Cadillac 1955 sähköropleemi - auto kuolee pois mystisesti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Porsas, 13.8.2011.

  1. Porsas

    Porsas 3rd gear

    Mitäs tähän sanoo tietäjät ?

    Auto hinattu nyt 3 kertaa hinurilla kotia kun sähkö hukkuu kesken ajon. Autossa oli myös ongelmaa startin kanssa mutta se vaihdettu nyt uuteen tehdaskunnostuun joka pelaa hienosti eli se ei enää osa ongelmaa.

    Auto siis sammuu noin 10-50 minuutin käytön jälkeen eikä käynnisty enää uudelleen kun aikaisintaan seuraavana päivänä jos silloinkaan.

    Auto tekee seuraavaa: käydessä esim tyhjäkäynnillä tyhjäkäynti putoaa alkuun hetkeksi todella alas, voi piristyä uudestaan kuten tänään teki varmaan minuutiksi, sitten alkaa pätkiä ja kaasun pumppaus auheuttaa vain "paukkumista" ja jos painaa vähän lisää niin tukehtuu..sitten sammuu pois itsestään.

    Kun yrittää käynnistää se alkuun hörähtää pari kertaa ja sitten vain starttaa mutta ei edes yritä käynnistyä.

    Bensapinnat ok, sakkakupissa ei sakkaa, bensan kaataminen kaasariin ei auta ja bensaa se mielestäni saa hyvin.

    Vaihdan huomenna puolan vielä uuteen sillä prätkässä joskus puola hajonnut ja kuumentuessaan ei enää toiminut mutta viilentymisen jälkeen lähtenyt käyntiin.

    Jakajan sisuskalut vaihdettu uusi ja käynti todella hieno, kaikki virransyötön +/- johdon uusittu kokonaan, startti uusi, akku tuliterä.

    Mitähän vielä pitäisi katsoa ? Onko tässä jokin amppeerimittari tai vastaava juttu ? mikä osa sellainen pakeliitti palikka tuliseinässä on jossa ikäänkuin vastus ?

    Voisiko tässä olla joiden osien lämpölaajenemisesta kyse kuumana tai jotain ? harmittaa kun ei pääse uudella härvelillä kotikatua pidemmäs

    Kiitos jo etukäteen avusta

    -S- :D
     
  2. Pantse

    Pantse 1st gear

    Pontiacissa aikoinaan samalaisia oireita, tulpat, puola jne sähkövermeet vaihdettiin ei vaikutusta, lopuksi vaihtoon meni kärjetön sytkä ja tilalle kärjet+konkka ja lähti pelittämään
     
  3. Porsas

    Porsas 3rd gear

    Kiitti,

    Autoon on alle 200km sitten vaihdettu uudet sytkävehkeet jakajaan mutta ehkä ne on kanssa nyt syytä vielä sitten katsoa uusiksi.

    Muita vinkkejä ? anyone ?
     
  4. kj

    kj 2nd gear

    Vaihdan huomenna puolan vielä uuteen sillä prätkässä joskus puola hajonnut ja kuumentuessaan ei enää toiminut mutta viilentymisen jälkeen lähtenyt käyntiin.

    Tuo tuli ekana mieleen...
    En tiedä -55:sta mutta mulla on -56:ssa tulipellissä se "pakeliittinen" puolan etuvastus. Sitä en ole selvittänyt onko alkunperin vai jälkiasennettu.
     
  5. pannupää

    pannupää Gearhead

    Puolaa arvailin myös. Yleinen maadoitustarkastus voi myös olla paikallaan. Terveen näköisen johdon sisällä voi olla silkkaa hapettunutta muhjua..
     
  6. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Tuollaisia oireita on myös jos laittaa "vahingossa" kärjettömän puolan kärjellisen tilalle. (vähän ennen kuin kärjet palaa). Huomaa että lähes kaikki puolat joita tavallisissa kaupoissa myydään ei sovellu vanhaan jenkkiveekasiin.-
     

Kerro tästä muillekin!