oven maalaus hinta-arvio??? helmiäisväri

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja M, 1.8.2011.

  1. virta

    virta Gearhead

    Onhan se maalaus kallista nykyään,oikeanvärisen korinosan voi rompparilta löytää käyttikseen.
    Itse tein moisen päätöksen en rupee edes konepeltiä maalauttaan vaan etsin rompparilta käyttikseen samanvärisen jos ei löydy odottelen.
     
  2. M

    M Gearhead

    noh noh pojat...

    mutta sitten toiseen kysymykseeni, eli pirkanmaalla hyviä maalareita, jotka tosta hommasta selviäisivät...
     
  3. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Tarkoitin että ensin yrittää saada sen tonnin siltä urpolta, sen jälkeen jos ei vesselillä ole niin vahinkovakuutukseen.
    Tuskin sillä rahaa on, tai sitten onkin pätäkkää. Koskaan ei tiedä kenellä sitä rahanpaskaa oikeesti on taskussa!!
    kaierkki, mistä päättelet ettei vandaalilla ole omaa autoa?
     
  4. kaierkki

    kaierkki Gearhead

    Villi arvaus, voihan sillä olla - taitaa olla tupla-uuno kun kolhii mielummin kaverinsa auton. Nykyihmisille tuntuu olevan 30 egee jo ihan liian iso raha, saati sitten tonni.

    Sorry ketjun aloittajalle OT: Vakuutustakastaja kertoo sitten sen kustannuksen

    Over and out tästä ketjusta - mulla on omakin elämä kuin jeesustella jonkun urpon vastuunsiirtoa.
     
  5. M

    M Gearhead

    mä kyllä tipahdin siinä kohdassa kun mainittiin, että tarkastaja määrittelee kustannukset??? eikös kuitenkin jos toinen kolhii auton, se korjata vastaavaan kuntoon sen kolhijan vakuutuksen piikkiin??? omasta autosta, siis syyllisen, ei korvata extravarusteita, väriä tms.

    kärjistettynähän vois sanoa että jos joku ajaa mun lexuksen päälle ja auto menee lunastukseen, niin saan tilalle toyota corollan kun ei extrasta makseta...

    ps. mulla ei ole lexusta, oli vaan helppo verrata...
     
  6. lake ender

    lake ender Gearhead

    Ajattelinkin 3 kerroshelmiäistä. Totta mitä sanoit.

     
  7. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Käytännössä vakuutus korvaa auton arvon mukaan ,verrokkia etsitään mm .nettiautosta jne.. Sieltä se hyvitys etsiskellään eikä vedetä jotain summanmutikassa. Lunastusraja on nykyään noin puolet autosi arvosta,eli kun korjauskustannukset nousee yli puoleen autosi arvosta niin alkaa "ostattelu". :lol:
     
  8. M

    M Gearhead

    itse itselleni vastaillen ja arvuuttelijoita auttaen. oven maalaus häivytyksineen tampereella ammattimaalarilla perusväreillä noin 5-600 eur, erikoisvärillä 800-1000.

    vielä ei ole känniääliöstä kuulunut mitään, liekö selvinnyt kuulusteluihin. sitten alkaakin vääntö.
     
  9. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Niinpä,yksi syy kalliiseen hintaan on juuri tuo kulupolitiikka.Ei ole kohillaan nykyään sekään.Toi hintojen pompsahtelu on kyllä huomattu monessa muussakin asiassa.
     
  10. transport01

    transport01 3rd gear

    No juu toisen käden tietoa tuo sununki väite. Joku voi hyvinkin tehdä kuitilla 100€ oven maalauksen ja firma pysyy pystyssä ja saa vielä voitakin leivän päälle. :wink:

    Itse kohta 20 vuotta yrittäjänä olleena ja monet lamat nähneenä tiedän mistä puhun. Tällä selostuksella ei sitten ole mitään yhteyttä tuohon ko maalamoon, enkä tunne tapausta lainkaan. Tarkoituksena on vain selittää että tuo on oikeasti kannattavsti mahdollista. Ja ennekuin verenpaineet nousee liian korkealle, niin selitän "bisnesmallin". :lol:

    Summan kertojahan sanoi, että tapahtumapaikka on susiraja ja siellä ei välttämättä niitä töitä ole liiaksi asti. Kuvitellaampa nyt tapaus, jossa yrittäjällä on kuitenkin juuri sen verran vakuutusyhtiöiden maksamia hommia n. 3pv/vko, että saa maksettua kulut ja riipin raapin leipää pöytään, mutta voita ei saa vielä leivän päälle. Mitä yrittäjä tekee, että saisi voita leivän päälle, ettei tarvi kuivaa leipää syödä.
    a) Työkkäriin pyytämään päivärärahaa? Hukkaan meni työ ja vaiva sieltä näytetään keskisormea ja pitkää kieltä, myy yrityksesi tai tapa ittes, mutta meiltä et saa mitään.
    b) Sossuun kerjäämään voita, ettei tarvi kuivaa leipää syödä, sama vastaus

    Ettiin jostain korvaavaa osa-aikaista duunia. Susirajalla näitäkään ei ole liiaksi tarjolla ja matkat pitkiä, taas meni kaikka rahat ja vähän lainattujakin matkakuluihin.

    Teke yksityisille ja naapurin korjaamolle duunia halvalla, että saa täystyöllisyyden. Jos tuosta satasesta ottaa ALV:t pois, niin jäljelle jää 80€. siitä kun repii muut suorat kulut ja materiaalit pois, niin jäljelle jää 40€. jos noita tekee yhden paivässä, niin siitä saa tilille 200€/kk. Tuolla saa aika monta voipakettia ja vähän muutakin.

    Mutta mutta turha luullakkaan, että jos koko OD:n porukka menee oven taakse, että kaikki saisivat 100€/ovi. Kuon työtilanne normalisoituu, niin hinnat nousee normaalille tasolle.

    Tiedän, että alasta riippumatta moni yritys harrastaa tuota, jotkut jopa palkollisten ollessa kyseessä. Itse en olisi valmis lähtemään tuohon muuta kuin siinä tapauksessa että pihalle heitettäviä palkollisia ei enää ole.

    Palkollisten kyseessä olleessa on liiketaloudellisesti fiksumpaa heittää ne ulos ja vaikka seisottaa yhtä hallia tyhjänä tappiota tekemässä, kuin myydä 0-katteella. Jos palkollisen homma kusee ja joutuu takuukorjauksiin, niin turpiin tulee enemmän kuin seisottamisesta.

    No mitä kilpailijat tekee? Päästelee ärräpäitä, että joku polkee hintoja ja odottaa, että yritys kippaa pois pilaamasta markkinoita. Mun kokemuksen mukaan 30% noista kippaa 70% selviää kohti parempia aikoja. Samalla myös joku joka ei harrasta tuota ehtii yleensä kippaa, eli ei välttämättä mikään huono tapa yrittää selviytyä.

    Näin se vaan menee ja itse ainakin olen todennut sekä itselle, että asiakkaille että meidän on pakko saada tämän verran, ehkä on fiksumpaa että otatte sieltä mistä saatte halvemmalla. Jos homma kusee sillä halvalla tekijällä, niin ovi on auki, autamme kyllä ja hinnan te jo tiedättekin valmiiksi...
     
  11. Jas

    Jas Gearhead

    Vastaava parkkipaikkaruttu volvon ovessa. Kysyin arviota parilta maalarilta ja olivat liikuttavan yksimielisiä toisistaan tietämättä että 500€, oven pellin oikominen ja maalaus.
     
  12. transport01

    transport01 3rd gear

    Tuo on varmaan listahinnoilla aika normi hinta jos ei erikoisvärejä. Eikä sitä varmaan päätyökseen kukaan merkittävästi tuota halvemmalla tee, ei ainakaan jos mukana vielä oikomista.
     
  13. KaapoLöllö

    KaapoLöllö 1st gear

    En mie nyt ymmärrä mite se helmiäisen häivyttäminen ois niin mahdotonta, itseltä lipsahti kirves Capricen takakyljestä sisään, tuttu kaveri hoiti oikomisen ja maalari veti 300€ homman niin hyvin ettei löytynyt kyllä rajoja tai muita mistään. Itse vielä joutui sävyttämään maalitkin ilman että osasin antaa mitään tietoja maalista..mielestäni pääsin tässä halvalla! :wink:

    Ja tarinan opetuksena toimii, että typeryydellä on hintansa :oops:
     

Kerro tästä muillekin!