Konepellin maalaus 500 euroa!!!!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja 800cid, 6.8.2011.

  1. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Taas tää aihe,huoh.. Jos hinta este niin ostaa omat vehkeet ja koittaa kuinka helppoa on maalaminen. Yksikin moka ja tuo summa hyvinkin käytetty. :D Maalaminen ei ole helppoa jos haluaa hyvän pinnan. JA jos huonompi käy niin tuolla on tuo "maalataan telalla" topikki.. Joka mun puolesta voisi vajota johonkin netin alimpaan syöveriin...
     
  2. Mopar heppu

    Mopar heppu 2nd gear

    Vähän ku kyselee niin jotku tekee halvemmalla ja toiset kalliimmalla, mutta mistäs tiedät lopputulosta etukäteen jos et tunne maalaria tai sen töitä, voit saada halvemmalla toisesta pajasta, mitäs sit jos onki vähän huonompi työn jälki tai ei kestäkkään ku muutaman kuukauden ku tulee jotain näkyviin huonojen pohjien muodossa, vaihtoehtoja riittää niin työn laaduissa kuten hinnoissakin, ......ja mielipiteissä.
     
  3. Driver81

    Driver81 2nd gear

    500€ kuulostaa kohtuulliselta. Työkalut sun muut maksaa ei se pelkän maalien hinta siinä kyseessä ole. Itse aikoinaan kyselin caminon maalausta niin hinnat oli 16 000 mk / 12 000 mk ja 11 000 mk en ottanut mistään. 1000 markkaa tasan maksoi kaikki tykötarpeet ja tekijätkin sitten löytyi lähipiiristä.

    Itse kyllä tuon tekisin. 60€ saa jo älyllisen ruiskun(jos ei omista). Kompuran saa vaikka vuokraamosta vuorokausi noin 10-20€(jos ei omista) ja maalit kaupasta noin 35-50€. Ruiskunkin varmasti joltain kaverilta saa lainaan.

    Jos päädyt itse tekemään niin ota huomioon että 78 on melkoisella todennäköisyydellä termoplastinen väri mikä nykymaalien kanssa rokahtaa pohjaväri pitää valita tämän mukaan. Ammattiliikkeissä kyllä tietävät mikä käy.
     
  4. transport01

    transport01 3rd gear

    Minkä takia. Ko topiikki on mielestäni erittäin mielenkiintoinen juurikin sen halvan hinnan ja sotkemattomuuden takia. Tähän saakka itse olen aina ruiskulla vedellyt, mutta yli 50% kerroista olisi telajälkikin riittänyt. Tässä maassa kun on muitakin, kuin näyttelypelejä :wink:

    Itse ne yhtään ihmettele tuota hintaa. Ammatimaalarin vastuut tehdystä työstä ym maksaa myös. Maineestaan kiinnipitävä haluaa tehdä kunnollista ja ei tuolla hinnalla tosiaankaan rikastumaan pääse. Tietty jos putsaat itse ja annat maalirin vedellä vain pinnat ja sovit, että ei pohjista vastuuta ja olet valmis odottamaan vaikka pari kuukautta sopivaa luppoväliä jne, niin voit sada halvemmalla.

    Jos tuntuu liian kalliilta, niin tee itse, kysele amiksesta ym.

    Tuolla hinnalla maalaa itse sen konepeiton vaikka 10 kertaan ja sen jälkeen on jotain oppinutkin. Tuossa olisi minulle syy tehdä itse.

    Tietty jos huippupinnan haluaa, niin sitten maksaa kiltisti. (Huippupintaan ei välttämättä riitä se 10 harjoituskertaa.)
     
  5. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Oho. Sano vielä että on raitis ja pysyy luvatussa aikataulussa niin mahdottoman yhtälö on kumottu. Ja vielä Turkkuses.
    Paa yv tässä heti yksi asiakas.
     
  6. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    :rotfl: :rotfl: :rotfl:
    Tää oli paha
     
  7. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Varmasti maksaa verotkin mukisematta ja anto takuun sekä kuitin.
     
  8. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Kyllähän tuo on aika tyyristä nykyään.Kannattaa ihan oikeesti harjotella jo itekkii maalaushommia,jos on mahdollista.Markka-aikaan kummiskin maalas tollasen jenkkikoslan vajaalla 2000mk:lla.On tainnu pomsahtaa nuo maalihommatkin vähän samal lailla kuin rengastyöt.Nekin alkaa olla jo lähes hampilääkärin tuntivelotuksen tasolla jos alkaa hintoja miettiin.
     
  9. kyläseppä

    kyläseppä 1st gear

    On se maalaus kallista, mut ilman laitteita en itekkään viittinyt yrittää pintaväriä ulkona ilman vedenerotintä paskoilla taidoilla alta parintonnin tulevaan käyttikseen. Pohjat tein itse ja soittelin paikkakunnan maalarit läpi irto etulokareiden ja puskurin maalauksesta. Soittelu kannatti, koska hinnat vaihteli 150-500e pelkästä pintavärin vedosta maaleineen. Tuo 150e oli kyllä edullinen :D jälki oli hyvä ja aikataulu piti.
    500e ehkä ok noille omille osille jos maalari olisi tehnyt pohjat ja tietysti samalla antanut takuun ettei maali varise kuukauden päästä pois.
     

Kerro tästä muillekin!