla alueella niin ratikalla voi päästä lähelle.
    Itse ajan nyt Tuusulantien varresta vanhan porvoontien varteen. 12km.
    Autolla 12 min. (aamulla yksi liikennevalo pysähtyminen)
    Bussilla 50min. ja 23km. HSL. reittioppaan mukaan päästötkin ovat pienemmät omalla ajaessa-kas kun reittikin on suorin. 1,7 kg/2,3 kg.

    ps. tällä viikolla polkupyörällä. 35min.suunta.
     
  17. homer

    homer Double Gearhead

  18. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Emmeköhän me pöndeläisetkin sen ymmärrä... Taitaa suurin ruuhkamaksujen kannattajaryhmä löytyä sieltä pääkaupunkiseudulta, mielestään "edistyksellisesti" ajattelevasta ihmisryhmästä, nimittäin Vihreistä. :odroll:

    Moniko siitä sakista käy sitten töissä, onkin ihan eri asia.
     
  19. ari vw

    ari vw Gearhead

    Juu-ne jotka ei käy töissä ja hengailee vaan steissillä.... autothan haittaa
    esim picnicin pitoa mannerheimintiellä.
     
  20. barfly

    barfly Gearhead

    Se on vaan aika kornia, että Niinsanottu työväenpuolue puhuu tollaista paskaa.
    Että ruuhkamaksut tänne sen takia, kun täällä on ruuhkat ja hyvin toimiva joukkoliikenne.

    Siis mitkä?

    Se on kumma, kun tähän maahan ei saada järkeviä poliitikkoja.
    Mutulla mennään, kun se on niin oikein muuta maailmaa kohtaan.

    Nykyinen liikenneministeri on aivan perseestä!

    Ja piste!
     

Kerro tästä muillekin!