Röyhkeä -71 SS Chevelle 454 alkoi härnäämään.....

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja C5_Z06, 12.6.2007.

  1. studio57

    studio57 Gearhead

    äkkiä uutta ristikkoa ja hyvinkäälle näyttään jaguaarin munia. !!
     
  2. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Jaggen ajot tältä vuodelta ajettu. Parkissa olllessaan sitä rutattiin. Ei tahallaan ja se korvaa. Loppu hosuminen sen kanssa mitä nyt tuli hosuttua liikaa. Saatiin räyhäämään se ok. Nyt talliin ja rauhassa tekemään sitä ilman hosumista. Meillä on vielä vuosia yhdessä edessämme.
     
  3. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Samperi, maksoi satasen lahjoa naapuri mutta onnistui!

    Tässä vakoilukameran kuvaa:

    [​IMG]
     
  4. rane58

    rane58 Double Gearhead

    ^-No, voi perkule! :eek:
    -Kyllähän Jagge vielä kesällä karjahtelee...? :wink:
     
  5. studio57

    studio57 Gearhead

    Johan on huonoa tuuria, onneksi onnettomuuden toinen osapuoli oli fiksu niin jagge saadaan kondikseen ! voimia
     
  6. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Heh heh, Jagge näyttää kuvissa paremmalta kuin se oikeasti on. Niin nytkin. Pläkkäri kävi tekee arvion (no huh) osat löytyy Englannista (no huh huh!) ja vakuutus korvaa. Aikaa menee ja samalla laitetaan muutkin mätäpaikat kuntoon ja väri vaihtuu.
    Ranekaima se räyhää nyt ja tulee räyhäämään vielä kesäisin.
    Masi voimia siinä on.
    Meillä on vuosia yhdessä vielä edessämme, vaikka puoli vuotta kerrallaan mennään. Kumpikin vielä nyt vähän romuna, mutta todella voimissaan ja kovaa mennään vielä. Räyh!

    ---------------------------------------------------------------------
    ***JOS EI PIENELLÄ NIIN SITTEN ISOLLA, RÖYHKEÄ #2***
     
  7. exchevelle

    exchevelle Gearhead

    Miten Hemin kannentiivisteiden kanssa kävi? Alkoivatko pitämään "oikeilla" tiivisteillä vai joutuiko työstämään dekit/putket 0-tasoon?
     
  8. studio57

    studio57 Gearhead

    juuu.. eteenpäin menossa ollaaan :=)

    [​IMG]
     
  9. studio57

    studio57 Gearhead

    [​IMG]

    Rebel lähetti kuvaterveisiä ja seuraavan Viestin saatteena :
    Voita Pekan Vette viikoksi
     
  10. Riku Rotten

    Riku Rotten 3rd gear

    Pekan vette ompi C5 ja toi kuvassa oleva on C6. Juu, pilkunviilausta...
     
  11. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Elämä jatkuu, vaikka osaltani täällä onkin ollut hiljaista.

    Tulevana perjantaina olisi tarkoitus taas poiketa Kauhajoella räkreissaamassa, tällä kertaa natsimersulla. Pitäähän sillekin saada aika. Ja 'notta aika olisi hyvä, ajattelin jättää hardtopin paikalleen.

    Oikea syy hardtopin käyttöön on tietysti se, että rätti ei laske alas kuin manuaalisesti. No, täytyy käydä lukemassa katon vikakoodit, mikä mahdollisuus toki löytyy wanhastakin eli pian 18 vuotta täyttävästä autosta. Ei siitä rättikatosta muuten ota pirukaan selvää. Kokeilin nimittäin jo. Ei tullut kuin ongelmia, varsinkin kun vetäisin fingerporimaisesti kultamokat. Vaikken kaffista niin piittaakkaan, vai oliko se kaffia ollenkaan...

    Jotain muutakin uutta tiedotettavaa on. Lähden opiskelemaan pariksi vuodeksi Tampereelle. Ja sekös aihettaa pieniä rajoituksia harrasteautotoimintaan. No josko se olisi sitten haastajan aika pitää autonsa kasassa sen aikaa. Tässähän mennään tavallaan vuorotellen, eli aina kuin toisella pelit laulaa niin toisella ne on - miten sen nyt sanoisi - työn alla.

    Opiskelijana Tampereen teknillisessä yliopistossa joudun taas palauttamaan matematiikan mieleeni. Onneksi vain ne kaksi pahinta pakollista kurssia on suorittamatta. Mutta eiköhän se siitä. Aloitinkin jo palauttamaan mieleeni matikkaa ja fysiikkaa hieman epäsuoralla tavalla eli tutustumalla Engine Analyzer Pro -softaan josta versio 3.9 on nyt käytössä. Softallahan voi mallintaa mm. ahdettuja moottoreita vallan mielenkiintoisesti. Ja jos sattuu olemaan portatut kannet hyllyssä (ja mullahan on), voi arvot syöttää softaan ja alkaa laskemaan. Tai siis se ohjelma laskee. Sopivasti myös keskipakoahtimia on valmiina ohjelmassa, kuten myös ilmeisesti sadoittaan nokka-akseleita.

    Kun pääosin itse perehtyy LSx-moottorien virittämisen ihmeelliseen maailmaan, sattuu aina joskus kämmejä. Siksi on hyvä olla varamoottori. No nyt tilanne on se, että osia on melkein riittävästi kahteen moottoriin. Hankaluutena vaan on, että mitäs mä näistä ny oikein haluan.

    Jos ajatellaan ihan pro-moottorinrakennusta, niin perse edellähän tässä olen menossa puuhun. Kummatkin kansiparit kun on jo portattu. Tämä siis ennenkuin vielä tiedän mitä oikein haluan näiltä moottoreilta. Älkää tehkö näin, vaan tehkää asiat oikeassa järjestyksssä.

    No, minä en tee. Ja nyt pitäisi päättää, haluanko toisesta moottorista korkealle kiertävän vaparin ja toisesta aivan kuin vakion ominaisuuksiltaan mutta ahdetun eli sopivan tehokkaan. Vai pitäisikö sittenkin olla hieman rallinokkaa ahdetussa ja vaparissa taas...vai pitäisikö sekin ahtaa...?

    Onneksi spekulointi Engine Analyzer Prolla ei maksa mitään. Tässä alla esimerkki missä pähkäilen pitäisikö pikkumoottorilla mennä vakionokalla vaiko kevyellä ahdinnokalla...melkein sata heppaa eroa kuitenkin huipputehossa:

    [​IMG]

    Tällainen paketti tuli jokin aika sitten parvekkeen soffalle:

    [​IMG]

    Portatut LS6-kannethan ne siellä:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Kävin mielenkiinnosta mittaamassa miten leveä vakio LS6-imusarja on, ja sehän on sen 25 milliä...:

    [​IMG]

    ...kun taas FAST 90 mm oli 27 milliä, ja miten sattuikaan...:

    [​IMG]

    ...niin myös noi portatut LS6-kannet olivat imukanavan leveydeltaan 27 milliä. FASTin imusarja siis mätsää täydellisesti portattuihin kansiin leveydeltään.

    Vaan mun toiset portatut kannet, kuvassa vasemmalla ja hieman kuvakulmasta johtuen hämäten kooltaan, ovat jo 29 milliä leveät...

    [​IMG]

    ...ja kun ajattelee, että noita kansia vasten on ollut aikanaan 4 milliä kapeampi LS6-imusarja, niin ei se ainakaan hyvää ole tehnyt virtauksille.

    Tästä sillisalaatista pitäisi siis saada aikaiseksi kaksi vireää moottoria. Vielä kun saisi päätettyä millaisia niitten pitäisi olla luonteeltaan.
     
  12. studio57

    studio57 Gearhead

    onneksi olkoon Pekka opin ahjosta... vai mersua sitä ollaan jo kiihytys radoille viemässä... harmi kun meillä silloin ensitapaamisella oli kuusen valot eri suuntiin olisi sekin asia tullut hoideltua jo siinä samalla.
    hyvällä tuurilla pongahdan perjantaina mestoille kurkkimaan tuota hurjaa suorituskykyä.
    mun pitäisi muutenkin pistäytyä sun työnä kun säätämässä tuo hummerin nopeusmittari uusien renkaiden kanssa kohdalleen kun nyt nopeusmittari on turhankin positiivishenkinen mittari= 100km/h ja nopeus= 80km/h navigaattorilla.
    huomenna menen ehkä ermon ja vaimon kanssa powerparkkiin ja haetaan se hummeri viimein sieltä lootahuollosta. jep kyllä on sekin kestänyt ja toivottavasti myös tulevaisuudessa kestääkin.

    pieni valon tilvahdus on myös tapahtunut Chargerin kanssa ja konetta on tänään pikkasen pyöriteltykin ihan ajoneuvon oman sähkömoottorin voimin.. jos luoja suo ja viimein vie mustat pilvet auton yltä kauas pois niin kohta pitäisi jo moottorinkin hurahtaa viimeinkin käyntiin. välillä kävi jo mielessä ruveta siihen tilaan nastarenkaita kun pääsiäisen valmistustoive on hiukan siirtänyt eräpäiväänsä.

    pieni valon tilvahdus
    [​IMG]

    ps. koitin joskus rakentaa maailman suuritehoisimman moottorin tuolla samaisella sovellutuksella ja pääsinkin melkein 6000hp ennen kuin se aina kaatui :) resepti on kuitenkin tallennettuna ...heheheheh...
     
  13. olds-36

    olds-36 1st gear

    Chevellen kohdalla ei ole kyllä valot hirveesti vilkahdellu eikä tuikkinu....kesä....se perhanan "muka kiireinen aika" :D No mut onneksi eipä ole Masikaan paljoa hiillostanu, siitä suuri kumarrus herralle.
     
  14. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Oot varmaan käyttänyt Comp Camsin CamQuestia tai sen edeltäjää Desktop Dynoa. Toki näyttäväthän nekin suuntaa, mutta kaatuvat joo tuollaisilla tehoilla... :)
     
  15. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Eiköhän tämä onnistu aika helposti. Kovin loogista ei säätö kuulemani mukaan aina ole, mutta kokeillaan, kokheillaan.
     
  16. studio57

    studio57 Gearhead

    luulen että orkkis mittari arvo on kohtuu lähellä.. nyt kun on matalammat pyörät. voisi koettaa niitä alkup . laatikon asetuksia mitkä mulla oli.
     
  17. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Kuvitella, elämä jatkuu. Käsittääkseni se ei sulla ole vakavasti ole ollut katkolla? Niin kun mulla oli jajopa säälipojoja hain? Helvin portilla kävi. Täällä olen ja jälän halusitte eli ette.

    Sulla motteja osina eikä tierä mitä tekis? Ja vaan yks Auto eli toi uurempi mikä oli edellisellä sivulla VOITA PEKAN VETTE VIIKOKS.
    Siihen et vastannut. Sinun ei tarvii vastaa typeriin repelin heittoihin. Soitin. Ruotsissa olit. Tiesin että kohta tulee käyriä ja niin niitä tuli. Tosin vihjauksia..
    Niin kuin sula aina..
    Vai nyt ois pari mottii osina eikä tiärä mitä niistä tekis, varsinkin kun on "vain" yksi auto eli Z mihin sitä laittais? Kuvitella, vain yksi auto mihin olis mottivarioita että riittäis.
    Kuvitella, Lambo toicisstaas vihaat etkä kerro suoraan 250 Ferrrista..

    Masilla on Lambo ilman mottia letukan motinkiinnityksillä. Tai ois siihen se ylihintainenelssoni.

    Ok, vihjailkaa lisää. Se on tän jutun suola kun Pekka pitää mua hullua vai onko meitä muitakin??

    Ja lopks, vaan toiv ei sun jutut lopu. Kui sää uskallat lähtöö punisee tampeereeele opiskelee? Käy su naapuriltas Kanafarmi HH kysymäs. Se aina ku joutuu ajaa punase tamperee pahki nii se ajaa ove lukos ja täysii.

    no No. Ny loppu repeli tyhmät.
    Pekka lähtee kaheks vuodeks kouluun (?) mikä susta tuloo isona?
     
  18. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

  19. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Tämä ilmeisesti napsahti kirurgisen tarkasti kohdalleen tänään. No toki en minä sitä tienny, pelkkä arvaushan se eka (arvo) oli. Mutta niinhän se on, että vasta kokeiltuaan tietää.
     
  20. studio57

    studio57 Gearhead

Kerro tästä muillekin!