Ilmakompressori ei käynnisty issekseen.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja Turnn, 20.4.2011.

  1. Turnn

    Turnn Gearhead

    Strong line kakspyttynen kompressori lakkasi starttaamasta automaattisesti vaikka paine laskee. Kun käyttää käsikytkintä välillä off asennossa niin sitten taas pärisee ja sammuukin niinku pitää.
    Painekytkin hajalla? Jotain jumissa?
     
  2. Otto

    Otto Gearhead

    Se painekytkin on yhdellä ruuvilla kiinni, avaa se, siitä näkee heti kaiken mitä tarttee. Tälleen etänä arvuuttelisin että yksi johditimista on sulattanut navan ja sulanut muovi estää katkaisijan liikkumisen.

    Uusi painekatkaisija maksaa IKH:lla 47e, kysy minulta miksi tiedän...
     
  3. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    eli kompura ei käynnisty itekseen niin kävin tilaamassa painekytkimen.
    mutta nyt askarruttaa et mitä nämä 2 ympyröityä juttua on?
    eka
    [​IMG]
    toka
    [​IMG]
     
  4. juko7

    juko7 Double Gearhead

    ei aavistusta kun ei omassani ole tuommoisia noissa paikoissa? pura ja katso mitä niissä on sisällä? mutta onko toi Suomen Ilmapuristintehtaan kompura? Onnittelut hyvästä valinnasta jos näin on 8)
     
  5. SamiL

    SamiL Gearhead

    Vähän näyttäisi ylipaineventtiileiltä, ovat vain niin pölyn peitossa. Yleensä venttiilin karassa on päässä semmoinen avainrenkaan näköinen rengas, josta vetämällä pääsee kokeilemaan, ettei se ole jumissa.
     
  6. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    en tullu hullua hurskaammax vaikka purinkin, eka saattas olla joku säätöventtiili?
    kuva alla (klikkaamalla isommax)
    ja toinen ylivuotovena ku siinä on reikä pystytapissa?
    oon käyttäny tota 12v, nostanu paineet 8kiloon ja sammuttanu ja sit suhuttanu.
    löyty tyyppikilpikin ja esite vuodelta 1939 netistä, näyttää tuon esitteen pytyt pienemmiltä
    verrattuna painemittariin kuin mulla tai näköharha :-?
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  7. pumpuli

    pumpuli Gearhead

    eka näyttää ylipaineventiililtä
    toka säätää säiliön painetta,mitä tiukemmalla,kovempi paine
     
  8. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    Kiitos kaikille vastaajille, tulin taas vähän viisaammaks :-?
     
  9. sbm396

    sbm396 Gearhead

    Lisätään viälä se että toisessa kuvassa näkyvä putki näyttäis menevän sylintereille eli voisko tämä olla se tyhjennys systeemi kun kompura sammuu paineet pääsöö pois helpottamaan seuraavaa starttia
     
  10. Miulla on samannäköinen kompura vuodelta 40 , mutta taitaa olla sitä mallia "50" eli tuotto jotain kuution verran...

    25set nallit lähtee käynnistettäessä seinästä , moottori on tyyppikilvenmukaan 11kw.

    Noi sylintereille menevät letkut on venttiilien kevennysletkut ja toi venttiilihässäkkä on säädettävä ohjausventtiili sille kevennykselle , eli kun haluttu max paine saavutetaan , jää koko komeus pyörimään mutta imuvena jää auki jolloin laite pyörii ilman kuormaa , ja kun paine laskee hystereesin alle ,kytkeytyy imuventtiili jälleen toimintaan.

    Hienoja vehkeitä ,ja maaseudulla ilmajohtojen perässä kun olen ,niin naapurikin voi seurata männän ylhäälläkäyntiä valojen vilkkumisesta :rotfl:


    Oho , hyppäsin tähän tuolta vanhat koneet aiheesta ,ei nyt liity tähän topicin aloittajan kyssäriin paljoakaan...
     
  11. koo koo

    koo koo 1st gear

    Laita tähti/kolmio käynnistimellä, niin pysyy nallit taulussa.
     
  12. On jo :lol:
     
  13. koo koo

    koo koo 1st gear

    Ja silti polttaa paukkuja??
     
  14. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Pitäis kyllä lähteä kevyesti 25 A:n nalleilla. Naapurilla on 1.5 kuution tuotolla ja 15 kW:n moottorilla oleva Suomen Ilmapuristimen tekemä antiikkikompura jota oon lainaillut ja sekin toimii 25 A:n sulakkeilla. Onko automaattinen tähtikolmiokäynnistin ja säädetty liian hätäiseksi?
     

Kerro tästä muillekin!