Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Jotai matkustajan airbagi-on-pois-päältä pimputtimiakin kai on.
    Turvavöitäkin vois kokeilla niin että laittaa ne kaikki kiinni oli matkustajaa tahi ei, josko olis vaikutusta.
    Joskus ihmettelin että mikä perkele tässä aina surraa, mutta olin käyttänyt keski-istumapaikan turvavyön lukkoa ja se luuli että kuski ei ole vöissä. Vissiin vuoden kesti ennenkuin vahingossa laitoin soljen oikeeseen lukkoon ja loppu surina :eek:
     
  2. superduty

    superduty 1st gear

    kone remontti 7.3l

    Nyt näyttäisi siltä että alkaa moottori menemään 99 vm 250.Tietäisikö joku minkähän verran maksaisi ja mistä saisi joko kunnostettu koneen tai sitten osat jos tosta vanhasta saisi vielä pelin??
     
  3. Aki_A

    Aki_A 1st gear

    Re: kone remontti 7.3l

    Omasta kokomuksesta poraus ylikokoon+hoonaus ~300€ ja masterkitti ylikoon männillä ja männänrenkailla sisältäen myös kaikki laakerit ja stefat ja tiivisteet(myös kansien) ym. ja paremman öljypumpun n.1500€-2000 sis. alv

    Rauhassa kun tekee niin saa tuohon 5työpäivää menemään helposti, ekana päivänä ylimääräset hilut koneen edestä ym. purkua, toisena päivänä kone pois ja purkuun, sitte kasaukseen ym. paikoilleen laittoon 1-2p ja loppu kasaus ym. ym. päivän verran. Pitkälti vaikuttaa koneistamon aikataulu miten nopeaa lohkon saa takasi, olettaen että kannet on kunnossa ettei ne vaadi mtn toimenpiteitä. Jos ite teet alusta loppuun niin nesteineen n.2000€ selviät jos tosiaan kansille/venttiileille ei tarvi mtn tehdä.

    Asiasta kukkaruukkuun, onko kellään kokemuksia Suomen Ford huolloista että onnistuuko Usa Fordin PATS systeemin ohjelmointi=opettaa käyttämään avainta jotta ajonesto ei hypi päälle... -00 asti onnistuu omalla testerille muttei -01 uudempiin jossa "hienompi" PATS systeemi ainaki cursionin osalta... elikkäs uus PCM boksi omassa cursionissa pitäis opettaa hyväksymään nykyinen avain...
     
  4. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Vm. 99 on olemassa kahta eri versiota 7.3 moottorista. Alkuvuosi omanlainen (sekasikiö) ja loppu sit samaa kun uudemmat. Ei voi sekottaa keskenään. Eikä uudempi kone käy vanhemman systeemin autoon. Vaihtuu kesken vuotta.
    Kannattaa selvittää kumpaa versiota auto on ettei tule turhia osia.

    AkiA: Täällä (LPR) paikallinen EuroFord-huolto (Autokilta/Vauhtivaunu) pääsivät koneillaan appiukon '08 F-350 järjestelmään, mm. muuttivat vilkkujen vilkkumistiheyttä.
     
  5. Panze

    Panze 3rd gear

    Sama testeri on käytössä mazda korjaamoillakin. Eri asia on sit se että kiinnostaako niitä alkaa opettelemaan usa fordeja.
     
  6. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Vauhtivaunu on ilmoittanut aloittavansa USA-Fordin maahantuonnin/myynnin/huollon joten on kai opetella :)

    http://www.vauhti-vaunu.fi/Ajankohtaist ... i-Vaunusta
     
  7. superduty

    superduty 1st gear

    Re: kone remontti 7.3l


    Eihän tuo sitten järin kallista ole,huomattavasti halvempaa hommaa kuin erääseen paketti autoon,jota ei nimeltä edes kehtaa mainita.
    Kun ongelma tuossa minun ajokissa on tuo ohi vuoto homma,puskee paineella,jonkin sylinterin työ tahdin aikana öljyn täyttö reiästä savua ulos,ja käy vähän ihmeellisesti.Voi tietysti olla et vika on niissä suuttimen o-renkaissa,tai joku venttiili vuotaa,mut samalla kun alkaa purkamaan niin puretaan sit kunnolla.Muuten mites muiden koneet huohottaa,tuleeko muiltakin haikua reiästä ulos.
     
  8. otto13

    otto13 1st gear

    Joo mulla alko jakolaatikko rahisee yli kuuven kympin vauhisa moottori jarrutuksen aikana, aivan kuin poorit tai hammasratas suttais muuton toimii moitteetta. hittaan puolen ku laittaa päälle rahinoita ei kuulu. 350 4x4 vm.95 ossaako kukkaa neuvua mille aletaa
     
  9. superduty

    superduty 1st gear

    Nyt ois myynnissä melkein täydellinen moottori 7,3l. Vähän kunnostustarvetta on..

    Jos kiinnostaa, pistäkää YV:tä tulemaan.
    Miut tavoittaa myös sähköpostista: marko840@suomi24.fi.
     
  10. KKop

    KKop 3rd gear

    vaihdoin sitten viime viikolla sen aikaisemmin hankkimani turbiinin.

    Alkuperäisen stall kierrosluku oli jossain 2100-2300 välillä (tehtaan speksin mukaan) ja tämän uuden pitäisi olla jossain 1200-1600 välillä. Käytännössä se tuntuu olevan lähempänä tuota ylärajaa, mutta siitä huolimatta ero on erittäin suuri ja auto on paljon miellyttävämpi ajaa kun ei enää tarvitse huudattaa yli 2000 kierroksilla että saisi malmikasan kiihtymään. Käytännössä 1600-1800 kierrosta riittää sellaiseen maltilliseen (lue: normiliikenteessä mukana pysymiseen) kiihdytykseen. Lisämausteena on vielä sekin ettei turbiinilukon kytkeytymistä ei juuri huomaa.

    Turbiinin vaihdon vaikutuksesta polttoaineen kulutukseen en voi vielä ottaa kantaa kun ei ole tullut täyttä tankillista ajettua, mutta eiköhän sillä pitäisi olla suotuisa vaikutus juuri kaupunkiajossa.

    Tuossahan tuli tietenkin samalla vaihdettua laatikon öljyt ja suodattimet (letkussa ja laatikossa) sekä jakolaatikon öljy.

    Kuvia remontista oheisessa linkissä:
    http://share.ovi.com/album/kopakka.Converter

    Nyt pitäisi sitten seuraavaksi vaihtaa etu- ja takaperän öljyt, ja siihen kyselenkin suosituksia. Käyttöohjekirjassa lukee että etuperään 1.8 litraa Motorcraft SAE 75W90 Premium 4x4 öljyä ja takaperään 3.3 litraa Motorcraft SAE 75W-140 Synthetic öljyä maustettuna luistonestolisäaineella Additive Friction Modifier C8AZ-19B546-A. Ja muualta löysin suosituksia että kannattaa käyttää täyssynteettisiä saman SAE-luokituksen öljyjä, takaperään saa vielä sellaista jossa on luistonestolisäaineet valmiina.

    Mitäs öljyjä olette käyttäneet ja mistä olette hankkineet ?

    Motonetistä katselin pikaisesti ja etuperään kävisi ainakin Mobilube 1 SHC 75W-90 mutta en tiedä mikä noista kävisi takaperään kun ei tunnu löytyvän 75W-140 SAE-luokitukset täyttävää luistonestolisäaineistettua.
     
  11. Scottsdale1980

    Scottsdale1980 1st gear

  12. lettumika

    lettumika 1st gear

    Talvi tulee, tänä talvena en ajele kyllä ilman nastoja. Mäkeä ja mutkaa on ihan tarpeeksi työmatkoilla. Onko kokemuksia nastarenkaista Ford:n alla? Noin paperilla katsottuna Nokian hakkapeliitta LT 265/70R17 121/118 olisi ainoa riittävällä kantavuusindeksillä. Pitäisi vaan löytää 17" vanteet.
     
  13. asperiini

    asperiini Gearhead

    Mulla oli viime talvena Excursionissa nuo Nokian LT 265/75 R16 kumit niillä Fordin omilla aluvanteilla.
    Pakko myöntää että pitoa oli ihan eri tavalla kuin nastattomissa M/S jenkkikumeissa, näillä toi laiva pysähtyykin.
    Suosittelen Nokian renkaita :D
     
  14. Scottsdale1980

    Scottsdale1980 1st gear

    Nyt on F350 pihassa, huomattavasti mukavampi ajettava matka ajossa kun rami oli...no rami oli 4x4 ja isot renkaat... Ja Fordihan jopa kiihtyy johonkin vakiona.. 8) Vaikuttaa ihan asialliselta laitteelta...
     
  15. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Jahas, tervetuloa vanhakoppasten mualimaan. Hyväkuntoisen oloinen vehe, eikä lopu tila kesken. Nää on tosiaan matka-ajossa niin hyviä ettei paremmasta väliä.
     
  16. rammi

    rammi 3rd gear

    Yllätyin myös itekin, miten hyvä tuollanen vanhakoppanen IDI-foorti on ajaa valtatiellä, ajokokemusta kun on monista eri pickupeista .... mulla kuitenkin mudterrainit siinä alla, mistä jonniin verran melua lähtee eikä varmasti ole parhaimmat muutenkaan asfaltilla..
     
  17. Tuli ton auton lavalla istuttua turku cruisingissa. kesäkuussa oli tuo auto turussa tutun omistuksessa. Toimiiko toi paineilma torvi katolla nykyään?
     
  18. Scottsdale1980

    Scottsdale1980 1st gear

    Ihan asiallinen peli mitä kerenny ajella tänään ja eilen... Torvi pitää vaan pihinää,ja sähkötoiminenhan tuo on,taitaa olla p...aa täynnä... Kaikki sähkövempeleet toimii niinkun pitää.. 8) ja todellakin mukava ajettava! 8)
     
  19. aik-gm

    aik-gm 1st gear

    f-350 vm 1999 powerstroke diesel

    elikkäs autona f 350 vm 1999. vaihteet kadoksissa,pakki tartuu normaalisti,kaasu polkimelta kun ottaa tps anturin johdon irti ajo vaihteet ottaa kiinni normaalisti,mutta kone ei tietenkään ota kierroksia kun polin toimii sähköllä,laitoin uuden anturin muttta vika ei hävinnyt ja vika koodeja autosta ei löydy,onko vastaavia vikoja ollut muilla? kannattasko vaihtaa vielä koko kaasupolin paketti jossa anturit valmiina....vai mistä päin tutkia...
     
  20. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Kaasupoljin on suht yleinen vika, mut normaalisti vika ilmenee ettei tottele kaasua. Onhan kaikki sulakkeet ehjät? Kerran kaveri soitti Tallinnan rannasta ettei F-350 ota kierroksia ja vikana oli palanut sulake. :eek:

    Scottsdale1980: Pikkuisen kun kutittelet konetta, vaik Edgen programmerillä eka plus 60Hp niin kulutus pienenee ja kulkua tulee mukavasti lisää.

    Mukavaa et muutkin huomaavat saman kuin minä (jo vuosia sitten.)
    Crew cap paripyörä on Kuningas tie päällä, laitappas kärry (sama minkä kokoinen) perään niin hymy leviää entisestään, menee kuin pulkkaa vetäis.
     

Kerro tästä muillekin!