Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. uti69

    uti69 1st gear

    Itse kiristin vähän simpukkaa ja auto alkoi pysyä tiellä :p
    Ei huojunut, kuin 80-luvun picup mosset :poff:
     
  2. kempsu 4x4

    kempsu 4x4 1st gear

    Ne onki niitä hai performanssi vehkehiä jo sitte :poff:
     
  3. jallu80

    jallu80 1st gear

    Nonnih. Eilen tuli sitte viimeinki tilattua korinkorotussarja ja taka- akselille se korotuspalikkasarja. Viis tuumaa pitäs tulla yhteensä korotusta. Mitähän muuta tuohon keksis? Seuraavaks pitää alkaa varmaan jenkeistä kuolaamaan sitä kunnon korotussarjaa. Onkos se nyt niin että soveltavat noihin kuormikkaisiinkin AKEN:n ohjeen mukaan henkilöauton korotussääntöjä? Vai onko se leimakelmin mielivaltaisuudesta kiinni. Kun toiset sanoo että sehän on kuorkki, korota niin paljon kuin haluat. Kunhan ei ylitä 4,2m. Ja sitten on kuulunut että kässittelevät nämä kevytkuorma-autot henkilöversion säännöillä.
     
  4. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    perkeleen varkaat :mad: :soosoo:
     
  5. kojo

    kojo Gearhead

    ???????????? :-? :-? :-? :-? :-? :-? :-?
     
  6. hyeena

    hyeena 1st gear

    Jotkut tosiaan soveltavat, ja Trafi on kuulemma väkäämässä aiheesta ohjeistusta (en vielä bongannut aken sivuilla).
    Helpoimmalla pääsee kun käy eka kysymässä "kun tää on maastokuorma-auto niin eikös tätä saa muutella aika vapaasti?" ja jos vastaus on että "ei, henkilöautojen määräykset koskee" niin sitten siirtyy seuraavalle konttorille tai alkaa kyselee että mihinkäs lainkohtaan tuo perustuu?
    (myöskaan Trafi ei ole lain yläpuolella, eli eivät voi vaatia sellaista mitä ei ole lakiin kirjattu)
     
  7. freeride

    freeride Gearhead

    jotain muutosta vissiin on tullu jo...Ram 44" fillareilla kilvissä..ja trafiin soiteltu leimaamisen aikana,katsastus oli kestäny 5 tuntia :lol:
    http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=85336
    http://forums.offipalsta.com/attachment ... 1308567844
    saas nähdä kuinka nopeeta toi touhu torpataan..
     
  8. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    no helvetti, ne avas ovet lukkoja ronklaten. sitten veivät sisältä elektroniikan :mad: ei edes mustalaisten karkotin kelvannu (ei sama mutta vastaava -->http://www.varusteleka.fi/product/veitset/ontario-usmc-knife-fighting-and-utility/_32U0KU3OY ) :lol:

    työkalupakkia oli kans tutkittu, sieltä kelpas matkaan vain ruuvauskärkisarja ja sen jälkeen pakki laitettu takas omalle paikalle... :eek:

    mutta onneksi menivät nätisti sisään ja eivät särkeneet pahemmin paikkoja
     
  9. AtAi

    AtAi 1st gear

    Mistä tilasit, mitä makso?
    Määki haluan tota ainakin ton verran ylöspäin. Vai ootanko että viikonpäästä tilaat suurempaa korotusta niin saan noi edullisesti poistettua sulta?

    Tars vähän korottaa että sais jotku 285/75 kumit alle että pääsis savea lennättää, nykysillä 245 lentää savi jo asfaltilla ja ei uskalla kohta enää asfaltilta poistua kunnei pääs takas :rotfl:
     
  10. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Sen enempää nykyhintoja tutkimatta pidän edelleenkin niitä korinkorotussarjoja aivan käsittämättömän kalliina... Ite tekee samat osat parissa tunnissa ja kustannukset on kymppejä. Oma sarjani makso n. 5€, tosin tarvikkeet löyty töistä.
     
  11. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    mites nuo pikcupit, tartteekos niitä korottaa että mahtuu 315-75-16 pyörimään alla raapimatta mihinkään kiinni?
     
  12. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    ei se pick-uppi sen korkeampi ole kuin Suburbani, pidän kyllä melkoisena ihmeenä jos vakiokorkeudessa olevassa autossa mahtuu 315/75/16 rengas pyörimään joka asennossa. 285/75/16 mahtuu välttävästi sopivalla vanteella (eli kapea ja sisäänpäin levittävä), silloinkin joutuu hieman leikkelemään edestä sisäänjouston takia. Mun entisessä Subbarissa oli 4" alustan korotus, eikä mahtunu siinäkään pyörimään 315-renkaat ilman leikkaamista... Tosin ongelma tuli vasta ääritilanteissa, ei katuajossa.
     
  13. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    joo niin se voi olla, että ääritilanteissa alkaa ahdistaa renkasta :-?

    ei ole ainaskaan vielä nappassu kiinni mihinkään, pellolla käyty+ jotain lievää... pääasiassa maantiellä
     
  14. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Äkkiseltään katottuna raimon auto on ihan vakiokorkuinen, tosin eipä noista kuvista varmaks pysty sanomaan. Pieneltä näyttää kyllä renkaatkin...
     
  15. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    just sitä laskeskelin eilen, että mitäs kokoa nuo 315-75-16 vastaa tuumakoossa... 33" vai jotkin muut? n. 85 korkeat ovat renkaat ja kaaren yläosaan on aavistuksen vajaa metri.
     
  16. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    315/75/16 vastaa 35x12,5 rengasta, eihän se mitään kovin vaikeata matikkaa ole. Jos rengas on n.85 cm korkea niin eiköhän se ole ns. merkintänsä mukainen, renkaissahan on aika eroa todellisuuden ja valmistajan ilmoittaman koon välillä... Jotkut renkaat on jopa paljon isompia mitä kyljessä lukee :rotfl:.
     
  17. estonian

    estonian 1st gear

    Onkos se niin, että tollasta neliveto pick-uppia saa hinata, jos saa sen vaan kytkeytymään siitä kepistä mistä veto valitaan neutraalille?
     
  18. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    joo, no näin sain tulokseksi myös. onhan joissakin sitä heittoa jonkin verran...

    muistelisin, että öljytikun päässä on jokin tiiviste... onko näin? meinasin vaan, ku tuli cdr palikka vaihdettua jo ja ei ollut vaikutusta. tai sitten menee koneremontti vielä myynti liikkeen piikkiin jossain vaiheessa, kuten kova yritys saada polttoainevuodot kuriin liikkeen laskuun :rotfl: voi olla vielä jossain vaiheessa :argue: :poff:
     
  19. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Jos jakolaatikon tökkäät vapaalle niin siihen se veto katkeaa, eli ei päälaatikko pyöri.
     
  20. estonian

    estonian 1st gear

    kiitos, tämäkin asia tuossa mielessäni pyöri, kun lähdin vanhalla kötöstimellä taittamaan vähän pidempää taivalta 8)
     

Kerro tästä muillekin!