ihmeellisiä ostajia taas liikkeellä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja steelofamerica, 4.4.2010.

  1. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Enpä minä oikeastaan valitakaan, niinhän se on. Tosin kun ostettiin tuota käyttöautoa oli toinen ostaja myyjällä langan päässä mutta myyjä halusi ensin kuulla mitä me (jotka olimme auton vieressä koeajolle lähdössä) päätämme. Ja monasti kun soitin autoa sain kuulla että joku on tulossa katsomaan, palataan asiaan sen jälkeen jos kauppoja ei synny. Ja ne sitten menivät sivu suun, tuli nimittäin kysyttyä että mitäs jos ostan sen samantien. Että jos on olemassa erilaisia ostajia on myös erilaisia myyjiä. Itse vaan olen niin vanhanaikainen (ja myyntihommissa tottumaton) että luotan kai ihmisiin liikaa, että jos jotain sovitaan niin siitä pidetään kiinni, puolin ja toisin. Mutta se nyt onkin minun ongelmani, enhän minä sille mitään voi jos muut eivät niin ajattele.
     
  2. vespa68

    vespa68 Gearhead

    Juuri näin.
    Lähes kaikkien kanssa jotka ovat ilmoituksistani soittaneet, on ollut ihan mukava keskustella.
     
  3. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Tuo on muuten ihan totta, näin ostajankin kannalta. Sitäpaitsi kun tapanani oli soittaa (mahdollisuuksien mukaan) edellisille omistajille ja tarkistaa ilmoituksen/myyjän antamia tietoja niin kukaan ei muuten siitäkään suivaantunut vaan auttoivat auliisti.

    Silti kuitenkin vähän ihmettelen miksi siihen nettikontaktiin ei voi esimerkiksi vastata että soita mieluummin...
     
  4. vespa68

    vespa68 Gearhead

    Ja sitten kun puhelimeen uskalletaan soittaa, mut työn takia kun ei valitettavasti ihan aina pysty vastaamaan, niin mulla siellä on kyllä vastaaja mihin voisi jättää viestin.
    Kaikille jotka ovat viestiä jättäneet olen soittanut takaisinpäin sitten kun olen voinut.
    Mut jos ei jätä viestiä, niin tuntemattomiin numeroihin en ole perään soitellut, mistäs minä tiedän onko se mahdollinen ostajaehdokas vai joku lehtimyyjä tms.???
     
  5. Ftw-

    Ftw- Gearhead

    Jos minä olisin autojani tai prätkiäni jättäny näyttämättä jollekkin muulle sentakia että sitä on joku edellispäivänä luvannu tulla kattomaan niin kyllä niistä ois puolet varmaan vielä tossa pihalla myymättä :D
     
  6. Ftw-

    Ftw- Gearhead

    Muista että jos löydät kaupan seinältä jonkun mielenkiintoisen ilmotuksen niin jätä se kysymys siihen taululle.
     
  7. bblock

    bblock 3rd gear

    Ja autoliikkeen pihalla vaihtoauton ikkunaan lappu että mikä tiukka hinta ilman vaihdokkia...
     
  8. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    puhelimessa on hyvä kehua kuinka hyvä se reaaliaikainen laite on ja 400 km kun on ajanut reaaliajassa se onkin ruostunut joka paikasta,itse olen pyytänyt lisäkuvia autoista jotka on kiinnostanut ja kolme chevyä ja kaks caddyä oon hakenut sen jälkeen,jos ei saa lisä infoo kun puhelimessa unohdan sen ilmoittajan heti.nyt etsin autoa ja olen jo pyytänyt muutamista lisäinfoa.jos ei osaa laittaa kuvia spostiin kannattaa mainita olevansa 70 luvun myyjä.
     
  9. willalande

    willalande 2nd gear

    tuopa oli hieno oivallus,pitää het huomenna kokeilla kun olis yks kiinnostava tavara siwan seinällä myynnis.
     
  10. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Niin tai oliko silloin kun valtakunnallisia puhelinverkkoja perustettiin, hevoskärrykauppiaissa uuden tekniikan vastarannankiiskejä jotka ilmoittivat puhelimessa että ei jouda höpöttelemään, lähetä sähke?
     
  11. No H2O

    No H2O Gearhead

    Ei ne "helmet" heti mene... Jos menevät niin sitten menevät, uusia tulee aina ja varmasti. Siksi toisekseen se seuraava on aina parempi, silmä näes harjaantuu harjoittellessa :lol:

    Etsittiin puoliskolle alkukesästä uutta käyttistä ja kun on pieniä muksuja ja puolisko kolmivuorotyössä niin aika vaikeata oli välillä sovitella myyjän ja ostajan aikataulujaan yhteen. Aika monta kertaa kävi sitten niin että vaikka soittelin monelle myyjälle, niin moni auto meni "sivu suun"...

    Loppujen lopuksi pakkasin muksut ja puoliskon autoon ja lähdettiin ajelemaan kohti hell-stinkyä... Käytiin läpi ne nettiauton + autotallicomin autot jotka kiinnostivat, muutamia käytiin katsomassa ja lopulta jäätiin yhden auton ympärille pitemmäksi aikaa. Pikkaisen aikaa myyjällä hakkasi tyhjää kun kysyin että voidaanko maksaa ja viedä auto samantien pois... Tingattiin vielä pakolliset tinkimiset ja lähdettiin ajelemaan kahdella autolla kotia päin...

    Tämmöistä käyttkikkaretta ostatellessa oli semmoinen mukava puoli asiassa että kun tarjontaa oli pystyi valikoimaan rauhassa.
     
  12. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Juu, ei ole itselläkään luottamusta "varmoihin varaajiin". Varaan ilman rahaa vain yön yli. Jos ei saavuta sovittuna aikana paikalle tai ilmoitella viiveestä, silloin tuote vapautuu jonossa seuraavalle.
     
  13. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    No sehän siinä olikin ideana mainitsemassani tapauksessa, eli soitin siis iltayhdeksältä ja sovin koeajon ennen puoltapäivää (myyjällä oli nimittäin menoa silloin), seuraavana aamuna ennen yhdeksää oli auto myyty.

    Mutta kuten sanottua, on olemassa erilaisia myyjiä ja ostajia. Eräs erinomainen vaihtoehto meni koska myyjä halusi odottaa ostajaa joka oli luvannut tulla pohjoisesta seuraavana päivänä. Eli kohdalleni on sattunut sekä myyjiä jotka varaavat että niitä jotka eivät varaa, enemmän kuitenkin niitä jotka varaavat. Tuo nykyinen kakkosauto muuten oli sellainen että ostaja ei antanut kuulua itsestään tiettyyn kellonaikaan ja minä sitten nappasin sen samantien.
     
  14. Ftw-

    Ftw- Gearhead

    En keksi yhtään syytä miks myyjän kannattas mitään varata. Jos se "varma ostaja" on tullakseen niin kai se voi tulla ilman sitä varaamistakin jos auto on tallella? Jos se on myyty niin myyjänhän pitäs olla tyytyväinen että sai auton kaupaks kun on kumminkin se riski että tää "varma ostaja" ei tuukkaan.

    Edit. Muutaman kymmenen autoo tullu kummnikin myytyä ja kyllä niitä "haen huomenna" uunoja mistä ei sit mitään kuullukkaan on sattunu miltein joka auton kohalle ainakin yks.
     
  15. Jza

    Jza Double Gearhead

    No itellä kävi tässä muutama päivä takaperin niin, että heppu kävi kattomassa autoa ja ilmeisesti tykkäsi siitä. Sovittiin, että fiksaan siitä pari juttua ja haen leiman ja sen jälkeen kaveri ostaa auton. Kommentoi, että älä nyt myy sitä vielä pois, kun hän ostaa sen kun noi pari juttua on kondiksessa. No en myynyt vaan luotin sanaan (vaikka kyseltiin sitä muualtakin).
    Fiksasin viat ja hain leiman ja laittelin viestiä, että nyt on kunnossa ja leimattu. Kieltämättä yllätti, kun paluuviesti oli, että ok. tulen hakemaan auton pois :D Haki kanssa.

    Itse olin varmaan tänään myös omituinen ostaja. Menin katsomaan autoa, ja parin kilsan ajelun ja tutkimisen jälkeen totesin myyjälle että mennään tekemään paperit. :lol:
     
  16. speedy

    speedy Double Gearhead

    Capt. Paul Smith on halukas ostamaan autoni :p Annoin tukevaa palautetta.
     
  17. virta

    virta Gearhead

    Oliko edes pari sivua elämäntarinaa mukana höysteenä?Voihan noilta "kysellä" typeriä :)
     
  18. t8

    t8 Gearhead

    Mulla on yks auto purussa ja joku vanha patu soitti ja halus ostaa kytkinkopan. En eka ollu halukas myymään, kun on niin iso homma ja moottorikin pitäis saada sitten jotenkin tuettua. Se lupas satasen siitä kopasta ja muista kytkimen osista, ehkä olis ottanu lootanki. Annoin sit periks ja lupasin myydä, äijä sano alkavansa seuraavana päivänä purkamaan omaansa. Sain muutaman illan jälkeen loota-kytkinpaketin irti ja soitin äijälle, eihän se saatanan patu enää vastannut. Tekstarinki laitoin, mutta ei mitään. Muutamana päivänä oon yrittäny tavottaa sitä, välillä on puhelin kiinni tai siten se ei vastaa. Eipä siinä auttanu kun purkaa koko motti pois, ompahan osat irti jos joku niitä haluaa.
    Nyt ei oo ainakaan pulteista tai muttereista pulaa :poff:
     
  19. speedy

    speedy Double Gearhead

    Heh! kyllä oli melekosen pitkä värssy.
     
  20. arrakis

    arrakis 1st gear

    Heh, kas kummaa. Sama heppu haluaisi ostaa minunkin autoni... :poff:
     

Kerro tästä muillekin!