Astron takajarrut puuttuvat kokonaan.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Karppi, 19.8.2011.

  1. Karppi

    Karppi 1st gear

    purkasin takajarrun, mutta kaikki olivat kuivat paitsi, että voiko akselista vuotaa öljyä? Jarrusyllinterit olin vaihtanut molemmille puolille muutama vuosi sitten ja ne olivat kuivat, mutta pelti ulkopuolelta märkä ja sisäpuolelta akselin alta myös öljyinen. Ilmeisesti takapyörän laakerin stefa vuotaa sekoittaen pakkaa. Kait sieltä sellainen löytyy, jos kaivaa tarpeeksi.

    Metallivahvisteinen letku lähellä pyörää ei ollut ihan kuiva yhdestä kohdasta, mutta nyt pitäisi saada joku valve auki ja nesteet liikkeelle, jotta voisi ottaa sen syyniin.

    Toyopet nythän sinne pitäisi mennä nesteet, kun venttiili on auki?
     
  2. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Joo, silloin kun venttiili on auki, niin nestettä pitäisi mennä. Mutta jos sitä neulaa siinä venttiilissä ei lukita niin heti kun paine laskee viallisessa piirissä niin venttiili vetää sen lukkoon. Siihen on vissiin olemassa työkalut millä se pidetään auki mutta itsellä se onnistui apumiehen ja lenkkiavaimen avulla.

    Täältä varmaan löytyy parempiakin jarruasiantuntijoita kuin minä, niin osaavat keinot kertoa tuohon venttiilin aukinaisena pitämiseen.
     
  3. pumpuli

    pumpuli Gearhead

    Onko pääsylinteri ok,mulla oli satellitesta takapiiri pois pelistä ku kumi muruna,etujarrut toimi ja vikavalo paloi.korjaussarjalla tokeni.
     
  4. Karppi

    Karppi 1st gear

    Mitä tarkoitat paluuputkella?
     
  5. Karppi

    Karppi 1st gear

    Ratkaisu: Vaimo painelemaan poljinta ja nestettä alasäiliöön, kunnes se valuu jostain ulos.
    Nyt se valui bensatankin päältä ja sinne sitä oli hävinnytkin, koska mistään ei näkynyt aikaisemmin.
    Eiköhän tämä ollut tässä, kiitän kaikkia osanottajia. Matti
     

Kerro tästä muillekin!