Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. vesaku

    vesaku 3rd gear

    Eipä taida kenelläkään olla tietoo noista aurauskulmista...
     
  2. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    kokeileppa käyttää hakua. Asiasta on ollu moneen kertaan puhetta, mäkin löysin ne helposti tossa pari kuukautta sitten kun ite tarvin sitä tietoa. En jaksa nyt kännykällä ruveta ettimään niitä :rotfl:
     
  3. palontie

    palontie Double Gearhead

    Nyt vihdoinkin kaikkien ongelmien jälkeen takailmastoinnin Kaikki vermeet on vaihdettu!Oli väärää osaa ja paskaksi menneitä kierteitä ym.Maanantaina olisi koeponnistus ja täyttö,vähän hirvittää lauhduttimen vialliset kierteet,ei jäänyt ehjäksi kuin noin viisi kierrosta.Ne jotka noita putkia ja muita liitoksia rupee irroittamaan niin suosittelen kunnon lämmitystä ja kylmäspraytä perään se auttaa,tosin tuo ei kannata niissä liitoksissa joissa on lähellä kumiletkujatko se prässiliitos hajoo herkästi lämmöstä.Ehkä kaikkein paras olisi dremelillä mutterin halkaisu yhdestä tai vaikka kahdesta kohtaa siitä se sitten irtoo.
     
  4. kuutio

    kuutio Gearhead

    :eek: burbani pelotteli eilen, välillä nykäs ja vähä niinku tehot hiipu
    pitkän ajon jälkeen kaupan pihasta tosi laiska startti,mietin että kyllä ainakin akuissa pitäs olla virtaa ton pitkän ajon jälkeen, että mikä ny iski

    perillä pelti auki ja kas, kaks akkukaapelia löysällä

    noi S...TANAN mätänetin adapterit :wc: :wc: pehmeetä valua

    jos yrität kiristää kunnolla nin korkkaa kierteet, muuten löystyy tärinässä

    eiks noitten pitäs olla laatua kun ovat oikeen taiwaassa tehdyt...
    ja miks paketissa ei voi tulla tuumasia ruuveja mukana, niitä kun ei joka kilopultista löyrä

    noo onneks kerrankin helppo vika laittaa
    täytyy joskus päivittää noi kaikki päävirtajohdot ja kunnon kengät akkuihin
     
  5. palontie

    palontie Double Gearhead

    Paljonkohan menee 96 takailmastoituun subbeen kylmäainetta ja muita litkuja?On menossa täyttöön maanantaina niin helpotetaan huoltomiehen taakkaa :D
     
  6. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Mä oon jokaisesta Letukasta ensimmäisenä heittäny mettään ne ameriikan pojan akunkenkäviritelmät, on ne niin :wc:... Niihin on vielä helvetin huono laittaa starttikaapelitkin kiinni, ei sillä että ite tarttis mut jos vaikka antaa hyvää hyvyyttään johonkin corollaan sähöä :rotfl:.
     
  7. controlli

    controlli 1st gear

    taitaa olla toivotonta saada vakio korkuiseen suburbaniin sopimaan 275/70/18 renkaita? vanteen leveys 9.5" et -15,ovat kuulemma dodge pikupissa olleet.

    Paljon jäähdytysnesteen tilavuus on tupla-ilmastointi vehkeessä?
     
  8. palontie

    palontie Double Gearhead

    26litraa vaan :D
     
  9. simhas

    simhas 3rd gear

    Olisikohan ohjaustehostajanpumpulla päivät pikkuhiljaa lopussa kun tyhjäkäynnillä saa kääntää rattia ihan olan takaa ja tehostaja pitää melkoista korinaa. Kierroksilla vielä pelaa melko hyvin. Vaihdoin tehostajaan uudet oljyt mutta ei ollut mitään vaikutusta. Mistähän kyselisi uutta pumppua. Tuli ostettua Tyfoon merkkiset uudet kesärenkaat 265/70/16 ja on todella miellyttävät ja hiljaiset renkaat ajaa, vaikka kyljessä lukee "made in Taivalkoski"
     
  10. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    dodgeen menee 24l ja ei oo edes tupla ilmastointeja :poff: :rotfl: 8)
     
  11. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    Re: Olisko serkun...serkku

    Noo kyllä siinä Dotgessa (jonka pellin alle kattelin) on kunnioitusta herättävä välijäähdytin,joten "poppaa" löytynee ja öljysuodattimellakin oli kokoa mukavasti (2xGM:n) jotka ovat positiivisia=hyviä teknisiä ratkaisuja. Varmaan sieltä tarkemmin tarkasteltuna muutakin +++ löytyy :eek:

    Siihen käy samat vanteet kun Subbeen ja jarrutkin on melkein samoista osista tehty ... joten kai se vois olla jollain tavoin kaukaista sukua... pikkuserkun serkku :rotfl: siksi kai sepikin täällä meidän joukossa viihtyy :poff:[/quote]kaivelin vanhoja ja löysin tämmösen :-? :( 8)
     
  12. Pedro81

    Pedro81 1st gear

    Tähänkin kysymykseen muistaakseni wikistä tai fsd foorumilta löyty tiedot mut tais olla 96:seen 1,9 kg ainetta ja 330 ml öljyä mikäli täysin tyhjä järjestelmä ja kompura uus..
     
  13. hyeena

    hyeena 1st gear

    Jep, itse en vedä tiukkaan juuri korkkauksen takia, mutta kerran viikossa varmistan että ovat kiinni. Kato ettei siellä joku liitin jää vähän kanttaamaan, tärinä saa silloin liitoksen löystymään, sen jälkeen kun yhden tuollaisen löysin niin viikottainen kiristys vaihtui tarkastukseen. Tiedä sitten miten jousiprikka toimis tuollaisessa?
     
  14. hyeena

    hyeena 1st gear

    Vakioahtimella 620CFM (17.5 m3/min), ei oikeasti noin paljon mutta tuon enempää ei sen läpi kulje joten ei tartte kuulerinkaan.
    2.5" imuputki tuolla ilmamäärällä virtaa 300fps eli on aika bueno, 3" virtaa paremmin mutta on liian iso matalammille virtauksille.
     
  15. minimake

    minimake 1st gear

    Mikähän neuvoksi kun mamman koira-AUTO tekee välillä ajon lopuksi sen että heittää vettä ulos vaikka koko ajan lämmöt ovat ok?
    Termari ja tiiviste on jo tallissa mutta meneekö vesipumppu tai muutakin vaihtoon, ja pitäiskö vaihtaa anturi samalla jos se oikutteleekin vaan?
    Onko myös joku kikka3 niihin takajarruihin kun piti kurkia sinne rummun sisään muttei suostunu rumpu lähteen irti, heiluu vähän kyllä, jossain joku säätö? :oops:
    Minkäkokoinen kuusio sinne etujarruun sopii, ilmeisesti joku tuumanen kun ei 9mm mistään saa...
    Ja kyseessähän on 1994 6,5td 2500 SUBI
     
  16. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Onko paisuntasäiliön korkki kunnossa? Voihan se tietysti olla kansivikakin... Haiseeko neste pakokaasulle? Ei kuitenkaan ole öljyä seassa...? :eek:

    Etujarruihin tarviit tuumasen kuusiokoloavaimen, mars kauppaan. Koko vois olla ulkomuistista heitettynä 3/8". Kannattaa ostaa samantien koko setti, saatat tarvita jossain muuallakin. Ainakin Bondhusilta saa hyviä sarjoja.
    Muutenkin lähes joka paikassa on tuumaiset kannat mutta milliset kierteet.
    Näin insinööri sen on suunnitellut. Loogista, vai mitä?

    Jarrukenkiä pystyy säätämään jarrukilvessä olevasta reiästä, kokeile säätää hieman kauemmas jos sillä lähtis...
     
  17. palontie

    palontie Double Gearhead

    Ei riemulla rajaa kun kylmällä subulla ajaa!! :rotfl:
     
  18. kuutio

    kuutio Gearhead

    joo siinon sekä auto että kuski tosi cool :poff:
     
  19. palontie

    palontie Double Gearhead

  20. palontie

    palontie Double Gearhead

    Varsinkin kuski, ja takaosaston dogit! :rotfl: Täytyy vaan toivoa että litkut pysyis sisällä pitempään kuin tämän päivän,sain onneksi puhuttua että koeponnistavat pitempään kuin normaalisti tiedä sitten auttaako.
     

Kerro tästä muillekin!