Missä on nuoret harrastajat?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Otto, 28.12.2003.

  1. JnZm

    JnZm Gearhead

    Kahden vuoden väsytystaktiikka on tainnu toimia, kun nykyisen Neonin tilalle pitää emännän saada sitten "ilmastoitu, ja joku jenkki se olis kiva olla, minkäs hintasii ne 300M:t on?".

    Tuosta Mopar-innosta en tiedä, miten sen sais näihin GM-tuotteisiin kun olis pick-uppia ja Camaroa jo... Silveradosta kyllä piti, kun on iso ja piti pahaa ääntä. Camaroon ehkä putkivirityksiä niin muija on sulaa vahaa?
     
  2. Rockin' Reptile

    Rockin' Reptile 1st gear

    Kai minutki voi vielä tänne laskea ku oon vasta 24, tai ainakin haluan ajatella olevani vielä nuori :lol: Alla on -65 impala ja ollut vuosien saatossa jos jonki näköistä härpätintä.

    Kyllä nää jenkit kiinnostaa moniakin, mutta sen oon huomannu et monelle se ei oo iskenyt kun ei ole ikinä päässyt jenkin kyytiin. Kuten tuossa yks kyytiläinen tuumas et aina oon näitä katellu mut ikinä en oo kyytiin päässy ni ei oo niin paljon ruvennu kiinnostamaan et olisin itelle ostanut. Ja sit vielä se että kun ei oo kokemusta näitten kanssa pelaamisesta eikä välttämättä ole ketään kuka olis kaverina siinä jeesaamassa niin siihen se kiinnostus sitten loppuukin.

    Itelle tää homma on ollu itsestäänselvyys siitä lähtien kun 4-vuotiaana pääsin naapurin äijän -65 impalan kyytiin, jäi niin pahat arvet että piti itelle ostaa samanlainen :poff: Eilen jatkoin perinnettä ja kävin sukulaispoikia 3- ja 5-vuotiaita pyörittämässä vähän kylällä, sekä jätkät oli vähän kaverina pulttien pyörityksessä jne. Kyllä siellä tais kipinä syttyä kun eivät illalla menneet nukkumaan ennen kun vanhemmat soitti mulle ja lupasin käyttää niitä vielä uudestaan ajelulla.
     
  3. Stetson

    Stetson 3rd gear

    Huomaa kyllä meikäläisenkin kaveripiirissä (öpaut parikybäsiä )että hirveesti on ennakkoluuloja ja sen takia moni ei uskalla jenkkiä ostaa.

    "Voiks tolla muka ajaa talvella..?"
    "Meinaatko että Alaskassa ei tuu lunta?"
    jne.

    Myöskin monien vanhemmat painostaa ostamaan sen perus tylsän Golffin tai muun nakkikattilan.
     
  4. JOVA

    JOVA 1st gear

    Noh, Nuori ja nuori... -28, jenkeistä aina ollu kiinnostunu, yks (custom cruiser) ollu aikasemmin, osottautu enemmän tai vähemmän pommiks vaikka pirun hyvän näkönen olikin, ja nyt on caprice, joka oottelee uutta vaihteistia / remonttia, ja kannestakin kuuluu nakuttelua... haaveissa -50 ford -70 luvun alun duster tai 70 luvun lopun Camino
     
  5. blazer83

    blazer83 3rd gear

    itel ikää 26v ja kaveri piirist löytyy nuorempia jenkki harrastajia itel nyt työn alla 83vm blazer niinku nikkiki kertoo mut kyl moni kaveri ja moni muu nuori kattoo hölmönä et miks laitat rahas vanhoihin jenkki paskoihin. Omast mielest autot tulee jenkeist muut on kulkineita!! ps idäst ei tuu muuta hyvää kuy auringon nousu ja kaikki detroitin ulkopuolel on itää!!!!!
     
  6. Joukojs

    Joukojs 3rd gear

    ittellä ikää 20 ja autoja on ollu 77 mercury cougar, kaks g20 vania, caprice 83, ja nyt työn alla 79 camino :)
     
  7. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    Osta multa ensilääkkeeksi 300M sille. Haluisin jo vaihtaa johki isompaan 8)
     
  8. kole92

    kole92 1st gear

    Itse olen vasta 19 vuotias ja toinen jenkki menossa. Viime kesänä 2010 kun sain ajokortin niin ajoin -91 vuoden pontiac trans:amilla. Myin auton elokuun lopussa ja vaihdoin sen 03 passattiin kun muillakin kavereillakin on uudemmat autot. Passatti ei ollut minun juttu ja se oli minulla noin 3kk ja kiertoon. Sitten alko talvella hirveä jenkki kuume, ja jotain oli saatava kesäksi. Tammikuussa 2011 ostin sitten 89 firebird itselleni ja ajelen sillä kesällä päivittäin töihin ym. Kaikki kysyy että paljonko vie 100km bensaa, se on helppo sanoa: Kaiken minkälaittaa :D ja kesähän näillä ajellaan ja talveksi talliin. Talvella ajelllaan sitten -83 toyota corolla ke70

    Rahaa on mennyt kun olen laitellut sitä mieleisekseni, ja tulee menemään. Siitä autosta en luovu.

    Kuume jenkkeihin on alkanut isäni kautta. Kun olin 10 vuotias meillä oli -80 el camino ja sitä rakentelin isäni kanssa. Oli se hienoa että pääsi näiden jenkkien maailmaan. 8)
     
  9. jersey87

    jersey87 3rd gear

    Ite oon 23-vuotias aloitteleva harrastaja amerikkalaisten parissa. Tuli aluksi ajeltua kaikenlaisilla "nuoriso autoilla" kunnes pääsin puikottaa ukon g20 vania, niin se oli pakko saada itelle, kun oli leppoisa ajaa ja tuntui toimivan hyvin. Hetken päästä alko nousta kuume saada vanhempi harrasteauto alle myös ja jonkun aikaa nettiautoa selatessa tielle osui tuollainen -70 dusteri ja sillähän tässä koko kesä on liikuttu säällä kuin säällä, vani saanu odotella talvea pihan nurkassa :)
     
  10. kinghiski

    kinghiski 1st gear

    Jooh.. Itsellä ikää 16 ja olen omistanut noin vuoden 84:sen (rotta/lintta)projekti caprisen.
    Pitihän tuota pari kesää säästää että riitti rahnat siihen chevyyn. :)
    Pidempäänhän on ollut mielenkiintoa jenkkeihin.. Haaveissa oli tarkotus joskus vielä laittaa 50-luvun siipirauta 8)
     
  11. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Tervetuloa! :p
     
  12. JnZm

    JnZm Gearhead

    Mun rahat menee Camaroon ja Neoni pitäis kanittaa alta pois johonki :rotfl:
     
  13. Lespi

    Lespi 2nd gear

    nuori ja nuori, 25v ja reilut 4 vuotta on ollu amerikkalaisia. luonnollisesti heti ku kunnon vakitöihin pääsi niin oli mahdollista hommata. pienestä pojasta asti nää rakkineet on kiinnostanu, ehkä siitä lähtien ku naapurilla oli camino joka oli niin pirun hieno! :) ja se hetki ku se jysäytti sen käyntiin ja kokeili sitä, sora lens ja pikkupoika oli äimänä!

    eka oma oli '89 Firebird Formula 350 jolla mentiin pari kesää, sit pari vuotta '80 cutlassilla ja nyt alla '78 Trans Am. Kunnon tilojen puute rassaa tällä hetkellä, onko se sitten käytävä osuuspankista hakemassa elinikäinen laina ja ostettava talo&talli... :odroll:
     
  14. rokki383

    rokki383 Gearhead

    hyvä että tulee nuorempaa porukkaa kun me 3kymppiset ollaa nyt ainaki tääläpäin niitä nuoria harrastajia :poff: ihme touhua, ja ollaa sitäkin puhuttu tossa omissa porukoissa että kaikki on nykyää niin vakavaa harrastamista, oleppa kännissä ruisingissa ni hyvä ettei ristiin naulita, kylä tyhjenee yheksältä tai jatkoilla käydään juomassa yhet(kahvit) koskee muitakin kun kuskeja, jokainen tyylillään, ei siinä. mut pitäs vanhojen herrojen muistaa mitä ite touhusvat sillon 30 vuotta sitten kun rupesvat olemaan autoilu iässä :D kyllä niitä juttuja on kuultu....... nuorisohan haluu pitää hauskaa, ja jossain näissä kinkereissä on välillä niin jäätyny tunnelma että kärpäsetkin menee horrokseen. ja se ylenkatse näitä leppämersuja ja aspeneita yms kohtaan näiltä vakavilta ja vakavaraisilta harrastajilta, jos nuorisorakkarit pysyy jenkkiporukoissa niin kyllä nekin sitten varmaan hommaa tyylikästä kalustoa kun on lapset kasvatettu ja kämpät maksettu yms yms oon tästä aikasemminki juputtanu ja edelleen peräänkuulutan sitä hauskanpitoa, ettäs tiedätte ja jos ette tiedä ni ottakaa meistä mallia
     
  15. turismo

    turismo 1st gear

    ikää 21v ja ajokkija 96 sevivän ku semmosen oon aina halunnu :lol: muutenkin seuraavana ostoslistalla joku 70-luvun cadillac mutta se saanee oottaa siihen asti kunnes löytyy tiloja semmosille :D
     
  16. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    Siis tää on ihan kauheeta tää jenkkisairaus. Tekis mieli ostaa Crown Victoria suomen talveen ja 300M myydä huitsiin. Muut ne vaan suunnittelee kun tarttis saaha 1.2 Hondan tilalle joku taloudellisempi. :lol:
     
  17. juko7

    juko7 Double Gearhead

    ja tääläpäin nelikymppiset on niitä nuoria harrastajia :poff: tervetuloa vaan kaikki nuoret mukaan.

    -itse olen ajatellut alkaa aktiivisesti levittää sanaa, aina kun joku lapsi tai nuori tulee ihmettelemään autoa niin tarjoan pienen ajelun. Luulen että pari kipinää on jo saatu istutettua ja lisäksi hyvää mieltä levitettyä :D
     
  18. Juhizz_

    Juhizz_ 3rd gear

    täs ois kanssa yks "nuori" harrastaja. ikää on jo tosin 24 mutta eka oma jenkki tuli hommattua 21v. 90 caprice stw joka on vieläkin mulla ja nyt sitten tuli hommattua 78 olds delta88. näitä ennen tuli ajeltua isän 63 impalalla. eli siis harrastus on meilläpäin siirtyny isältä pojalle :D
     
  19. Rockin' Reptile

    Rockin' Reptile 1st gear

    Ei välttämättä kannata kokeilla, saattaa olla että valtio tarjoaa pienen ajelun sinivalkoisessa autossa valtionhotelliin (enkä nyt tarkoita sitä punkaharjulla sijaitsevaa "hotellia") :poff: :poff:
     
  20. onre

    onre 3rd gear

    Tuossa kaverin kanssa juteltiin taannoin siitä miten meidän euro-käyttöautot vie pitkälti toistakymppiä bensaa sataselle, ja mietittiin että varmaan normaali ihminen ajattelis että "pitää ostaa pienempikulutuksinen auto" siinä missä itse ajattelimme lähinnä että "no samahan se olis oikeastaan sitten ajaa jenkillä"...
     

Kerro tästä muillekin!